20 december, 2011

Två bra nyheter…

http://www.telegraph.co.uk/news/religion/8966422/Italian-study-claims-Turin-Shroud-is-Christs-authentic-burial-robe.html

 

image

Två glädjande rapporter kom högt på toppnyheterna utomlands i dag. Den första nyheten handlade om Jesus mantel sen begravningen. Den har undersökts av teknisk kunnighet av alla slag i många, många år. Meningarna har varit delade men nu har det kommit fram bevis som tyder på att det faktiskt kan vara den äkta klädnaden som de funnit. Den nya studien är den senaste spännande biten av ett pussel som har förbryllat forskare i århundraden som har gett upphov till en hög av forskning, böcker och dokumentärer.

"Den dubbla bilden (fram och bak)  en definition av en korsfäst man, knappt synlig på linneduken, har många fysiska och kemiska egenskaper som är så speciella att färgningen ... är omöjlig att inhämta i ett laboratorie ", avslutade experter från Italiens Skolverket för ny teknik, energi och hållbar utveckling.

Detta var väl inget, kanske du tänker. Nej, kanske inte. Men för mig är det en seger när de sysselsätter sig med Jesus och drar i alla ledtrådar. Och fast jag naturligtvis önskade att de redan skulle tro på Jesus Kristus, så är jag glad att de håller på att inhämta olika sorters bevis som ska föra dem närmare tron. För en del människor är som Thomas tvivlaren, han som inte trodde förrän han fick se att Jesu spikhål var äkta. Men Jesus blev aldrig arg på hans tvivel utan lät honom hämta den insikt han behövde för att komma till tro. Kanske kan också detta innebära att fler närmar sig Jesus och kommer ett steg närmare sin räddning – än innan!

image

http://www.cfan.org/media/wallpaper/evangelism_1280x1024.jpg

Den andra glada nyheten var också med på toppnyheterna utomlands. Nu är en tredjedel av världens befolkning kristna! USA har flest kristna, mer än 247 miljoner! Därnäst kommer Brasilien och Mexiko. I Kina finns uppskattningsvis 67 miljoner kristna. Nu finns det omkring 2200 miljoner kristna över hela världen! Afrika söder om Sahara har haft den största explosionen av kristna. Från år 1910 har de kristna ökat i antal från omkring 9 miljoner kristna till ca 516 miljoner kristna i dag, 2011.

image

      http://www.cfan.org/media/wallpaper/evangelism_1280x1024.jpg

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 30 vers 15.)

Genom stillhet och förtröstan blir ni starka.

8 kommentarer:

  1. Vad underbart, och välsignat med goda uppmuntrande nyheter Myrra. Det är vi sannerligen, inte bortskämda med. Det finns säkert många där ute, som har fått uppleva under och tecken från Jesus. Men vågar kanske inte prata om det för någon. Tänk bara på vad ett vittnesbörd, kan åstadkomma, och sätta hjärtan i brand. Vi får hoppas,tro och bedja, att ingen människa skall gå förlorad. Ha glädje och fröjd i Herren Myrra. Kramar !

    SvaraRadera
  2. Varmt TACK,för dessa glädjande nyheter!!!...Det var som en julklapp ifrån dig,Myrra,ha,hahaha!!!...Vi behöver goda nyheter, vilket detta verkligen är!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Vanja!
    Så härliga bilder, eller hur? Önskar bara att svenskarna också skulle inse sanningen. Vi får tro på att vi ska få se liknande bilder här hemma! Det vore härligt!
    Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Ja, vi behöver goda nyheter också, mitt i allt! Och nu börjar fler och fler rapporter komma på nyheterna om hur människor söker sig till sanningen, de vill ta reda på mer om tron och söker svar på sina frågor. Vi kommer att behöva berätta mycket om Jesus så inte människor går på den fruktansvärt bedrägliga möjligheten att söka i det ockulta. Då är de längre bort från sanningen än innan! Jag är så tacksam att vi hjälps åt att berätta om Jesus.
    Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  5. Hur kan du vara så snabb med de senaste nyheterna? (jaja, det kanske hon sagt, men jag kanske glömt då...) . Tror jag såg det idag på AOL, det där med Turinsvepningen. Herregud, Myrra är snabbare än TT... hon får anställning där...

    Den där bilden med så mycket folk. Tänk om det skulle bli panik där? Vad händer då? Jag vet inte om jag skulle vilja stå i en så stor klunga. Tänk om man vill gå hem, hur ska man göra det om man står mitt i? (eller gå på toaletten?).


    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Nej då, hihi.. det är inte jag som är snabb, det är nyheterna i utlandet som är mer allerta än de svenska nyheterna. Eller kanske det är en prioriteringsfråga, de anser inte sådant så viktigt i Sverige.
    Angående trängseln så håller jag med dig, det ser farligt ut som du säger om någon form av panik skulle bryta ut. Det är nog säkert inte alls samma säkerhet där som här hemma. Och jag skulle för allt i världen inte vilja befinna mig inne i mitten av människomassan. Men det var en bra bild för att demonstrera intresset för den kristna tron i andra länder.
    En riktigt God Jul önskar jag dig Andreas, ifall vi inte talas vid innan! Men det kanske vi gör! Du får ha det riktigt fint och fridfullt! Kramar!

    SvaraRadera
  7. HALLELUJA KJÆRE VENNER,OG TUSEN TAKK FOR FORBØNN!!
    DET SOM VAR UMULIG,HAR BLITT MULIG!!!!!!
    BØNNESVARET HAR KOMMET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DET VAR INGEN MULIGHET FOR AT JEG KUNNE FÅ FAST JOBB PÅ SKOLEN HER VI BOR,FOR DET VAR IKKE PENGER TIL EN STILLING TIL,MEN DAGEN FØR JEG SKULLE SLUTTE NÅ FIKK JEG BESKJED OM AT DET HADDE ORDNET SEG ALIKEVEL.
    JEG HAR NÅ FAST JOBB DER FRAM TIL SOMMEREN.
    HALLELUJA,GUD ER GOD,OG HJERTELIG TUSEN TAKK FOR AT DERE BER KJÆRE VENNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    BØNNENS MAKT ER SÅ UENDELIG STOR,OG INGENTING ER UMULIG FOR GUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HILSEN KATTHULTAREN

    SvaraRadera
  8. Hej Jan Samuel!
    GRATTIS!!! Åh, vad jag blir glad! Det var bönesvar och glädje! Tack Jesus!
    Jag är så glad att du berättade Jan Samuel! Det blir en uppmuntran i bön när vi ser att bönesvaren kommer.... Jag är så glad!

    Guds välsignelse till er!

    SvaraRadera

Kommentar: