20 februari, 2012

TACK ALLA….

rosor vita

Förlåt att jag inte hann få in mer musik…. det krånglade ofantligt mycket för mig och när bönen började så ville jag vara med och be! Det skulle vara 14 underbara lovsångslåtar och chatt efteråt. Men YouTube som ger oss musiken hade ändrat i sina inställningar så jag fick bara svaret: okänd provider. När det hade krånglat tillräckligt länge så gick det inte heller att lägga in chatten. Men som Marguerite sa sanningen till mig: Ingen seger utan kamp! Tack Marguerite för de orden! De betydde enormt mycket nu! 

Nu ska Gud ta hand om våra böner och välsigna dem och föra allt fram i seger! AMEN!

Gud välsigne Er alla! Tack än en gång!

8 kommentarer:

  1. Vad fantastiskt fint du har ordnat det här Myrra. Jag blir rörd till tårar. Här hemma gjorde jag på mitt lilla vis, som manade mitt hjärta. Jag skrev ned alla böneämnen på ett papper, och hällde olja i form av ett kors, över allt som var uppskrivit. Höjde lappen mot himlen och bad. Jag fortsätter med mer bön, under natten. Tack kära du för all omsorg, och åh, vad jag blev glad, när du skrev om den lilla sångfågeln. Det var ju en direkt hälsning ifrån Herren till dig. Nu får vi gå ut i tro, och tacka för allt i Jesu Namn. Ha en välsignad GodNatt Myrra. Kära, kära kramar till dig från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Kära vän, det var ett välsignat sätt att be på! Så värdefullt för alla som har skickat in böneämnen att få läsa om detta.

      Ja, det blir kraft i våra böner, vi är många som har lyft dessa böneämnen och som ska fortsätta göra det. Ni trogna bönevänner... det är så värdefullt! Tack, tack...
      Jag önskar dig Guds välsignelse och sänder många tack-kramar! Sov gott!

      Radera
  2. Hej. Jag tänkte också på det tror jag, detta med att hela denna grej var så "annorlunda" eller vad jag ska säga. Detta med bönekvällen. Jag blev så överraskad, och förundrades över det.

    Eller vadå, har du gjort sådana saker förr?

    Men jag tycker det är ovanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Nej, det var första gången som jag bad flera bönevänner om hjälp via nätet, som bad för samma saker. Jag har känt en inre maning så stark att göra detta så jag kunde inte låta det vänta längre. Jag tror att Herren hade ett speciellt syfte med att vi skulle med gemensamma krafter lyfta upp samma böneämnen. Vi finns ju på så många olika ställen i landet, och många varma fina förebedjare tjänade i bön den här kvällen. Så även om böneämnena inte var så många så blev de väldigt gott omhändertagna av alla hängivna troende människor. Jag tror också att bönen via nätet kan vara till välsignelse för de som inte tillhör någon församling eller kanske inte ens känner någon som är troende. De kan trots detta då ha gemenskap med andra troende.
      Hoppas din dag har varit fin Andreas. Gud välsigne dig.

      Radera
  3. Glömde säga, ja jag tyckte väl det var en bra grej, bönekvällen.

    (Även om jag inte brukar be numera, gjorde jag lite förr).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack Andreas! Det blir jag väldigt glad att läsa! Det betyder mycket att läsa det du skriver!

      Tack och fortsatt välsignad natt... Kram!

      Radera
  4. Ja,bönekvällen betyder mycket mer än vi kan ana,,,och det kändes verkligen att vi stod samman!!!...Nu får vi ta ut det vi bett om i tro och TACKA för kommande bönesvar!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, jag tror också att vi ska få bönesvar och det är så viktigt det du skriver - att vi tackar redan nu för bönesvar!

      Stor kram tillbaka! Ha en fin dag tillsammans med Jesus!

      Radera

Kommentar: