18 januari, 2012

Människor undrar: Vad ÄR detta egentligen för mystiska ljud som uppträder runt omkring vår jord…?

image

Vad är detta frågar sig människorna? Mystiska oförklarliga ljud rapporteras nu över hela världen.

Människor undrar allt mer och spelar in ljudet på sina telefoner och bandspelare. De uppträder på allt fler platser och frekvensen av dessa händelser förefaller öka. Ljuden varierar i beskrivningarna från “bisarra och kusliga” till “industriella och mekaniska”. Ljuden verkar vara rundstrålande och upplevs som om de kommer direkt ovanför eller direkt underifrån jorden. De inspelade ljuden som människor upplevt på olika platser låter som akustiska oförklarliga fenomen. Är dessa ljud omen om en förestående katastrof eller vad är det egentligen frågar sig oroliga människor på de olika platserna… Döm själv. Du kommer till flera olika videorutor där du hör de inspelade ljuden från olika platser. Du lyssnar på dem genom att klicka på den stora pilen på tv-rutorna du kommer till. Det är många tv-rutor från olika platser och med olika ljud. Vill du lyssna så klicka på länken här under.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/01/17/what-are-they-mysterious-unexplained-noises-now-being-reported-across-the-globe/

 

Som om inte detta skulle vara nog så har de upptäckt ännu fler konstigheter. Märkliga saker händer när regeringar börjar undra vad det är som förekommer på himlen. Nu går diskussionerna heta enligt flera artiklar som jag hittills inte har tagit med här på Fyrbåken, för även om det är diskussioner på regeringsnivå så har jag inte velat ta det med här på bloggen. Men nu har några privatpersoner fångat en bild med sina mobiler och den bilden måste jag bara få visa. Det hade rört sig om ca 15 sekunder som de hade sett detta, men eftersom många har sina mobiler lätt tillgängliga så kommer nu allt fler iakttagelser med på bilderna de tar. Den ena killen berättar att han var på väg till jobbet på morgonen när han fick se detta och nära kraschade i rena förskräckelsen. Jag får inte kopiera den bilden men jag ger er länken här så kommer ni dit och får se och bedöma själva vad ni tror. Bilderna är från Kent och från Essex i England. Här kommer länken du kan klicka på.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4065292/Close-Encounters.html

 

Jag vill också innan jag slutar önska en ny följare, Elaine,  VARMT VÄLKOMMEN med på Fyrbåken! Stor kram till dig! Hoppas att du ska trivas här!

 

Nu till något som jag vet helt bestämt är sanning, nämligen Guds eget ord!

jesus-christ-pics-1118

Fyrbåken blinkar:

star5

(Josua kapitel 1,  vers 9.)

“Se, jag har befallt dig att vara frimodig och oförfärad. Så var nu inte förskräckt eller försagd. Ty Herren, din Gud, är med dig i allt vad du företar dig.”

10 kommentarer:

  1. Revelation 8:8 is the answer!!

    http://niv.scripturetext.com/revelation/8.htm

    The Seventh Seal and the Golden Censer

    1When he opened the seventh seal, there was silence in heaven for about half an hour.

    2And I saw the seven angels who stand before God, and to them were given seven trumpets.

    3Another angel, who had a golden censer, came and stood at the altar. He was given much incense to offer, with the prayers of all the saints, on the golden altar before the throne. 4The smoke of the incense, together with the prayers of the saints, went up before God from the angel’s hand. 5Then the angel took the censer, filled it with fire from the altar, and hurled it on the earth; and there came peals of thunder, rumblings, flashes of lightning and an earthquake.

    The Trumpets

    6Then the seven angels who had the seven trumpets prepared to sound them.

    7The first angel sounded his trumpet, and there came hail and fire mixed with blood, and it was hurled down upon the earth. A third of the earth was burned up, a third of the trees were burned up, and all the green grass was burned up.

    8The second angel sounded his trumpet, and something like a huge mountain, all ablaze, was thrown into the sea. A third of the sea turned into blood, 9a third of the living creatures in the sea died, and a third of the ships were destroyed.

    10The third angel sounded his trumpet, and a great star, blazing like a torch, fell from the sky on a third of the rivers and on the springs of water— 11the name of the star is Wormwood.a A third of the waters turned bitter, and many people died from the waters that had become bitter.

    12The fourth angel sounded his trumpet, and a third of the sun was struck, a third of the moon, and a third of the stars, so that a third of them turned dark. A third of the day was without light, and also a third of the night.

    13As I watched, I heard an eagle that was flying in midair call out in a loud voice: “Woe! Woe! Woe to the inhabitants of the earth, because of the trumpet blasts about to be sounded by the other three angels!”

    SvaraRadera
  2. Welcome Anonym!

    Thanks for your comment to Fyrbåken, which means "The Beacon" or the "Light house". It is a very serious time on earth and I want to thank you for sharing God's word with us! Welcome back to the "Beacon" and thanks for your comment.

    SvaraRadera
  3. Gode Gud Myrra ! Jag är inte galen ! Har den senaste tiden fått lyssna till märkliga ljud genom himlarymderna. Senast i lördagskväll, när jag gick ut och tog en nypa luft från bönemötet vi hade. Särskilt dom dova knallarna som kom med jämna mellanrum, och även andra ljud. Eftersom jag bruka stå och lyssna efter djurens läte, så avvek sig dessa ljud totalt från allt annat. Tack för ditt speciella inlägg idag Myrra. Det är gott att veta att man inte är ensam om sina upplevelser. Ps. Har ändrat min webbläsare så jag hoppas nu att det skall fungera igen. Många kära välsignade kramar till dig syster.

    SvaraRadera
  4. Jag har tagit del av det som du förmedlat här,och det är både skrämmande och spännande...jag kände igen ett av ljuden som jag hörde här hemma en kväll,men då trodde jag att de hade skjutövning,någonstans långt inne i skogen!!!...Tack för att du delade med dig av detta!!! KRAM + Herrens rika välsignelse!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Vanja!
    Så intressant att läsa att någon har hört dessa ljud även här i Sverige! Jag har i flera artiklar på senaste tiden läst om dessa märkliga ljud som har förbryllat människor på olika platser. Jag har inte tagit med artiklarna, men nu börjar de uppträda på så många ställen så jag tänkte att det kanske är bäst att jag berättar om dem ändå. Jag tycker det var mycket intressant att läsa om det du har hört! Tack ska du ha!

    Och lycka till får vi säga till oss själva med våra webbläsare och hoppas att de ska fungera jättefint!
    Många välsignade kramar tillbaka till dig min vän!

    SvaraRadera
  6. Hej Marguerite!
    Det var intressant att läsa det du skriver, då är ni två stycken som har upplevt ljud i era hemtrakter. Ja, det är konstigt, på en del ställen i utlandet har också marken skakat så pass att det har skakat inuti husen. Nu för tiden har ju de flesta en mobil i fickan så det är många som passar på att fånga ögonblicken, som får bli till ett vittnesbörd för andra om vad som verkligen händer. Mycket konstigheter är det...
    Många kramar tillbaka till dig! Guds välsignelse i rikt mått!

    SvaraRadera
  7. Mystiska ljud? Äh! - Det är Myrra som fiser...



    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Men Andreas då... så får man väl inte säga... (fniss)...
    Har du lyssnat på ljuden? Det är intressant och man börjar undra...

    Kram, men önskan om en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Frid syster
    Vill här dela med mig av vad jag själv upplevde för några år sedan. Detta som jag ska berätta skrev jag ner i min dagbok, direkt efter min upplevelse. Jag citerar från dagboken:

    Den 10/3-05
    Denna morgon vaknade jag tidigt av ett konstigt ljud. Det lät som en blandning mellan djurläte och maskinläte. Ljudet kom två gånger. Mycket märkligt. Ljudet var starkt och även hundarna reagerade, men min man vaknade inte av det.

    slut citat..

    Jag frågade mig runt dagarna efter om någon annan hört dessa ljud, kollade även upp om det blivit någon krock eller något med tågen. Men inget sånt hade hänt. Är inte riktigt säker på tiden men runt kl.7.00 på morgonen..
    Så fort jag lyssnade på dom inspelningar som du hänvisade till så kände jag genast igen och kom ihåg det jag själv upplevt.

    Alex

    SvaraRadera
  10. Hej Alex!
    Guds frid önskar jag dig också och välkommen hit!
    Vad tacksam jag är över att du delar med dig av detta! Det du beskriver är ju precis det ljud vi hör i videoinspelningarna. Det var intressant att få rapport från en som direkt har upplevt ljuden i verkligheten! Det ska bli intressant att följa utvecklingen om detta eftersom det verkar öka i omfattning. Det var ett bra tag sen som jag läste om de första ländernas iakttagelser och sedan dess har de ökat kraftigt.

    Gud välsigne dig och tack än en gång! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera

Kommentar: