07 mars, 2012

De mystiska ljuden från himlen fortsätter att inrapporteras från hela världen…

image
Är det elektro magnetism som är orsaken till de kraftiga ljud som har blivit rapporterade, frågar man sig nu? De märkliga ljuden som hörts från himlen fortsätter att rapporteras in från hela världen. I vissa fall är de så högljudda att billarm går igång. Ljuden som nyligen rapporterades från Europa till Kanada, låter som kraftiga horn eller skärande råmanden. I Tyskland spelades de in på en videokamera och lades upp på YouTube och där hörs tydligt hur billarmen går igång i bakgrunden.
Men experter säger att det finns naturliga förklaringar. De kallar ljuden för “hum” och säger att de är omöjliga att spåra, att de hörs på vissa platser runt om i världen av 2-10% av befolkningen. Enligt NASA har jorden naturliga radiovågor. De förklarar det med att “om människor hade radioantenner i stället för öron, skulle vi får höra en märklig symfoni av konstiga ljud som kommer från vår egen planet.” De säger också att exempelvis blixtnedslag kan producera kusliga ljudande radiofrekvenser. Det är alltså forskarnas förklaring. 
imageimage
 Stackars djur tänker jag. Kanske inte undra på att det ibland regnar döda fåglar ner över stora ytor av marken. Eller att det sköljs upp tonvis med död fisk.  Undrar hur djuren reagerar för dessa ljud? Beror det på att det är så kraftiga elektro magnetiska vågor så borde väl redan de vara skadliga för de små fåglarna?
Filmen som de spelat in i Tyskland kan du om du vill lyssna och se på om du klickar på länken här nedanför. Då kommer du direkt till den sidan som  rapporterar om dessa konstiga ljud. Man hör hur det sätter igång billarmen i bakgrunden. När du klickar på länken och kommer till den sidan, så rulla nedåt en bit på sidan till du kommer till första tv-rutan med en pil mitt på. Klicka på den så startar videon och du får höra de senaste kraftiga ljuden från Europa.



Fyrbåken blinkar:
(Ordspråksboken kapitel 16, vers 9.)
Människans hjärta tänker ut en väg, men Herren är den som styr hennes steg.

14 kommentarer:

  1. Rapporterna tycks dugga tätare och tätare. Och utöver vår jord, ser vi tidstecknen, som står i Guds ord, uppfyllas. Det är med blandade känslor man möter, ser och hör allt detta. Men snart, mycket snart, skall vår tro, bytas ut mot åskådning. HALLELUJA ! Vilken framtid vi har.../ Tack för ännu ett intressant inlägg Myrra. Tusen Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, det är så konstigt detta... på en del ställen utomlands läser jag att människor är helt utvakade för de hör ljuden så starkt nattetid, att de inte kan sova.
      Mycket konstigt händer Annika och mer lär det bli förstår jag. Tack och lov för tryggheten som Jesus erbjuder oss. Det ska bli fler och fler som tar Hans ännu utsträckta hand! Han är vår trygghet, varje människas räddning!
      Kram till dig min vän! Ha en fin och välsignad kväll!

      Radera
  2. Jag har varit inne och lyssnat och jag känner igen ljuden,har också hört dem!!!...En del låter faktiskt som om någon försökte lära sig att stöta i en basun,,,andra är skrämmande...ja det är mycket som sker i himlarymderna nu,som Ordet säger, innan Jesus kommer!!!...Tack & Kram,för att du delar detta med oss,jag tycker det är så väldigt intressant,spännande och lite kusligt!!!...Ha en välsignad Onsdag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, det är precis mina tankar också! Precis som om någon försöker stöta i en basun! Det är spännande att det inkommer rapporter hela tiden! Och dessa var de senaste, vi får se om fler kommer och om de ökar i intensitet. Mycket märkligt...
      Ha en skön och go kväll, Marguerite! Välsignelse från Herren! Kram!

      Radera
  3. Broderen som jeg ba dere be for,
    og som lå i koma på sykehuset har reist hjem til Jesus.
    Fint om dere fortsatt ber for familien.
    De hilser å takker dere alle for forbønn.

    Jeg vil også takke dere for all forbønn.
    Jeg begynner nå og komme i knallgod form.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Glad i dere alle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthultaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel!
      Tack för att du berättade! Jag ska be för familjen! Det är så smärtsamt att tänka på detta, även om vi vet att han är hemma hos Jesus, så ville vi ju att han skulle få stanna hos sin familj. Men Guds vägar är outgrundliga, som det står i bibeln. Vi står som frågetecken ibland och undrar vad som var meningen med detta? Unga män och kvinnor som tas hem så tidigt och vi tycker att de hade så mycket kvar att ge här på jorden. Och vi ber och ber.. ändå tar Herren hem dem till sig för att hela dem fullständigt. Varför fick de inte stanna hos oss på jorden? Det enda svar jag har är att det inte finns något svar på det så länge vi är här på jorden. Åtminstone har aldrig jag förstått mig på något svar på detta. Jesus lärde oss att aldrig någonsin ge upp i bön, men ändå, får vi lämna utgången till Herren som vet bäst. Det gör ont i hela mig när jag tänker på vad de går igenom. Självklart ska jag be om styrka och krafter för familjen. Om du talar med dem så hälsa från mig att mina tankar är hos dem och jag anar vad de går igenom även om ingen sorg är den andra lik. Än en gång, tack föra att du berättade, Jan Samuel.
      Jag är tacksam för att du själv blir starkare och kryare. Det var ett bönesvar som vi tackar Gud för. Så viktigt det är att vi berättar för varandra så vi får bli uppmuntrade och får tacka Herren tillsammans för bönesvar.
      Gud välsigne er på Katthult!

      Radera
  4. Det är mycket som händer och kampen i himlarymden är stor innan Herren kommer tillbaka.

    Tack för ditt inlägg.

    Herren vare med dig syster. Jesu frid / Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Uffe!
      Välkommen till Fyrbåken! Vad roligt att du tittar in! Ja, det är en märklig tid vi lever i! Jag är så tacksam över Frälsningen! Jag fick ett så fint kort i dag från en vän. Där stod "En tillflykt är Han, urtidens Gud, och härnere råder Hans eviga armar"! Ja, AMEN!
      Gud välsigne dig, Uffe! Välkommen tillbaka!

      Radera
  5. Tusen hjertelig takk for de gode ordene søster!!!!!!!!!
    Må Gud rikelig velsigne deg og dine med alt godt!!!!!!!

    Disse versene har gjort oss så godt ikveld,
    så jeg sender de videre.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!
    Salme 32 vers
    7 Du är mitt beskydd, för nöd bevarar du mig,
    med frälsningens jubel omger du mig. Sela.

    8 Jag vill lära dig och undervisa dig
    om den väg du skall vandra,
    jag vill ge dig råd och låta mitt öga vaka över dig.

    Hilsen her fra Katthult.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel!
      Ja det var ett ord som jag är mycket tacksam för! Jag tar det till mig och hoppas på det. Jag söker just nu ledning i en viktig fråga och det är så svårt att inte rusa åstad i egen kraft, när det är tyst från himlen. Trots att jag har bett om ledning så väntar jag fortfarande och ingen ledning har getts. Jag väntar och väntar... så kommer din hälsning och jag känner det som en personlig hälsning från himlen och får kraft att ge det mer tid, att invänta Guds tid, som alltid är den rätta tiden. Kanske är det svårast av allt - denna väntan, och att inte dra iväg själv i ren frustration.
      Det var trösterikt att läsa! Tack Jan Samuel!
      Sov gott! Guds välsignelse önskar jag er i Katthult!

      Radera
  6. Vad är det för bild lägst uppe till vänster? Du Myrra? hihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Hihi... nej, så fin är inte jag. Nej, jag tyckte bilden var så gullig för den lilla såg så innerligt fundersam ut, som om han eller hon försökte lösa hela jordens bekymmer... :-)
      Efter att ha kollat om bilden hade några restriktioner så såg jag att det hade den inte, och då lånade jag den. Jag såg att den hade blivit visat väldigt många gånger tidigare så den är nog populär...
      Nu har vi fått snö i Arvika, Andreas. Våren smög och gömde sig.
      Ha det gott Andreas!

      Radera
  7. Det var väl riktigt illa det där, att Jan Samuel's vän dött. (Om jag förstått det hela rätt, ibland fattar jag kanske inte alla norska ord och sånt).


    /Hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Ja, det var väldigt sorgligt! Även om han är Hemma hos Herren, så ville vi ju att han skulle få bli frisk och få tjäna Herren tillsammans med familjen. Men det var tydligen inte så som Gud hade planerat, och vi kan inte göra så mycket mer nu än att be stadigt för familjen om styrka och tröst. Jag blev så ledsen över detta att jag grät trots att jag inte ens kände familjen. Men jag anar familjens smärta, det var ju inte så länge sedan jag var där själv. Det är svårt att förstå och inga direkta svar finns...
      Sov gott min vän och ha en riktigt fin och välsignad dag i morgon! Kram!

      Radera

Kommentar: