23 mars, 2012

Jag håller på att flytta i cyber-rymden…

image

Hej alla kära läsare!

Jag håller på att flytta presentbutiken Fyrbåken bok och present till en mer tekniskt utrustad butik. Den webbplats leverantör som vi hyr av har uppgraderat butiken och gjort en ny med en helt annan teknik. Jag har dragit på flytten i det längsta men nu går det inte längre utan jag måste också ge mig iväg, även om jag vet vad det innebär. Det är enormt mycket arbete där varenda ord och siffra och bild från den gamla shopen, ska över i den nya. Jag hade gärna fått ha den gamla kvar och bara lagt in lite ny teknik, men det fungerar inte så utan vi måste flytta över hela bohaget som ju är siffror, bilder och bokstäver, vikter, koder och färger… ja, mycket jobb är det och långt tid tar det. Det blir mycket nattarbete framöver för att få allt att fungera och få tiden att räcka till. Så när jag blir lite osynlig så vet ni vad det beror på, och om Gud vill så ska allt gå bra och då ses vi snart igen. Många nya produkter är på väg hem och innan de ska läggas in i butiken så måste allt vara klart.

Blomsteräng

Önskar er ny en riktigt fin helg. Jag läste på löpsedlarna när jag var och handlade lite mat i dag, att vi skulle få “Italienvärme” under helgen. Ja, människan spår, men Gud rår! Tack och lov för det!

 

 

 

 

 

Fyrbåken blinkar:

Stjärnan nya

(Psaltaren 62, vers 6 - 9.)

Endast i Gud må du ha din ro, min själ, ty från Honom kommer mitt hopp. Endast Han är min klippa och min frälsning, min borg, jag skall inte vackla. Hos Gud är min frälsning och min ära, min starka klippa, min tillflykt har jag i Gud. Förtrösta på Honom alltid, du folk, utgjut för Honom era hjärtan. Gud är vår tillflykt. Sela.

 

8 kommentarer:

  1. Vilket underbart bibelord du har delat med oss här Myrra. Gud är verkligen vår klippa och vi får förtrösta på Honom. Vad än vi möter så vet vi att Han är större.
    Ha nu en fin helg och försök att ta det lite lugnt. Jag läser ju att du kommer att få mycket arbete med din butik men kom ihåg att du behöver även vila..
    Kram på dej Myrra min vän
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Ja, jag tycker också så mycket om detta bibelord och har prövat det och vet att det håller! Det vet jag att du också har gjort och vi ber att många fler ska våga ta sin spirande tro på allvar, och våga böra vandra med Jesus! De skulle snart få se, att de aldrig mer vill tillbaka till ett liv utan Honom.
      Ja, det har kört i hop sig förskräckligt. Den här flytten skulle jag göra till sommaren var det planerat, om Gud vill, då är allt lugnare på alla fronter. Men nu var det tvunget att ske direkt för teknikens skull. Vi hyr ju butiken och då får vi göra som hyresvärlden har planerat. Om vi väntar tills sommaren så kan vi inte utnyttja butiken fullt ut, det blir som att bo fullt modernt men inte ha möjligheten att trycka på ljusknappen, eller skruva på vattenkranen. Så det blev lite hastigt på. Men det ska allt gå bra, med Guds hjälp så är jag snart igenom. :-)
      Ha nu en riktigt go helg Marianne! Gud välsigne dig och familjen rikligt! Stor kram!

      Radera
  2. Lycka till,med alltihopa...Vi får be,att det ska gå bra,,,och det kommer det att göra då ju!!!...Tack för bibelverserna - så välsignat!!!...Passa på att njuta av sol och vårvärme!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Tack ska du ha! Jag tror att det ska gå med Guds hjälp och jag är tacksam för förbön, det är så viktigt! I dag söndag, är jag en bit på väg i omläggningen men mycket återstår.
      Önskar dig och de dina härliga, välsignade dagar under vårsolen! Många kramar till dig min vän!

      Radera
  3. HALLELUJA, GUD ER GOD,
    OG INGENTING ER UMULIG FOR HAN.

    BLIR MINNA PÅ Å SENDE DEG EN OPPMUNTRING.
    HILSEN FRA OSS HER PÅ KATTHULT.

    Ps 20

    En bön för Herrens smorde
    1 För sångmästaren, en psalm av David.

    2 HERREN må höra din bön på nödens dag,
    Jakobs Guds namn må beskydda dig.

    3 Han skall sända dig hjälp från helgedomen,
    från Sion skall han stödja dig.

    4 Han skall tänka på alla dina offer, med välbehag ta emot dina brännoffer. Sela.

    5 han skall ge dig vad ditt hjärta begär och fullborda dina planer.

    6 Då skall vi jubla över din frälsning
    och i vår Guds namn resa upp baneret.
    Herren må besvara alla dina böner.

    7 Nu vet jag att HERREN frälsar sin smorde.
    Han svarar honom från sin heliga himmel,
    genom väldiga gärningar ger hans högra hand frälsning.

    8 Andra förlitar sig på vagnar och hästar,
    men vi berömmer oss av Herrens, vår Guds, namn.

    9 De sjunker ner och faller, men vi reser oss upp och blir stående.

    10 HERRE, fräls oss! Konungen skall svara oss när vi ropar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Förlåt mig! Nu hade du gömt dig i inkorgen så jag inte upptäckte dig! :-) Det är som jag skrev till Marguerite att det har hunnit bli så otroligt många mail i inkorgen på bara några dagar. Jag försöker beta av affärsbreven efter hand men det är en omöjlighet att hinna med det när jag är i övergången med omläggningen till den större e-butiken. Det var mellan 2-300 mail i inkorgen såg jag när jag gjorde en hastig överblick.

      Men mail från er vänner är som en bägare friskt vatten i en torr öken. Man blir upplivad och varm i hjärtat över kontakten och glad och tacksam länge efteråt.

      Din hälsning från Herren gjorde mig så gott, den ger verkligen styrka och uppmuntran. Jag vill ta fasta på dessa ord och gå vidare i glädje och nytt mod! TACK Jan Samuel!

      Hälsning till er på Katthult med en önskan om allt gott från himlen över er och ert hus! Ha en välsignad och god och glad påsk!

      Radera
  4. Jag tittar in och önskar dig en riktigt fin och välsignad Påskhelg!!! (själv jobbar jag hela helgen) JESUS LEVER och ÄR DENSAMME!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Marguerite!
      Nu hade jag tappat bort två mail i in-korgen, ditt och Jan Samuels!!! Förlåt! Det var inte meningen, det har blivit mellan 2-300 mail som jag inte hinner med att svara på och därinne någonstans hade ni gömt er! :-)
      TACK för påskhälsningen! Jag önskar er detsamma! En riktigt välsignad och god och glad påsk! Stor kram till dig min vän!

      Radera

Kommentar: