06 mars, 2012

En profetia som skakar mitt innersta, igen och igen, varje gång jag läser den….

image

Jag vill vädja till dig att klicka på nedanstående länk. Du kommer till Holger Nilssons tidskrift “Flammor” och får läsa en profetia från Frank Mangs. En respekterad Evangelist som fick se en syn som för mig till egen rannsakan och tårar… jag tror att det är väldigt viktigt att vi tar till oss den.

Är du intresserad av mer undervisning av Frank Mangs så har vi böcker i nyutgivning av honom på Fyrbåken bok och present. Men det viktiga är att du som känner dig manad, tar del av nedanstående länk hos “Flammor”. Klicka på länken och du kommer direkt dit! Jag skriver inte mer för själva berättelsen du kommer till är lång – men oerhört viktig! Det gäller livet! Det eviga livet! Gud välsigne dig med sin Helige Ande som vägvisare och undervisare.

Här är länken att klicka på: http://www.flammor.com/profetior/profetia002.htm

 

Fyrbåken blinkar:

Stjärnan nya

(Predikaren kapitel 5, vers 3.)

När du har gjort ett löfte åt Gud, så dröj inte att infria det, ty till dårar har han inte behag. Det löfte du har gett skall du infria.

4 kommentarer:

  1. Jag har läst, och hört om detta innan, och jag måste säga hur gripande, och allvarligt det är. Åh, att vi måtte vandra på Jesus väg, det är så lätt att dras med i detta gråa skuggland. Låt vara brinnande i Anden, och sprida budskapet om Jesu snara tillkommelse, så att vi få fler med oss, på sanningens väg. Tusen tack, att jag fick ta del av detta budskap igen. Och må Herren rikt välsigna dig kära, kära Myrra. KRAAAMAR !

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Ja, det är som att varje gång jag läser det så ser ser jag nya ljus över texten. Du brukar också varna för den gråa farliga zon som vi kan bli totalt förvillade i! Du är så klockren med din undervisning om detta i den blogg och jag tackar Gud för dig och den trumpetsignal du är i vår tid, Annika!
    Guds kärlek omsluter dig! Ha en välsignad dag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har också läst detta nu Myrra och det är verkligen allvarliga ord
    Må vi alla hålla oss kvar i ljuset på den väg som Herren själv banat.
    och må många andra hitta den.
    O må ingen bli tillbaka här i denna mörka värld
    må vi alla där få mötas efter slutad pilgrimsfärd
    Kramar från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Ja, jag säger det samma som du. Måtte vi hålla oss på vägen, i ljuset! Tänk jag tycker så mycket om Frank Mangs speciellt för att han aldrig dolde sin egen svaghet och berättade ibland om hur han ibland mådde mycket dåligt. Jag tror människor kunde - och kan än i dag, identifiera sig med honom, och känna igen sig. När vi är trötta och utarbetade då är ofta fienden där och passar på att slå ner oss ytterligare. Vid sådana tillfällen är jag extra glad åt troende vänner som du Marianne. Vi kan stötta varandra och kasta alla masker och visa oss så som vi är. För eftersom Gud själv älskar oss som vi är, så borde vi kunna kasta alla masker inför varandra också. Och sången som du citerade på slutet är så fin... den sjunger ofta bröderna i vår församling.
      Kram till dig Marianne! P.S. Du kanske såg att jag har lagt in länken i din andra kommentar angående Emanuel Minos och profetian som den gamla damen hade. Länken går till Flammor som du så riktigt hänvisade till. D.S. Sov gott min vän!

      Radera

Kommentar: