24 februari, 2012

GRATTIS VICTORIA OCH DANIEL…

GRATTIS VICTORIA, nybliven mamma och GRATTIS DANIEL, nybliven pappa till en liten prinsessa den 23 februari 2012.

imageDet gick hårt åt prinsesstårtorna och Princess bakelserna i dag hörde jag på radion. De tog slut överallt på konditorierna.

Resten av nyheterna från dagens utlandspress är mycket allvarliga. Undrar hur många som inser vilket oerhört allvarligt läge det är? Det går inte ens att skriva en artikel längre för det går inte att utvälja det som jag ska ta med. Det skulle ta för stort utrymme för det hör ihop allt, det går liksom inte att sortera ut i från varandra. I bibeln omtalas att Damaskus ska bli förstört i de sista dagarna och att Israel ska stå så gott som ensam, med resten av världen som fiender. Relationerna mellan USA och Israel är inte heller vad de har varit om vi ska tro de största seriösa nyhetstidningarna. Men det finns en som inte kommer att svika, en som kommer att stå bakom sitt folk, det talar också Guds ord om. Herren själv kommer tillbaka…

“Håll er vakna, manade Jesus, ty när ni minst väntar det, då kommer Människosonen!”

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 10, vers 27 – 30.)

“Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå under, och ingen skall rycka dem ur min hand. Vad min Fader har gett mig är större än allt annat, och ingen kan rycka det ur min Faders hand. Jag och Fadern är ett.”

8 kommentarer:

  1. Det var roligt att det gick bra, och lill sessan är nog jättesöt. Men det känns så överdrivet, som om hon var den första i världshistorien som har fått barn.../ Ja, det fullkomligt kokar av hat där nere i arabländerna, och Israel gör sig beredd. Man kan känna i Anden hur nära Jesus tillkommelse vi är. Tiden är kort ! Vi få tro att många vänder sig till Herren på nödens dag. Ha en välsignad dag. Kramar !

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Hemska tider, men många inser inte allvaret utan bortförklarar det. Precis så som det skulle bli, många skulle inte märka av vilken tid det är. Oljan står ju också i blickpunkten, precis som Wilkerson sa redan på 70-talet. Men jag tror att många ska vakna upp och jag hör många segerrapporter som muntrar upp oss, mitt i allt. Segerrapporter om hur människor kommer till tro och fler ska det bli... AMEN!
    Nu ska du ha en riktigt fin helg Annika! Jag hoppas du får mycket sol så du får vara ute med Palle och promenera och fota... Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. På tal om Prinsesstårtor. Jag tycker det är så mycket grädde i sånt. Jag kanske inte tål för mycket grädde, det kan väl vara det med.

    Inbillar mig vidare att tårtorna smakade bättre förr. Kanske håller jag på att bli pensionär?...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Hihihi... pensionär har du då ett bra tag kvar till! Jag ska säga som det är att fast jag har varit mycket glad i sötsaker tidigare, så har jag aldrig varit speciellt förtjust i bakelser och tårtor, så jag har ingen bra erfarenhet där. Förr älskade jag choklad och glass, det gör jag väl än, men har kommit ifrån suget efter det, tack och lov. Hoppas att du har det fint Andreas. Jag önskar dig en riktigt fin helg. Jag hörde på radion i dag att nere i Skåne har våren kommit eftersom temperaturen har visat "vår" i 7 dagar i sträck. Så nu väntar vi väl på vår tur. Min balkong vänder mot söder och idag visade temperaturen mitt i solen 18 plusgrader. Hade jag haft tid skulle jag tagit någon soltimme där men det får bli lite längre fram.
      Hälsar dig kram och Guds välsignelse!

      Radera
  4. Tack för det du delar med dig av!!!...Både goda nyheter och allvar!!!...Önskar dig en fin och välsignad helg!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Tack för hälsningen! Jag önskar dig också en välsignad helg med familjen! Hoppas att det blir vårtemperaturer och fågelsång!

      Kram till dig min vän!

      Radera
  5. Takk for ditt inlegg søster!!!
    Blir minna på å sende deg denne Salmen.
    HALLELUJA,GUD ER GOD,OG INGENTING ER UMULIG FOR HAM.
    Hilsen fra Katthult.

    Ps 91

    Tryggheten under den Högstes beskydd
    1 Den som sitter under den Högstes beskydd
    och vilar under den Allsmäktiges skugga,

    2 han säger: "I HERREN har jag min tillflykt och min borg,
    min Gud som jag förtröstar på."

    3 Han skall rädda dig från fågelfängarens snara
    och från den förödande pesten.

    4 Med sina fjädrar skall han övertäcka dig,
    under hans vingar skall du finna tillflykt.
    Hans trofasthet är sköld och skärm.

    5 Du skall inte frukta nattens fasor, inte pilen som flyger om dagen,

    6 inte pesten som går fram i mörkret eller farsoten som härjar vid middagens ljus.

    7 Om än tusen faller vid din sida, ja, tio tusen vid din högra sida,
    så skall det inte drabba dig.

    8 Med egna ögon skall du se hur de ogudaktiga får sitt straff.

    9 Ty du har sagt att HERREN är ditt skydd,
    du har gjort den Högste till din tillflykt.

    10 Ingen olycka skall drabba dig, ingen plåga närma sig din hydda.

    11 Ty han skall ge sina änglar befallning om dig
    att bevara dig på alla dina vägar.

    12 De skall bära dig på händerna, så att du inte stöter din fot mot någon sten.

    13 Över lejon och huggormar skall du gå fram,
    du skall trampa ner unga lejon och drakar.

    14 "Han håller mig kär och jag skall befria honom,
    jag skall beskydda honom, ty han känner mitt namn.

    15 Han ropar till mig och jag svarar honom.
    Jag är med honom i nöden, jag skall rädda honom och ge honom ära.

    16 Jag skall mätta honom med långt liv
    och låta honom se min frälsning."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel
      Det var sannerligen ljuvliga, uppmuntrande ord som jag tar till mitt hjärta! Tusen tack för dessa rader! Det är balsam för själen med uppmuntrande ord och en styrka för hela kroppen!

      Önskar Guds välsignelse över er i Katthult! Ha en vilsam och fridfull helg!

      Radera

Kommentar: