20 februari, 2012

Förbönskväll…

Tack för hjälp i förbön för alla våra ofrälsta!

Samtidigt som vi ber för våra speciella böneämnen så ber vi också för ALLA som ännu inte tagit emot Jesus Kristus i sina hjärtan!

BÖNESKÅLEN

Böneämnen begjutna med olja från bönekvällen den 20 februari 2012

clip_image002

BÖNEÄMNEN

Ljus levande

Vill gärna att ni tar med vår yngste son i bön. Han lider av reumatisk-psoriasis sjukdom. Har tidigare varit med en kristen församling, men lever sitt liv som homosexuell i Sthlm. numera. Jag längtar så efter ett bönesvar!!

"Ledsen mor" Tack på förhand.

Ljus levande[13]

 

Be för vår son Robert som inte har mött Jesus än. Han har haft jobbigt i sin uppväxt genom mobbning under hela sin skoltid=( Han har inte en enda kompis och det tror jag beror på att han har så svårt att lita på människor på grund av att han blivit sviken så många gånger. Väldigt ensam alltså. Periodvis har han varit deprimerad. Han har väldigt dålig självbild säkert på grund av all mobbing.
Han har varit arbetslös flera år. Han är 37 år Just nu läser han på kom vux för att senare söka in på högskola. Dock har han syskon med familjer som bryr sej väldigt mycket om honom och ofta tar kontakt med honom. Och vår största längtan är att han ska bli frälst och bli vad Gud har tänkt. Vi vet ju att Jesus kom för att läka det sargade och han är verkligen en sargad son.
Tack älskade vänner för hjälp i bön

Ljus levande[13]

 

Bed för två av mina barn (Jill & Jim,)som ännu inte tagit ett avgörande för Jesus fullt ut.......

Ha en välsignad dag!!!...KRAAAM!!!

Ljus levande[13]

 

Önskar förbön för Tommy, att han blir frälst. Samt alla mina barn: Att Danny får uppleva frälsning. Och Tony och Adam behöver förböner för att komma tillbaka till Jesus. Angelica behöver mycket uppmuntran och vägledning. Jag önskar och ber och tror, att vi skall bliva en hel frälst familj tillsammans. Och jag skall vara med i bönen på måndag.

Välsignade kramar

Ljus levande[13]

 

Be för min dotter och mina barnbarn att de ska komma till tro och få vandra med Jesus. Ber även för mina bröder och deras familjer samt en systerson att de ska hitta den rätta vägen och följa Jesus på sin vandring genom livet.

Tack Jesus för att du hör våra böner

Ljus levande[13]

 

Bed för mitt barnbarn Hanna!

Tack!

Mormor.

Ljus levande[13]

 

Jag är tacksam om ni vill be för våra barn (Glenn, Nisse och Benke) som ännu inte är frälsta. Vi som föräldrar blev inte frälsta förrän barnen var vuxna och de har därför inte fått höra så mycket om Jesus när de var små. Jag minns själv hur mycket söndagsskolan har betytt för mig när jag blev vuxen, hur söndagsskolans Jesus kom tillbaka till mitt minne när jag blev vuxen. Så barnen har sämre utgångspunkt men för Jesus är allting möjligt! Älskade vänner hjälp mig att be för barnen att de tar steget att börja följa Jesus och lära känna honom. Jag är också tacksam om ni samtidigt ber för mina och Håkans anhöriga, de som inte ännu avgjort sig för Jesus!

Tack älskade bönevänner! Gud välsigne er!

Ljus levande[13]

Fint om ni ber om att sonen vår och vår fosterson blir Frälsta!

Gud välsigne er.

 

Blessings

8 kommentarer:

  1. Jag är med i bönen...Käre Jesus,Tack att du ser till dessa böneämnen som är framlagda inför Ditt Ansikte,,,jag ber att du i ett ögonblick av Din stora Nåd,ville vidröra dessa som är framlagda, med din genomstungna hand!!!...Tack att du drager och kallar dessa till dig,dessa som Du älskar och har betalat ett så högt pris för!!!Ty Du förmår att göra långt mer,än vad vi kan bedja eller tänka!!!...Vi löser ut dessa i tro,löser ut dem ifrån världen och införsätter dem i Ditt rike!!!Och jag tackar dig Jesus redan nu för bönesvar!!!...AMEN!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din bön Marguerite! Gud välsigne dig!
      Kram från mig!

      Radera
  2. Jag vill även tacka dig Myrra,som på ett fantastiskt fint sätt har öppnat och ordnat detta för oss,denna möjlighet att få "komma samman"och känna att vi hjälps åt och möts på "Bönebron",,,må Herren rikligen välsigna dig och din blogg!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Marguerite! Jag är så ledsen för att allt som jag hade platerat som skulle ha varit med krånglade så enormt att det inte kom med. Vi skulle ha lovsångsmusik som var så stilla och vacker, en musik som är underbar att vara i bön till... det skulle ha varit en chatt efteråt för de som ville prata... det fungerade inte heller. En frälsningsbön hade jag gjort iordning för de som inte riktigt vet hur man ber om frälsning, den gick inte ens att lägga in, det blev bara ett kryss. Jag vet att fienden gör allt för att sätta krokben för oss när vi vill människors frälsning. Men inget förmår han mot Jesus och Han har redan tagit emot våra böner! Tack älskade vän för dina ord och för dina böner! Stor kram!

      Radera
  3. Tack för en underbar kväll! Trots att jag satt ensam här bad för alla som bett om förbön så kände jag mej aldrig ensam Det smekte ljumma vindar över mej så jag vet att jesus var närvarande.Tänk vilken god Gud vi har som finns med varhelst en eller flera är församlade i bön.Tack till Fyrbåken för att vi fick samlas i bön och be för våra kära som ännu inte hittat den rätta vägen.Nu ligger våra böner hos Herrenför bearbetning.Tack Jesus!Amen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära anonym!
      Tack kära bönevän för din uppmuntran och tack så innerligt för att du var med och bad! Om du läser mitt svar här ovanför till Marguerite så ser du att jag hade planerat en kväll med innerliga lovsånger, som skulle vara till välsignelse, men det blev totalkrångel och jag gav upp för jag ville istället delta i bönen tillsammans med er. Men Jesus har redan tagit våra böner om hand och registrerat vartenda ord i våra böner så vi vet att våra böner är väl omhändertagna.

      Tusen tack än en gång! Gud välsigne dig rikligt!

      Radera
  4. Du ska INTE vara ledsen,Myrra!!!...Vi får jubla och fröjda oss,därför att när detta händer så VET vi att det är saker och ting på gång!!!...Ingen seger utan kamp!!!...Det hade varit konstigt om det hade gått lätt,vet du!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Marguerite!
      Ja just det ja! Det har du ju rätt i... det tänkte jag faktiskt inte på den här gången, trots att jag brukar märka det när det gäller andra. Jag kände mig riktigt nedslagen... men som du påminner mig nu så är det inte så konstigt om det blir motstånd. Vi var ju många som bad och då blir det kamp...men det är gott att vi får kämpa den goda kampen. Dina ord var som balsam.
      Tack kära vän! Det var detta jag behövde! Kramar i mängd!

      Radera

Kommentar: