27 januari, 2012

Bråda dagar men ett kort inlägg…

Vill bara påminna er att tänka på Israel i dag när det är Förintelsedagen!

image                          Candle10  

          28_large         

Arbetet slukar all tid för tillfället och jag ligger efter med mail och administration så jag inte hinner med att skriva i bloggen eller att läsa andras bloggar för tillfället. Men jag ska snart vara i kapp och då hörs vi igen…

201041k18hkdmodr11

Jag påminner om några av Guds ord till Israel i dag… Fyrbåken blinkar ut dem med starkt ljus idag så alla kan se…

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 60, vers 14 – 15.)

Och bugande skall dina förtryckares söner komma till dig, och dina föraktare skall allesammans falla ned för dina fötter. Och man skall kalla dig “Herrens stad”, “Israels Heliges Sion”. I stället för att du var övergiven och hatad, så att ingen ville ta vägen genom dig, skall jag göra dig till en härlighetens boning evinnerligen och till en fröjdeort från släkte till släkte.

 

16 kommentarer:

  1. Bra att du tar upp det här på din blogg. Ett mycket mörkt kapitel i den mänskliga historien. Måtte det aldrig ske igen

    SvaraRadera
  2. Hej Tony!
    Åh vad roligt att höra från dig! Hoppas att allt är bra med dig! Förintelsen - så hemskt att man knappt orkar tänka tanken! Ändå finns det människor i vår tid, som skickar ut signaler om att Israels folk inte borde få finnas till och att hela deras land skulle raderas från kartan...
    Vi får be Tony... tack för att du kikade in!
    Önskar dig en riktigt fin helg med Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  3. Varför har du halkat efter med arbetet? (för datorhaveriet?)...



    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Israel finns alltid med i mitt hjärta.../ Kram och Herrens välsignelser över dig och ditt arbete.

    SvaraRadera
  5. Hej Andreas!
    Nej, när datorn inte ville starta det var bara en förmiddag det rörde sig om. Men det är inventeringstider, bokslut m.m. som tar det mesta av tiden. Jag håller också på med nybeställningar från nya leverantörer i nya länder och det är detta som tar den mesta tiden. Vi ska försöka att ha både ett lite billigare sortiment och ett lite dyrare som innebär hög kvalité. Just USA produkter som vi har mest av, måste vi försöka att dra ner på, för frakt och tullkostnad tillsammans blir nästan lika dyr som produkternas egen kostnad. Detta är ju inte bra, men för kundernas skull måste förhandlingar med nya leverantörer få ta den tid det tar, för att det ska bli så bra som möjligt.
    I morgon är det söndag och då ligger allt arbete nere och då får jag tid för vänner och sådant som har kommit efter.
    Önskar dig en riktigt fin helg Andreas! Kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, där ser man.

      "inventering", såna ord förstår jag knappt även om jag hört om dem (t.ex. ICA och Konsum brukar väl nån gång inventera, och brukar sätta ut det). Men det är väl nåt då.

      "tid för vänner och sådant som har kommit efter." ja dina vänner ja, men jag då?... :(


      /Andreas

      Radera
  6. Hej Annika!
    Ja, Israel är också alltid i mitt hjärta. Detta lilla land som har nästan hela världen emot sig! Vi hörs mer i morgon, om Gud vill. Då är det söndag och jag arbetar inte alls, då kommer jag och hälsar på dig! Kram, kram! Ha en välsignad helg!

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Inventering, räkna hur många som finns kvar av varje artikelnummer den 1 januari 2012 innan man sålt något under det nya året. Varenda produkt som finns kvar från år 2011 ska sammanräknas värdet på och sen ska det skrivas in som tillgångar. Man får absolut inte blanda ihop olika bokföringsår utan när ett år är slut måste man inventera och göra årsslut på det och sen börja på nytt år och arkivera noga det gamla. Revisorer måste kunna se att debet och kredit stämmer och att varje artikel som är såld stämmer med inkomst och utgift osv. Sen måste man börja med nya pärmar på det nya året och alla de gamla pärmarna ska arkiveras i minst 10 år. Det är skönt att allt kontrolleras av revisor i slutändan, för det är annars himla lätt att glömma något eller göra något fel. Jag har en så snäll och omtänksam revisor och får ringa honom när jag vill om jag stöter på problem eller behöver något råd.

    Angående vänner... är inte du min vän då Andreas...? Jo, det hoppas jag verkligen!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  8. Tack för fina kommentarer på mina bloggar!!!...Arbeta inte FÖR MYCKET,unna dig vila emellan...Tack för allt gott du delar med dig av!!! KRAAAMAAAR!!!

    SvaraRadera
  9. Hej Marguerite!
    Tack för allt du skriver och delar med dig av på dina bloggar! Det är så välsignat att få läsa dem!
    Jag ska föröka vila lite emellanåt, det blir bara sämre resultat utan vila. Ha en fin och välsignad vecka, Marguerite!
    Kram, kram, kram....

    SvaraRadera
  10. Jessica hedenlundtisdag, 31 januari, 2012

    Hej Ellinor!!!!
    Var coh hälsade på mamma häromdagen och av henne fick jag låna de fina böckerna du har skrivit. Har suttit uppslukad av din första bok och är håller nu på med din andra. Du skriver så fint och det är med glädje men även sorg om att läsa hur eran resa sett ut.Jag hade inte så bra kontakt med morbror Håkan men jag får lära känna honom nu och det känns fint. Tusen tack än en gång för att du ger med dig av ditt liv!!!! STOR kram till dig önskar Jessica ( ingvors dotter )

    SvaraRadera
  11. Åhh, Jessica vad jag blev glad att du hälsade på här i Fyrbåken och jag blev också jätteglad för din uppmuntran till mig och att du vill läsa böckerna! Hoppas att det inte blir för jobbigt för dig bara eftersom böckerna går nära inpå både smärta och glädje men jag vet att Håkan skulle bli så glad för att du läser dem. Och jag blev så glad nu för att du skrev till mig! Tack, tack Jessica!
    Gud välsigne dig och familjen! Bamsekram! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  12. Tusen hjertelig takk for ditt inlegg kjære søster,og tusen hjertelig takk for din omsorg!!!!!!!!!!!!!

    Jeg er helt sikker på at det er bønnene som dere mine kjære Svenske venner ber for meg som holder meg oppe!!!!!

    JEG TAKKER GUD MED HELE MITT HJERTE FOR DERE ALLE,
    OG JEG BER FOR DERE OGSÅ.GLAD I DERE ALLE!!!!!!!!!

    Hilser dere alle med:
    ROMERNE 8 VERS 32
    Hilsen med Guds rike velsignelse fra
    Katthultaren.

    SvaraRadera
  13. Hej Jan Samuel!
    Tack för din hälsning och för din vers! Jag gläder mig tillsammans med dig när jag läser att det går framåt och Herren håller dig uppe och till välsignelse för andra! Jag förstår att du får vara ett ljus på skolan där du arbetar och även under fritiden. Du är en solstråle för oss alla här på bloggarna! Gud välsigne er på Katthult rikligt! Krama om din Solstråla också från mig!

    SvaraRadera
  14. Trenger mye forbønn kjære venner.
    Ble kjørt i sykebil til sykehuset sent igår kveld pga
    kraftig alærgireaksjon.
    Var jo hos tannlegen for en stund siden og fikk Penselin,men jeg måtte ha en kur til.
    Fikk nye igår,og en halvtime etterpå var jeg full av utslett,og pusten ble dårligere og dårligere,så sykebilen måtte hente meg.Var sikker på at jeg skulle reise hjem,men jeg sa til Jesus at jeg ikke hadde tid til det enda.Jeg har mye og gjøre her enda sa jeg.Halleluja!!!:):)
    Vi skal jo ligge i grønne enger,og ikke sykesenger når vi er her nede på på vår jord,så i Jesu navn skal jeg bli frisk på alle måter.AMEN!!!!!!

    Utrolig hvor mye prøvelser vi må igjennom,men alt makter vi i ham som gjør oss sterk.
    Takk for at dere ber for meg og mine kjære venner!!!!!!!
    Glad i dere alle!!!!!!!

    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
  15. Hej Jan Samuel!

    Kära vän, tack för att du berättar!Det är klart att vi ska ropa till Herren för dig Jan Samuel! Nu lägger jag in din kommentar i ett eget tillägg så att så många som möjligt hjälper till i bön! I Jesu namn!
    Håll ut! Hjälpen kommer! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: