16 februari, 2012

Hot och hårda ord… utbrott hänger i luften…

Bedjande ängel[3]

Jag har aldrig sett eller hört om något liknande som det som går fram över vår jord nu. Det är så många jordbävningar att det är svårt att förstå, de uppträder ideligen på olika ställen och det är rejäla jordskalv på många ställen. Det sista jag läste nyligen var från den 15 februari längs Oregons kust, det hade en magnitud på 6. Och i måndags var det Kalifornien som hade ett skalv på 5,6  och skakningar här och där över vår jord stressar vulkaner som får utbrott på flera platser över vårt jordklot. Det är mycket farliga virus som visar sig här och där och forskare står maktlösa för de finner inget motgift, inte ännu. Ekonomierna faller och flera länder ligger riktigt illa till och enligt min mening har de inte längre en chans att resa sig utan att det drar med land efter land i Europa. Naturen far illa och haven förorenas, djuren, fåglarna och fiskarna, de mår inte bra. Våldet breder ut sig och hoten haglar i luften på det farligaste av ställen – Mellanöstern. Där ska slutstriden stå enligt bibeln och hur långt framme vi är vet bara Gud. Men det är stegrande irritation och man skramlar med sina vapen och orden hårdnar allt mer. Det är inga ljusa nyheter, men tyvärr verkligheten. 

 

Har vi Lejonet av Juda vid vår sida, behöver vi inte frukta något. “Lejonet av Juda” är ett namn som brukar användes för Jesus Kristus! Håller vi oss tätt intill Honom så är vi trygga.

Lejonet av Juda

Kan vi göra något själva då, som är positivt mitt i vår oroliga värld? Ja!  Vi behöver hjälpas åt att be för de som ännu inte har kommit till tro.  Kom ihåg bönekvällen måndagen den 20 februari kl. 19.00! Böneämnen har börjat komma in till min mail och kom ihåg att skriva till ellinor@fyrboken.se du som inte vill skriva i kommentarerna här i bloggen. Om du vill vara anonym så skriv det så lämnar jag inte ut namn. Ta tillfället i akt alla ni som har bönebarn och anhöriga som ni ber för att de ska bli frälsta. Det är flera varmt troende som har lovat att hjälpa till i förbön och lyfta upp dessa vänner som vi ber för inför Guds tron.   Tänk dig när vi på olika ställen i landet ber för just dina anhöriga eller vänner. Vi finns ända från längst uppe i norr till längst nere i söder över vårt land. Alla ska vi be tillsammans för det vi kommer överens om att be för och när bönekvällen är över så hamnar bönelistan i böneburken på Fyrbåken och jag kommer att fortsätta att be för våra böneämnen.

image   image   image   image   image    image     image    image

Jag tror att från den stund vi börjar att be, så kommer Gud att börja verka på våra böner. Det tar den tid det tar tills Herren är klar med sitt verk, men det står i Guds eget ord att när de troendes böner går upp till Gud så börjar hela himlen sin verksamhet för att vi ska få vårt bönesvar. Ja, det är ett hopp att ta fasta på. Allt eftersom bönerna kommer in så sammanställer jag dem på en enda lista. När måndagskvällen är inne, kommer de som kan och vill hjälpa till i bön, att läsa böneämnena och starta sin bönetjänst. Under en timme, mellan 19 – 20 ber de som har möjlighet och tycker att det känns bra. De som inte har möjlighet just då, ber när de har tillfälle. Jag tror att vi med detta gör att hela himlen jublar, för Gud själv vill att alla ska bli frälsta. Men Han har inte skapat robotar, utan Han har som gåva gett oss en fri vilja som Han respekterar högt. Det är i kärlek som Han möter oss, aldrig genom tvång och olust. Nu blev det ett långt inlägg och har du orkat läsa ända hit så önskar jag dig från hela mitt hjärta: Gud välsigne dig!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 14, vers 6.)

“Jesus svarade: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.”

 

14 kommentarer:

  1. TACK för din rapport angående det allvarliga läget!!!...Vi samlas till bön på måndag,om de särskilda böneämne som kommit in!!!...(Annars är vi ju ständigt i bön för allt annat!!!)...Ha en fin och välsignad dag!!!...(Vill tipsa dig om bloggen "Jisreel",en broder som verkligen är med på "linjen",,,besök den gärna genom min blogg,får du se!!!)...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Du är guld värd, en diamant för Herren Jesus, med allt vad du gör. Förbön, världshändelser osv...Jesus håller sin hand över dig. Ha en riktig välsignad dag. Kära kramar från din syster i Herren.

    SvaraRadera
  3. Hej Annika!
    Tack min älskade uppmuntrare! Jag skickar dina egna ord tillbaka till dig - med dubbel råge! DU är sannerligen guld värd! Lyhörd för Herren och ständigt i Hans tjänst! Trofast och sann!
    Jag önskar dig en välsignad dag! Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Tack min kära vän för att du står med på måndag! Det är så gott att veta att ni finns där, trofasta, uthålliga bönekrigare, i tro på Guds ord och under! Ni är i bön alltid och tack för att ni står med oss på måndag och drar i bönelinan!
    Var rädd om dig och unna dig vila och värme så du inte "drar igång" för tidigt, när du har tampats med förkylning!
    Kramar om dig och önskar dig Välsignelse från Gud!

    SvaraRadera
  5. Men böneämnena hamnar inte bara i en burk hos dig de tar plats inför Guds Ansikte och så läser han dem och sen skriver han åtgärdat . Bönesvar är på väg Änglar kommer med bud om det dröjer det fram dock skall nå. Ty de lovade löftenas trofaste Gud, bed till mej och ni hjälpen skall få. Och jag är med och ber alla dagar tills Jesus kommer.

    SvaraRadera
  6. Vill bara säga Tack Myrra för allt du är och gör..du är verkligen en välsignelse. Underbart att se vad Herren ska göra!!
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
  7. Hej Marianne!
    Tack för att du hjälper till att be Marianne! Detta med gemensam bön är en källa till välsignelse åt bägge håll tror jag. Gud välsigne dig min vän! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Hej Osså!
    Tack för att du hälsar på och tack för din bön! Det var härligt ditt inlägg. Gud skriver "åtgärdat", då är det klart och väl omhändertaget! Vilken uppmuntran det är att läsa Osså! Ja, Gud ska läsa varje lapp och varje ord blir känt inför Honom och Hans änglar! Tack kära vän för din ord! Gud välsigne dig Osså! Kram!

    SvaraRadera
  9. Takk for ditt inlegg søster!!!

    Kjenner for og fortelle noe jeg opplevde på jobben igår.

    Jobbet litt ekstra igår,og plutselig kom en kolega inn og sa at
    kopimaskinen ikke virket. Han hadde prøvd og prøvd,men den ville ikke,så den trengte en håndspåleggelse sa han. Må legge til at min kolega er troende.
    Dette er vel ikke noe problem sa jeg. I Jesu Navn skal den begynne å virke.Amen sa jeg. Nå kan du gå inn sa jeg. Han gikk så inn,og kom tilbake og sa: Dette er utrolig,den virket sa han. All ære til vår kjære Frelser sa jeg til han.

    Når jeg kom på jobben idag møtte jeg ham,og han sa: Det som skjedde igår var utrolig mektig,og dette skal jeg vitne om sa han.

    Halleluja,alt er mulig for Jesus.Han hjelper oss også med de små tingene i hverdagen,så det er så viktig at vi tar ham med i alt vi foretar oss. ALL ÆRE TIL VÅR KJÆRE FRELSER!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
  10. Tänkte bara tipsa dig: När det är många som kommenterar,så kan du trycka på "svara",,,då får alla svar av dig direkt efter sin egen kommentar!!!...SMART VA???,Hi,hihihi...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  11. Hej Jan Samuel!
    AMEN!!! Härligt uppmuntrande berättelse! Åh vad glad jag är för att du delar med dig av detta för vi behöver påminnas om Guds kraft mitt i vardagen! Säkert kommer berättelsen att få bli till välsignelse när den förs vidare av din troende vän! Jag blir så glad! Tack ska du ha! Jag blev också så glad att läsa att du är på jobbet! Då har du hämtat krafter och kommit igång och då ska jag tacka Gud för bönesvar!
    Sänder hälsningar till Katthult med önskan om Guds rika välsignelse över er i fortsättningen!

    SvaraRadera
  12. Hej Marguerite!
    Nej det visste jag inte! Tusen tack snälla du för tipset! Det blir ju lite förvirrande när alla kommentarerna kommer huller om buller. Detta nya måste jag testa! Jättegulligt snälla vännen! Tack, tack!
    Mera kramar från kommer från Värmland!

    SvaraRadera
  13. Ja, jeg er på jobb igjen,men er utrolig sliten. Heldigvis er det vinterferie på skolen fra imorgen,så da skal min kjære Solstråle og jeg slappe av ei hel uke. Vi gleder oss veldig,og vi trenger virkelig å hvile begge to nå.
    Det er så fantastisk hvordan Jesus er med oss,og som sagt,er det så viktig at vi også ser de små tingene han hjelper oss med i hverdagen.
    Jeg tenker også igjen på bønnens makt,for den er så utrolig stor.

    Vi her på Katthult ber for deg og dine søster,og Jesus skal rikelig velsigne dere med alt godt ifra Himmelens land. AMEN!!!!!!!

    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Då kom ledigheten i rätt tid, så du och din Solstråla får vila nu och ha det skönt. Jag är så tacksam för era böner och jag ska fortsätta att be för er på Katthult. Ja det är så viktigt att få ta del av det som du berättade förut med kopiatorn. Att få uppleva Gud mitt i vardagen det visar på en stor och mäktig Gud som också vet om alla våra vardags förtretligheter och kommer oss till mötes i våra vardagsbekymmer. Flera får läsa ditt vittnesbörd på våra bloggar och din vän som är kristen för det vidare till sina vänner. På så sätt går vittnesbördet vidare och Gud får äran. Det är så stort och mäktigt och man blir så lycklig och glad när vänner delar med sig av sådant de får uppleva av Guds nåd och kraft. Jag önskar er en fantastiskt fin och vilsam vecka, full med Guds frid och där ni bägge får vila värkande kroppar och bli uppbyggda och styrkta av Guds kraft!
      Guds välsignelse till er familj!

      Radera

Kommentar: