26 februari, 2012

Störningar från solen igen…

Mobilnät slogs ut i Stockholm

Satellit mobil

Mobilnätet för flera operatörer i Stockholmsregionen havererade på söndagen strax efter klockan 14. Abonnenter hos Telia och Tele 2 kunde då inte heller nå larmnumret 112.
– Felet låg i ett kort som slog ut fem stationer. Det verkar vara en central hos Tele 2 som strejkar, sa Thomas Andersson på Telias driftcentral till DN.se vid 15-tiden.
Klockan 15.20 kom trafiken åter igång. Enligt Thomas Andersson var det 3G-nätet som slutade att fungera. Telia och Tele 2 använder samma telefoncentral. Vad som orsakade avbrottet är ännu inte känt.

Slut artikel i DN av Robert Holender publ. den 26 Feb. 2012

http://www.dn.se/sthlm/mobilnat-ur-funktion-i-stockholm

Satellit

Det skulle enligt min mening faktiskt kunna bero på det här: Inkommande CME: Analytiker på “Goddard Space Weather Lab” säger att ett utkast från solen (CME) kommer att drabba jordens magnetfält den 26 februari kl 13:30 UT (+ / - 7 timmar). Effekten skulle kunna utlösa en G2-klass geomagnetisk storm.  - Rymdväder

Här finns artikeln på engelska:

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/02/26/g2-class-solar-storm-predicted-for-earth-bound-cme/

 

Det befaras att det är utkast från solen som kommer att kunna orsaka stora störningar på de känsliga kommunikationerna via rymden i framtiden. Det jag undrar är varför vi som svenskar får reda på så lite om vad som händer på solen som får effekter på oss själva och på de apparater vi använder. Jag för min del tycker att också detta är nyheter som är värda att berätta om.

Vi går till Fyrbåken i stället…

Fyrbåken blinkar:

star5

(Matteusevangeliet kapitel 5, vers 6.)

“Saliga de som hungrar och törstar efter rättfärdigheten, de skall bli mättade.”

22 kommentarer:

  1. "G2-klass geomagnetisk storm".

    Det där är nog saker som jag inte riktigt hajar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Det är inte så lätt att begripa, det gör inte jag heller. Men jag tror att det är så att det blir olika kraftiga utkast, som en liten explosion ut från solens yta och dessa utkast kan vara av olika styrkor och slag, som M-klass, G-klass osv. De geomagnetiska stormar som bildas från de olika utkasten drabbar jordens känsliga instrument på olika sätt och med olika styrkor om jag har förstått det hela rätt. En viktig del är också om själva utkastet skedde på en yta av solen som vände mot jorden. Det här utkastet tror jag var ett som kan störa typ mobilkommunikationer och Internet. Men jag har ingen större insikt i detta mer än det de skriver i själva nyhetsartiklarna som jag översätter fritt.
      Ha en riktigt fin ny vecka Andreas..
      Kram!

      Radera
  2. Hihi...Som vanligt skriver hon att hon inte vet nåt, sedan vet hon allt i alla fall :)

    Ja jag vet väl att Myrra är professor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jo.. det är nog en märklig professor i så fall... kanske en professor i okunskap.... hihihi... kanske finns det något som heter så också... :-)

      Ha det gott, Andreas!

      Radera
  3. Det finns det ju du skapade de nyss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Osså

      Hihihi... ja just det ja...

      Önskar dig en riktigt fin och välsignad vecka Osså!

      Radera
  4. Tack Myrra för ett intressant inlägg. Ja, du är Herren Jesus lilla nyhetsankare, och jag är så otrolig tacksam för dig, och det du delar. Hade varit intressant och se hur alla dessa strålar går kors och tvärs genom rymden...Ha en underbar dag med Jesus älskade vän. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja, det vore en intressant upplevelse :-) Undrar hur detta ska sluta för en del länder hotar varandra genom att de ska slå ut sårbara kommunikationer som styrs via satelliter genom starka magnetpulser av något slag som jag inte förstår hur det fungerar. Men tänk så sårbart vårt samhälle är, det mesta styrs ju via data i samhället och datorerna i sin tur kommunicerar med satelliterna. Riktade attacker där kan förstöra så mycket för ett land.

      Tack för att du uppmuntrar mig, älskade vän! Jag önskar dig en välsignad ny vecka i Herrens tjänst! Snart kommer Jesus tillbaka! AMEN! Kram, kram, kram....

      Radera
  5. Ja du Myrra.. det är bra vi har dej som tar reda på det mesta och försök inte lilla gumman=) du kan mycket du. Ler..
    Jag orkar inte läsa det på engelska för det är nog mycket krångliga ord gissar jag. Och som du säger, vi är verkligen sårbara på alla möjliga sätt i vårt samhälle. Hur gick det med floden i Syrien som du skrev om? Har du hört nåt mer om det
    Nu vill jag önska dej en underbar vecka och att du är rädd om dej
    Massor med kramar från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Det är inte så mycket bevänt med kunskaper, men jag är så intresserad av själva nyheterna utomlands för där tycker jag de berättar så mycket mer. :-)
      Jag har följt upp floden i Libanon, i Beirut, noga och de tvistar om vad det kom sig av att vattnet fick en blodröd färg. En del skyller på ett slakthus i närheten, några andra på att en fabrik i närheten dumpat giftigt avfall som kan få konsekvenser för hela ekosystemet för floden pumpar ju ut allt i Medelhavet.
      Amerikanske institutet i Beirut undersöker fortfarande proverna och de tror att de ska få ett provsvar i slutet av den här veckan.
      Jag önskar också dig och din familj allt gott och en riktigt välsignad vecka Marianne! Tack för tipset angående salvan. Det ska bli spännande att testa!
      Många kramar till min kära vän!

      Radera
  6. Ja,detta är nyheter som det är väl värt att berätta om!!!...Och TACK för att du gör det, med din välsignade blogg,Myrra!!!...Ha en fin och välsignad kväll!!!...KRAAAMAAAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du orkar läsa. I bland är jag orolig för att det blir så mycket tunga nyheter, men det är ju också en del av verkligheten och går inte längre att backa åt rätt håll, om inte Gud själv väljer att ändra på historien. För Honom är ju ingenting omöjligt.
      Nu önskar jag dig en välsignad vecka Marguerite, under Guds ledning och väldiga kraft! Stor kram och sov gott!

      Radera
  7. Hei søster.

    Utrolig hvor mange prøvelser man får.
    Nå ligger jeg med influensa,halsbetennelse og høy feber,
    så det er fint om du fortsatt husker meg og mine i bønn.
    Gud velsigne deg og dine med alt godt!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel
      Men kära du... det var då inga goda nyheter. Nu får du hålla dig kvar i sängen och dricka mycket varmt - men inte mjölk! Vila Jan Samuel för du behöver krafterna så kroppen får använda dem till läkningen. Jag ska be för dig och det kommer de andra också att göra när de läser att du ligger febersjuk! Gud är dig nära och vet om precis allt som drabbat dig! Tack för att du berättade! Hälsa så gott till Solstråla att vi ber för er!
      Gud ska välsigna er!

      Radera
    2. Va?... Varför ingen mjölk?...

      Mjölk ger starka ben stod det ju i reklamen :( ...

      Radera
    3. Hej Andreas!
      Jag har hört från många läkare att är man förkyld med hosta och täppt näsa, så ska man undvika mjölk för att den är slembildande. Och vi vill ju liksom inte ha mer slem när vi försöker att bli av med det vi redan har under en dunderförkylning :-)
      Hoppas du har det gott Andreas! Önskar dig allt gott och att du får sova gott! Natti, natti...

      Radera
  8. Hei igjen Myrra.

    Vil igjen takke for all forbønn!!!
    Må Gud rikelig velsigne deg og dine med alt godt!!!!!!!!!
    Ønsker deg ei velsigna god natt!!!!!!
    Hilsen fra oss her på Katthult.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack för din hälsning! Hoppas att du ska få hälsa och krafter tillbaka i fullt mått snabbt! Det är gott att veta att Herren känner till allt som drabbar oss, och kommer att stå vid vår sida med sin fulla kraft! Jag önskar att du ska få sova gott och vakna ännu piggare och gladare! Tack för all uppmuntran och glädje du ger till oss alla! Jag ber att himlens läkedom och glädje ska få flöda ner över Katthult till er familj!
      Vila nu och var rädd om dig! Guds välsignelse önskar jag er!

      Radera
  9. När det gäller den nyhetsförmedling vi idag får av allehanda massmedia, finns det betydligt mer och bättre att önska. Men vad annat är att vänta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tony!
      Ja, det är skralt med rapportering om just nyheter ur en profetisk synvinkel. Men det är kanske inte många journalister som prioriterar de nyheterna, tyvärr. Däremot är DN ganska bra på att följa upp tycker jag och de är mer rättvisa i sina reportage. Ulf Nilsson tycker jag om, han skriver väl för Expressen tror jag. Men mest spännande är det att få läsa direkt från Jerusalem, i Jerusalem post. Till och med jag som inte är så bra på engelska, kan få en skapligt god inblick genom att ta hjälp av översättningen. :-)

      Ha det riktigt gott i vårsolen Tony! I Arvika har det varit 25 grader varmt i solen och klarblå himmel i dag, torsdag!
      Allt gott!

      Radera
  10. FORBØNN FOR EN BRODER

    HEI MYRRA.

    VIL DERE VÆRE SNILL Å GÅ I BØNN FOR EN
    BRODER SOM HAR VÆRT UTSATT FOR EN ULYKKE,
    OG SOM LIGGER I KOMA PÅ SYKEHUSET.
    BE OGSÅ FOR DE NÆRMESTE.

    INGENTING ER UMULIG FOR GUD,
    OG BØNNENS MAKT ER STOR.

    FÅ MED SÅ MANGE SOM MULIG.

    HILSEN JAN SAMUEL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Ja det ska vi göra!Tack för att du ber om förbön för din vän! Hoppas också innerligt att du själv kryar på dig! Vi lägger allt i Guds händer, där finns outtömliga resurser och kärlek som väntar oss!

      Gud välsigne dig! Gud hör bön!

      Radera

Kommentar: