01 mars, 2012

Allvarligt böneämne har inkommit…

Det har inkommit ett viktigt böneämne! Tacksam för alla som vill hjälpa till i bön!

Extra!

…vädjan från Jan Samuel!

FORBØNN FOR EN BRODER
HEI MYRRA.
VIL DERE VÆRE SNILL Å GÅ I BØNN FOR EN
BRODER SOM HAR VÆRT UTSATT FOR EN ULYKKE,
OG SOM LIGGER I KOMA PÅ SYKEHUSET.
BE OGSÅ FOR DE NÆRMESTE.
INGENTING ER UMULIG FOR GUD,
OG BØNNENS MAKT ER STOR.

FÅ MED SÅ MANGE SOM MULIG.
HILSEN JAN SAMUEL.

gzr12

Jag går in i bön, och jag tror att många som läser detta kommer att hjälpa till att be! Guds välsignelse över familjen!

Gud förmår och vi lägger allt i Hans välsignade händer!

 

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Psaltaren 46 : 11)

“Bli stilla och besinna att jag är Gud.”

 

14 kommentarer:

  1. Började bedja för denne broder och anhöriga natten som gick, vi får hoppas och tro att Herren skall göra under. Ha en välsignad helg. Kramar !

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Ja, det var allvarliga nyheter och så bra att vi är många som hjälps åt i bön! Det är gott att komma överens om att bedja och det är gott att Jan Samuel ordnar så vi bildar bönekedja. Jag minns när Håkan var så sjuk vad vilken styrka det var i att veta att många hjälpte till i bön.
    Guds välsignade omsorg önskar jag dig! Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Även jag har fått ta del av detta och det är så skönt, att vi är flera som hjälps åt!!!...Jag tackar Herren att det finns syskon som ni,som man kan lita på!!!...Vi "står på" i detta nu och tror på en segerrapport från Katthult!!!...Herrens välsignelse!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Ja, det är mycket gott att vi har varandra! Att hjälpas åt i förbön är så starkt och värdefullt! Ja, vi tror på Guds väldiga Nåd och hjälp!
      Tack Marguerite! Många kramar och välsignelse från Herren önskar jag dig och familjen! Sov gott!

      Radera
  4. Vilken fin "guld-blomma" där under böneämnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Ja, visst var den fin! Den ser lite "tre-dimensionell" ut :-)

      Vilken kanonfin vårdag vi har haft här i Arvika idag! Och vad roligt för alla sportlovslediga ungdomar. Jag bor så att jag har termometern mot söderväggen. Mitt på dagen i dag var det 25 grader varmt i solen! Det var väl inte dåligt! Klarblå himmel var det också! Minsann om jag inte unnade mig några minuter på balkongen! :-)
      Du får sova så gott Andreas! Kram från mig!

      Radera
    2. Jag kan inte gå ut på balkonger, har höjdskräck, rejäl höjdskräck dessutom. Ordet fobi är nog inte att ta i.

      Radera
    3. Funderade på, när jag skrev att det var en fin "guld-blomma", om det förtar böneämnet att skriva Off Topic på det sättet liksom. Så det kanske är dumt att jag spretar iväg åt alla håll som jag väl brukar göra...

      Om ämnet är om det Jan Samuel tar upp, ja då kanske man inte borde förta det... Men jag blir så ivrig att skriva ibland kanske... (svårt att lova att jag inte gör det igen)...

      Radera
    4. Hej Andreas!
      Kul! Nu har du grejat så du har fått "Andreas" och är inte längre anonym! :-)
      Ja, det är många som lider av höjdskräck. En del vänner som har varit hos mig på besök har inte vågat dricka kaffe ute på balkongen, jag bor en bit upp i ett hyreshus. De upplever det så högt och känner otrygghet. Jag vet också flera män som inte klarar att ta några steg upp i en stege för de känner direkt yrsel. Så det är nog många som lider av höjdskräck. Men jag tror absolut att man ska det på allvar och lyssna till kroppen. Den känner sig själv bäst och skickar sina varningssignaler till oss.
      Hoppas att du får en fin helg med mycket sol och värme!
      Kram från mig!

      Radera
    5. Hej igen Andreas!
      Det du skrev om blomman tror jag inte spelar någon roll alls. Jag tog det inte alls så, och tycker inte att det förstörde något av det som Jan Samuel skrev. Jag är säker på att Jan Samuel inte heller tyckte att din kommentar störde böneämnet. Jag tror att du är med och har våra böneämnen med i ditt hjärta. Du är så trofast och läser alla böneämnen och kommenterar ibland så jag förstår att ditt hjärta är med de som har det svårt! Tack för det Andreas! Du behövs så mycket! Gud välsigne dig!
      Kram, kram!

      Radera
  5. Vad bra myrra att du tog lite ledigt Gissar att det blir alltför sällan
    Bra att vi får hjälpas åt i bön. Herren förmår. Jag blev påmind om en gammal sång häromdan som jag har gått och nynnat på
    Ja Gud är densamme som fordom och Jesus är verksam på jord.
    Han frälsar och döper i Anden
    botar sjuka i kraft att sitt ord
    Kram till er alla
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      En sådan välsignad text! Den var till uppmuntran och en påminnelse om att Jesus är i full verksamhet över vår jord, och det är gott att bli påmind om det för ibland kan vi bli uppgivna när vi ser så mycket elände.

      Tack Marianne! Gud välsigne dig och familjen! Jag önskar dig en solig och fin helg! Kramar många! :-)

      Radera
  6. Hei Myrra,og Guds fred til deg og dine!!!

    Sitter her på Katthult med en takknemlighet i hjerte
    for at jeg har dere,mine kjære fantastiske Svenske venner.
    Jeg takker Gud hver dag for dere,og dere alle er med i våre bønner til vår kjære Frelser Jesus.
    Har ikke ord som dekker for hvor takknemlig jeg er!!!!!!!
    Gud skal rikelig velsigne dere tilbake,for all den omsorg dere gir!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Ja, jag är också så tacksam över er alla! Så gott att vi har varandra och kan hjälpas åt i förbön. Jag är helt säker på att det har stor lön med sig och gläder Guds eget hjärta, när vi hjälps åt i bön och när vi kommer överens om att hjälpa varandra genom att lägga våra bördor vid Jesu fötter och tillsammans ropa till Honom: Hjälp oss! Jag vet att Han hör oss och jag vet att Han gläder sig över oss när vi gör som Han har sagt: "Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila..." (Matteus 11:28)
      Jag tackar Gud för dig Jan Samuel! Du har en stor ödmjukhet och är en stor uppmuntrare och alltid redo att ställa upp för dina vänner. Från er i Katthult kommer mycket gott till välsignelse för oss! Vi fortsätter i bön angående våra böneämnen och inväntar segerrapporter! :-)
      Krama Solstråla och ha en riktigt fin helg på Katthult med familjen!

      Radera

Kommentar: