13 januari, 2012

Indien delar ut nya ID till sina invånare…

image
Indien genomför nu ett ID biometriskt program för alla sina invånare. Kan det vara en föraning om vad som kan komma i västvärlden snart med det kontantlösa samhället?
Nyligen har Indien inlett ett landsomfattande program med tilldelning av ett unikt ID-nummer (UID) till varenda en av sina invånare. Varje nummer kommer att vara knutet till de biometriska uppgifterna om mottagaren med tre olika former av information – fingeravtryck, iris skanning och bilder av ansiktet. Alla tio fingrarnas avtryck av handen kommer att sparas och båda ögonen kommer att skannas.
Innan ens programmet har avslutats är stora banker, statliga/lokala myndigheter och andra institutioner i startgroparna och planerar att använda sig av detta ID-nummer för identifiering, verifiering, betalning och tillgänglighet.  Allt enligt en artikel du kan läsa på engelska genom att klicka på länken nedanför.
http://www.prisonplanet.com/cashless-society-india-implements-first-biometric-id-program-for-all-of-its-1-2-billion-residents.html
Fyrbåken blinkar:
star5
(Jesaja kapitel 49, vers 10.)
“De skall varken hungra eller törsta, ökenhettan och solen skall inte skada dem, ty deras förbarmare skall leda dem och skall föra dem till vattenkällor.”

6 kommentarer:

  1. Ja, antikrist banar sin väg framåt i rask takt, ty han vet att hans tid att verka är kort. Men vi beöver inte frukta, som hör Jesus till. Han har en plan för oss. Det är så välsignat med din blogg, Myrra. Hur du träget ropar ut tidens tecken, och varnar människor. Herren skall välsigna dig rikligt. Kan fortfarande inte se kommentarerna på föregående inlägg. Jag skickade ett e-mail till dig. Ha en trevlig dag Kramar till dig min älskade syster !

    SvaraRadera
  2. Ja,här ser vi hur det framskrider med hast!!!...Skrämmande,,,men vi vet ju att det som ska ske,det sker.....KRAMAR till dig Myrra!!!

    SvaraRadera
  3. "för alla sina 1.2 biljoner invånare. " .

    Miljarder borde det kanske stå... (i USA är väl en "billion" = miljard konstigt nog).

    I hela världen är det väl ca 7 miljarder människor?... Då går det väl inte med biljoner?...


    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas och Marguerite!
    Jag passar på att skriva svar till er bägge i samma ruta eftersom jag har hållit på hela kvällen för att ta mig in till den här kommentarsrutan och äntligen lyckats och är rädd att jag inte lyckas ta mig in här igen. Det är något som är galet hos Blogger såg jag som de håller på att rätta till.
    Andreas: Förlåt, förlåt, och tack för att du är uppmärksam! Så blir det säkert med biljoner och miljarder som du skriver. Jag översatte rakt av och tänkte inte på att det blir andra siffror på svenska, beroende av att bl.a. USA använder en räkneskala som de kallar för korta skalan. Tack än en gång. Jag rättar till problemet i inlägget direkt så jag inte vilseleder någon. Kram till dig! Ha en fin helg!
    Marguerite! Jag tror jag har samma problem med bloggen som jag har för mig att du också hade. Hoppas att det rättar till sig.
    Tack för din kommentar. Jag önskar dig också en riktigt fin helg! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Du verkar ju kunna allt Myrra. T.ex. detta med "korta skalan" om biljonerna och det. Jag tror inte jag hört talas om korta skalan.


    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Hihihi... nej du jag visste inte heller något om korta skalan förrän jag började att läsa om det på Wikipedia. Det är vissa länder står det där, som använder den, och då räknar man inte på samma sätt.
    Hoppas att du har det bra Andreas. Själv har jag krånglat med datorn hela dagen och börjar bli lite förkyld och matt så jag tar det riktigt lugnt.
    Önskar dig i alla fall en riktigt fin helg! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: