12 februari, 2012

FÖRBÖNSKVÄLL PÅ FYRBÅKEN…

Kära läsare, det har varit dåligt med inlägg på Fyrbåkens blogg en tid bakåt. Det beror på att Fyrbåkens butik har börjat ett samarbete med Frank Mangs center för att hjälpa till att sprida Frank Mangs undervisning i form av hans böcker,  och skivor osv. På Frank Mangs Center är också Pontus J. Back anställd. När Pontus var döende kom Jesus på besök till hans sjukbädd och talade till honom. Nu följer han Jesu maning och har vikt sitt liv åt att berätta om hur mötet med Jesus förvandlade allt,  från död - till liv, från djupaste mörker – till ljus! Pontus är ledare för “Biker Church” Europa och når väldigt många genom sina många resor. Pontus J. Backs nya bok och skiva skulle också in på Fyrbåken. Men nu är det klart efter att jag tagit några nätter till hjälp i arbetet. Så nu hoppas jag att vi får mer tid tillsammans här på bloggen.

 

Något som har legat mig väldigt varmt om hjärtat är att vi ska mötas här på Fyrbåken i en förbönskväll för de ofrälsta. Guds ord säger att det är en särskild kraft i de böner vi kommer överens att be om. Jag vet att vi är många som har nära och kära som inte ännu har beslutat sig för att på allvar lära känna Jesus.

Nu vädjar jag till alla som redan har lagt sitt liv i Jesu händer och  som läser detta, att vi gemensamt bär dessa fram inför Guds tron och ber i Jesu namn att de ska våga ta beslutet att börja följa Jesus Kristus. Läs annonsen om Förbönskvällen och sprid det till så många som möjligt så vi blir många. Jag ska själv gå in i bön och fasta under veckan som kommer för att förbereda bönevägen. Det kommer mer information under veckan hur du går tillväga för att sända in dina böneämnen om nära och kära som behöver frälsning. DU BEHÖVER INTE NÄMNA NÅGON VID NAMN om du inte vill, varken ditt eget eller den du ber för. Men just själva handlingen att du ställer de dina inför Guds tron, det tror jag är gott. Vi handlar i tro och det blir inte bara ett svävande böneämne. Inga namn kommer att nämnas för den som inte vill, för Gud själv känner alla namn och vet om våra bönebarn. Följ kommande information och TA DETTA PÅ DJUPASTE ALLVAR jag ber dig! Kanske har du inte möjlighet att vara med och be just den här kvällen, då ber du när det passar dig själv bäst, bara du ber i Jesu namn.

Mer information kommer under veckan! Gud välsigne dig!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Lukasevangeliet kapitel 11, vers 9 – 10.)

Därför säger jag er: Be, så skall ni få, Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

 

14 kommentarer:

  1. Hej. Ville bara säga om Christer Åberg ("apg29"), det står att han fått en hjärtinfarkt. Jag brukar ju följa med på den hemsidan (vet inte om du har intresse). Men ändå, det verkar ju dramatiskt värre.


    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar Herrens tjänarinna du är Myrra. Jag tryckte lite här och där men ingenting hände...? Jag och tekniska grejer kommer inte riktigt överrens...hihihi. Men du vet att jag är med i bönen. Har redan "tjuvstartat" Önskar dig allt gott från himlen. Massor med kramar, från din syster i Herren. !!!

    SvaraRadera
  3. Tusen takk for et velsigna inlegg Myrra,og tusen takk for din omsorg. Jeg sier det igjen;
    Jeg takker Gud med hele mitt hjerte for dere alle!!!!!!!

    Det har vært tøffe tak helt siden forrige Torsdag.Først en sykehustur,og på Onsdag kjørte jeg over 4 timer for og komme til tannlegen. Har en kamerat som er tannlege,og som jeg har vært hos de siste 14 årene.
    Det ble tøffe tak hos tannlegen også.Enda en rotfylling,en tann trekkt,og så skjærte han i tannkjøttet for og få vekk betennelse.
    Jeg var helt utkjørt etterpå,og når jeg skulle kjøre derfra fikk jeg problemer med bremsene på bilen.Jeg ropte til Jesus om hjelp,og han hjalp meg slik at jeg kunne kjøre den 3 kvarter lange veien dit jeg skulle overnatte.
    Når jeg kom fram gikk vi i bønn,å ba Jesus om at han måtte hjelpe meg slik at jeg fikk ordnet bilen.Dette var på Torsdag ettermiddag,og jeg skulle jo hjem til Vestlandet på Fredag,så det så veldig mørkt ut.Vi fortsatte å be,og så kom min gamle reservemor på en hun kjente som hadde et verksted.Jeg ringte han,og han sa at jeg bare kunne kjøre opp bilen samme kveld,og så skulle han reparere bilen for meg Fredag formiddag.Jeg må legge til at før jeg dro til tannlegen ble jeg minna på å kjøre innom en Volvoforhandler å kjøpe deler.Det viste seg at,hvis jeg ikke hadde gjort det,hadde det tatt 2 dager før han som skulle reparere bilen hadde fått de.
    På Fredag kl litt over 11 ringte jeg til han,og han kunne fortelle at han og en til hadde holdt på i nesten 2 timer for og få bilen iorden,for klossene hadde satt seg fast.De måtte bruke varme for og få løsnet de.
    Bilen ble god som ny,og prisen var jeg veldig nyskjerrig på.Min gamle reservemor og jeg ba om at det ikke måtte bli så dyrt,og slik ble det.Litt over 1100 kroner for alt.
    HALLELUJA,OG ALL ÆRE TIL VÅR KJÆRE FRELSER.INGENTING ER UMULIG FOR HAM,OG BØNNENS MAKT ER SÅ UENDELIG STOR.TAKK KJÆRE JESUS!!!!

    Ellers er formen ikke så veldig bra.Jeg er så utrolig sliten etter alt som har skjedd denne uka,men Jesus har vært med meg hele tiden og gitt meg kraft,styrke og visdom.

    Ja,dette er hva jeg har opplevd denne uka kjære venner.
    Hilsen med Guds rike velsignelse fra Katthultaren.

    SvaraRadera
  4. Hej Jan Samuel!
    Jag är så tacksam att du berättar för oss om hur du har det och att du är vid gott mod, trots alla prövningar du har mött! Nu blev dina svårigheter till ett starkt vittnesbörd om kraften i bönen och att Jesus är nära och vet om hur vi har det! Märkligt att allt ska ställa till det på en gång, sjukhus, tandläkaren bilen som lade igen...
    Det var ju inte heller några små problem med bilen. När det gäller bromsarna så kan det ju få hemska konsekvenser. Men nu gick det bra och blev inte dyrt, det kan ju skjuta i höjden rejält med priset annars, två timmars reparation på verkstad.
    Var rädd om dig och vila mycket! Jag tackar och prisar Gud som har hjälpt hela vägen! Vi ber fortsatt om krafter och läkedom!
    Gud välsigne er på Katthult!

    SvaraRadera
  5. Hej Vanja!
    Jag är så glad att vi ska be tillsammans, jag tror det förvandlar mer än vi kan ana! Vad jag menar är att jag samlar in alla böneämnen och publicerar dem just den kvällen. Medan vi har dem framför oss på datorn så ber vi och jag lägger in lite lovsångsmusik vid sidan för den som vill lyssna under tiden man ber. Jag tror att det är bra att göra en aktiv handling, när vi lägger de vi vill be för i en böneskål som alla ber för samtidigt, (om man kan och har tillfälle annars ber man när man kan). Vill man berätta anonymt så skriver man en vanlig kommentar till fyrbåken under veckan. Kommentera som vanligt men du ser en liten pil vid "kommentera som" när du har skrivit klart din kommentar, då väljer du anonym där så kommer inte ditt namn eller bild med, bara böneämnet! Skriv när som helst under veckan och berätta vad du vill ha med i böneskålen. Men jag tycker att vi ska koncentrera oss enbart på de ofrälsta den här gången så tar vi en förbönskväll och ber för sjuka en annan kväll osv.
    Gud välsigne dig min vän, och ha en fin ny vecka! Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Men kära vän.... tack för att du berättade!!! Christers sida har väldigt många läsare och jag tycker den är så bra och tittar in där ibland. Men de här dagarna har jag inte gjort det och visste ingenting. Tack än en gång! Vi vädjar för Christer på bloggen.
    Gud välsigne dig Andreas! Din vädjan för Christer betyder väldigt mycket så vi blir en stor förbönskedja som hjälper till i bön! Tack tack, Andreas! Kram!

    SvaraRadera
  7. HALLELUJA KJÆRE SØSTER!!!!!!!!!!!!!
    JESUS ER VEIEN SANNHETEN OG LIVET,OG INGENTING ER UMULIG FOR HAN!!!!
    IKVELD LØFTER VI DERE ALLE FRAM I BØNN TIL VÅR KJÆRE FRELSER,OG VI ALLE SKAL FÅ KJENNE KRAFTEN FRA HIMMELEN. AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!
    HA EI VELSIGNA GOD NATT I JESUS NAVN MYRRA,OG TUSEN HJERTELIG TAKK FOR AT DU/DERE BER FOR OSS HER PÅ KATTHULT.
    GLAD I DERE ALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HILSEN KATTHULTAREN.

    SvaraRadera
  8. Hej Jan Samuel!
    Tack för förbön! Det är underbart att få be men också att få ta emot förbön! Vi behöver det alla så innerligt väl för det är tuffa tider. Vi möter motstånd på motstånd, och kanske beror det på att tiderna hårdnar så enormt. Jag läste just nu om hur det mörknar i Mellanöstern och det är mycket allvarliga tider. Tack än en gång för förbön! Gud välsigne er rikligt!

    SvaraRadera
  9. Det var ett välsignat initiativ!!!,,,Jag är med och beder!!!...Jag kommer att bevaka Fyrbåken!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  10. Hej Marguerite!
    Ja, det ligger så starkt på mitt hjärta detta, en kraftig maning att lyfta upp de ofrälsta. Tack älskade du för att du vill hjälpa till. Jag tror att Jesus ska komma riktigt nära de vi ber för och förvandla situationer från mörker till ljus. Jag tror på att våra böner ska hjälpa till att öppna vägen för människor och lysa på Jesus så starkt att de inte missar Honom. Tack för att du är med! Jag har själv många jag vill be för som ännu inte kommit till tro, så jag ska själv be om hjälp i förbön.
    Hoppas du är ledig nu efter din arbetshelg och får vila ut! Kramar om dig!

    SvaraRadera
  11. Ja du Myrra du tar verkligen fantastiska initiativ..Både när du bloggar så delar du dom mest fantastiska saker och så detta att vi ska hjälpas åt att be för våra ofrälsta nära och kära. Jag kommer förstås att vara med att be för detta men jag jobbar den kvällen så jag kan tyvärr inte sitta med vid datorn. Men så snart böneämnena kommit in så börjar jag be för dom
    Jag tackar Gud för alla underbara vänner som besöker denna blogg
    Gud välsigne er alla
    jättekramar från marianne

    SvaraRadera
  12. Hej Marianne!
    Vad fint att du vill hjälpa till i bön! Tack älskade vän för det! Det kommer att bli många olika platser i landet där våra böner för de ofrälsta stiger upp till Gud! Vilken kraft! Böneämnen har redan börjat komma in till min mail och fler tror jag kommer under veckan. Det är varmt troende människor som har lovat att hjälpa till att lyfta våra böneämnen inför Herren. Huvudsaken är att du får tillfälle att läsa böneämnena så du kan ta dem med när du kan och har möjlighet. Tack för att du vill delta, Marianne! Hjärtekram till dig! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  13. Mycket bra intiativ! Har faktiskt funderat på att göra nåt liknande, vi får se vad som händer framöver. Gud välsigne dig i den här uppgiften

    SvaraRadera
  14. Hej Tony!
    Ja, det skulle vara fint Tony! Tänk om vi kunde hjälpas åt på våra bloggar med detta. Det finns ju hur mycket böneämnen som helst och att vi sitter på olika stället i landet och ber för samma böneämnen, det tror jag ligger en stor välsignelse i. Det ser jag fram emot Tony! Jag var så glad när jag såg att du börjat blogga igen. Jag trodde att din blogg låg nere så jag har inte besökt den alls. Gud välsigne dig rikligt!

    SvaraRadera

Kommentar: