20 februari, 2012

Fyrbåkens förbönskväll…

Välkommen hit! Här kommer snart de böneämnen upp som vi ska be särskilt för i kväll och jag är så tacksam att du är här och kanske vill hjälpa oss i bön. Jag vill berätta något som jag upplevde i morse och som gjorde mig så glad.

Jag väcktes av en liten fågel på vår bönedag! Trots att fönstren är stängda och jag bor mitt inne i centrum av Arvika, trots att det är snö och vinter, så vaknade jag av en intensivt sjungande liten fågel. Jag kände en varm glädjeström inom mig och gick leende mot balkongdörren och öppnade den försiktigt. Fågeln sjöng så starkt och vackert så jag hör dem sällan sjunga så starkt den vackraste vårdag! Fylld av glädje! Han “berättade” något för lite längre bort hörde jag att en annan liten fågel svara honom med samma toner. Det var en sådan glädje i sången, du vet så som fåglarna sjunger en vacker vårdag när de är lyckliga och naturen börjar vakna till liv på nytt. Jag har en sådan barnslig tro på Gud så jag tror detta var Guds sätt att visa att hela skapelsen vet om att vi har kommit överens om att be för de ofrälsta och gläder sig! Det hade precis börjat ljusna en liten aning och jag tittade på klockan. Den var exakt 07 på morgonen! Det var exakt tolv timmar kvar tills vi tillsammans ska lyfta våra böneämnen till Herren! Tack Jesus, jag tror att det var en hälsning från himlen!

8 kommentarer:

  1. Jaa,det var absolut en hälsning ifrån Himlen!!!...Det var ett fint "tecken"att få ta del av!!!...Herren välsigne dig,kära Myrra!!!...Vi möts på "bönebron"!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Jag är så innerligt tacksam att du är med i kväll! Tack kära du för detta! Ja, jag är så barnslig i min tro och jag kände mig så glad över denna lilla fågel. :-)
    Gud välsigne dig rikligt! I kväll ska vi be om fångars befrielse! AMEN! Kram!

    SvaraRadera
  3. Elia stod ensam på berget karmels topp och nedkallade guds eld han troode han var ensam men Gud hade ordnat så att sju tusen var undangömda men ändå med i bön för Israels räddning. Och så blir det ikväll för dej du vet inte hur många som är med merän de som har givit sig tillkänna men jag tror att det är många fler. Beder att man kan sjunga :Sjung om Guds rika kärlek famnande världen vid : på ett sådant sätt att folk kommer i syndanöd och blir räddade.

    SvaraRadera
  4. Hej Osså
    Tack kära du för en kraftig uppmuntran! Ja, måtte vi få sjunga och berätta om Jesus så Jesus kan nå fram till allas hjärtan! Tack för att du är med i kväll Osså! Det vet jag att du är! Gud välsigne dig! Böneämnena är på ingång...

    SvaraRadera
  5. Sjung nu för sorgsna hjärtan
    Om denna himlens skatt
    Sjung det för dem som kämpar
    Uti en stjärnlös natt
    Sjung det i gränder trånga
    Även där sorgen bor
    Säg att dem Jesus söker i kärlek stor.

    Kristus på korset vunnit
    Frälsning för var och en
    Han uti sig förenar
    Männska och Gud igen
    Brusten är templets förlåt
    Vägen är öppen fri
    Öppen till nådastolen
    För dig och mig.

    Den sången har ljudit inom mig idag. Just den versen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Osså!
      Tusen tack för att du påminde om denna segersång! Tack och lov för korset! Jag tror att det ska bli frukt av våra böner! Tack Osså!

      Radera
  6. Halleluja..fantastisk sång och underbara verser som är så sanna. tack och lov att nådens dörr är öppen än idag. och genom den ska alla dessa människor som vi bett för gå in..i Jesu Kristi namn. Han har kommit för att göra fångar fria och bryta satans band. Vi ska verkligen få se bönesvar. En speciell välsignelse till dej Myrra som tog detta initiativ
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Tack för din uppmuntran och tack för att du deltog. Det är välsignat att vi kan få ha en gemenskap på nätet där vi som troende kan få dela allt, både glädje, bekymmer, böneämnen och förhoppningar. Så värdefullt att vi får ha den nåden. Ja, amen! Befrielse för de fångna och syn för blinda, det sa Jesus att Han hade kommit för att ge till människorna.
      Gud välsigne dig min älskade vän! Kram!

      Radera

Kommentar: