15 mars, 2012

Mycket krångel med webbsidan…

image
Den s.k. Super-Dellen vägrar samarbeta med Internet och är på vrångsidan och jag ser ännu ingen lösning. I går satt jag i supportsamtal med datortillverkaren och där fanns inte felet, blev det konstaterat. Jag har gjort vad som krävs för att tömma cashminnen och jag har bytt webbläsare och använder nu tre av de största mest välkända webbläsarna, de senaste versionerna, men problemen fortsätter. Det största problemet är att webbläsarna inte får kontakt med servern vid olika tillfällen. När jag har tömt olika minnen så har även alla inloggningar försvunnit och trots att jag skriver allting rätt vid de nya inloggningarna så loggas jag inte in. När jag besöker era bloggar för att kommentera, så kommer jag inte därifrån utan att logga ut och sedan upprepas problemen med att logga in på nytt med nekad åtkomst.
Jag vet inte hur min blogg ser ut i era webbläsare, men hos mig är nu videospelaren till höger bara en tom ruta och till och med Fyrbåkens stjärnor vid “Fyrbåken blinkar” har slutat att blinka. Jag har använt otaliga timmar i Firefox forum för att försöka finna en lösning på problemet och även i Bloggers forum. Men utan resultat. Jag får bara uppmaningen att uppdatera de senaste uppdateringarna för Flash Player och när jag då ska göra det så får jag uppmaningen att inte Firefox finner servern. Så det är för tillfället stopp. Även presentbutiken är drabbad och jag kommer inte alls in på min egen webbshop för att kunna administrera den.
image
Så det är en tålamods stärkande tid och det får jag väl tacka för, enligt Paulus egna ord, eftersom det stärker vår uthållighet och verkar gott för oss i längden. Och det jag är allra mest glad och tacksam för, det är att hur svaga och utsatta vi än är, vare sig vi dras med sjukdom eller andra prövningar, så är Jesus alltid densamma.
Tänk bara på att: Han äger all makt, både i himmelen, på jorden och under jorden!
Han är aldrig svag, eller sjuk eller drabbad av någonting som hindrar Honom.
Han vet om varenda liten sak som drabbar oss, inte en sparv faller till marken utan att Han vet om det, säger Guds ord.
Han har till och med räknat varje hårstrå på vårt huvud, säger också Bibeln.
“Jag ska aldrig överge dig eller lämna dig”! Det är ett löfte som Gud själv har gett oss skriftligt på, därför vilar jag trygg i Herrens väldiga vård och litar helt och fullt på att Han röjer vägen från de stenar jag inte själv klarar att komma förbi på vägen. Jag satt vid vägkanten och suckade och visste mig ingen utväg. Då stod Han där, mitt på vägen och sträckte fram handen mot mig och sa: “Kom! “Frukta inte, ty jag har befriat dig, jag har kallat dig vid namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten, så är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Måste du än gå genom eld, så skall du ej bli svedd, och lågorna skall ej förtära dig. Ty jag är Herren, din Gud.”
Jesus vid Sykars brunn
Ja. det gäller också dig som läser detta! Ta det till ditt hjärta och spara det som en dyrbar pärla tills någon gång när du behöver den. Kanske du också någon gång blir sittande vid vägkanten och ser på en hög med stora stenar, så många och så stora att du inte kommer förbi för dem. Om du då tittar en liten bit framåt på vägen så ska du se att där står Han, räcker fram handen till dig och säger dessa ord som jag nyss delade med dig.
Det kan tyckas att Internet problem är väldigt små problem. Men för mig betyder de så mycket mer, eftersom jag är beroende av allt fungerar för att kunna sköta butiken och kunderna och bloggen på ett sätt som jag önskar. Nu går vi till Fyrbåken, även om dess ljus inte blinkar för tillfället, så kommer det att göra det snart – var så säker!
Uffe! Välkommen till Fyrbåken som ny följare! Så glad jag blev att du ville komma hit du också! Gud välsigne dig!

Fyrbåken blinkar:
(Psaltaren 121:1-3.)
Jag lyfter mina ögon upp till bergen: varifrån skall min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och gjord. Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig!

13 kommentarer:

  1. Vilket eländes elände!!!...Ja du prövas sannerligen,kanske just där du är som mest sårbar,i och med att du har webbshopen också!!!...Men när jag tittar på din sida,så är videofältet som det brukar vara,den enda skillnaden är att inte Fyrbåken blinkar...Men var vid gott mod - det löser sig,,,särskilt som du fick en sådan underbar hälsning ifrån Herren!!!...Jag ska be för detta alldeles särskilt idag,Myrra!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Men vad konstigt! Jag svarade dig i dag och skrev en hälsning till dig direkt efter att jag hade svarat Annika i morse, för era kommentarer kom in ungefär samtidigt. Men nu, när jag svarade på Andreas kommentar, så såg jag det var sju kommentarer och reagerade på att det var ett ojämnt antal. Det brukar jag alltid vara jämnt antal eftersom jag brukar försöka ge en hälsning tillbaka till de som hälsar på i bloggen. Men då var kommentaren borta! Sen ser jag också att klockan inte stämmer ett dugg. Jag har nyss skrivit kommentaren till Andreas och klockan är ca 21.40 just nu. Men jag ser att klockan är 07 på morgonen i stället i bloggen... det är rena snurren! Önskar dig en riktigt god natt Marguerite! Sänder många kramar och önskar dig Guds välsignelse!

      Radera
  2. Kanske dax att köpa en ny dator istället ? Jag lider verkligen med dig. Men Herren skall hjälpa dig. Den onde är vred. Men var vid gott mod. Vi ber för dig. Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Annika!
    Datorn är faktiskt så gott som ny. Den är inte mer än 1 år och några månader gammal och kostade mycket pengar. Så själva datorn är det inget fel på, det är Internetuppkopplingen som inte fungerar.
    Ha en fin dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Myrra lilla vilket problem du har nästan hela tiden med din internet. Du kanske skulle byta operatör istället?? För mej skulle detta vara väldigt jobbigt för jag har inte så mycket tålamod som du vännen
    Hos mej syns rutan på videon som vanligt men stjärnan längst ner blinkar inte.
    Men det är bra att du vet Myrra var din hjälp kommer ifrån. Han som bevarar och hjälper dej han slumrar eller sover inte...Jag ber också för dej att dessa problem ska lösa sej
    Spärras din väg utav hinder så väldiga och utav berg som där skyhöga stå räkna med Gud ty han gör det omöjliga Han gör vad människor inte förmår.
    kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Marianne!
      Jag är så tacksam för förböner och de behövs! I dag har jag kontaktat supporten igen, och man träffar ju nya hela tiden, och idag var det en man som inte gav mig en chans att förklara ordentligt. Varje gång jag skulle berätta för honom så sa han tttttt...och så fortsatte han att prata. Dessa ttttt var för att få tyst på mig. Han började åtgärda olika installationer på bloggsidan och när han var klar så såg jag att han hade ställt till en riktig röra. Då försökte jag än en gång att förklara och möttes av ett ilsket ttttt... under tiden som han fortsatta prata, ord som egentligen inte hörde till problemet. När jag såg hur han ställde till det ännu värre och inte lyssnade, så blev jag så ledsen så jag kände tårarna komma och jag klarade inte att fortsätta stångas med honom mer. Jag sa till honom vänligt att "jag tror det är bäst att vi avslutar nu och jag söker annan hjälp för du låter väldigt irriterad på mig". Varvid han tystade mig ännu en gång och han fick då prata tills hans ord tog slut, medan jag grät ut stilla så han inte skulle höra mina snyftningar.
      När han slutligen hade lagt på var hela mitt program så tillrört att inget fungerade längre. Nu fick jag avinstallera de viktigaste programmen och installera dem på nytt. Fick ringa upp supporten en gång till med hjärtat i halsgropen att jag skulle träffa samma person, men det var en ny, jättesnäll kille. Han kunde hjälpa mig att återställa det som den förra hade rört till och nu har jag videon tillbaka även i min dator och programmen installerade på nytt. Tack Jesus! Och med era förböner ska snart också Fyrbåkens stjärna blinka.
      Den underbara vers som du citerar Marianne, den älskar jag! Du har kanske läst om den i böckerna jag skrev hur glad jag var när Håkan sjöng den första gången igen efter en av sina svåraste blodförgiftningar. Texten hade jag länge uppsatt på kylskåpet, för jag ville se den och uppmuntras av den ofta. Tänk att du påminde mig om just den sången! Det behövde jag så mycket just nu! Tack!
      Önskar dig stor välsignelse och många fina fridfulla vårdagar framåt i seger! AMEN!
      Kram, kram.

      Radera
  5. Ja se teknik, och datorer... Det är väl bara skit ändå...

    Men det där om att en stjärna på sidan ska blinka eller ej, är det så viktigt då?... Men det är klart, det kanske hör till det med.

    Om det är nån server, då är det väl inte ditt fel då?...


    /Hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andras
      Ja, det kan verka lite konstigt att denna stjärna är så viktig för mig, men det kanske beror på att den symboliserar Fyrbåken väldigt tydligt. Jag har berättat någon gång tror jag i ett inlägg att just Fyrbåken, både bloggen och presentbutiken har fått sitt namn efter en fyr som blinkade ute i havet på Öland där vi var på somrarna. Där brukade också Jard Samuelson sjunga sången "Fyrbåken" som handlar om att "Jesus är vår Fyrbåk" som blinkar för att vi ska se dess ljus över det mörka livets hav när det känns som om vi behöver vägledning. Därför blinkar Fyrbåken ut bibelordet, för Guds ord vägleder oss på alla områden, det är bara att ta det till sig och låta det verka, det vänder aldrig fåfängt tillbaka, vare sig vi känner att det verkar eller inte.
      Ja, jag har mycket barn i mig och vill vara liten och se upp till Jesus, som är stor, väldig och äger allt makt!
      Önskar dig en riktigt god natt Andreas! Kram, kram och natti matti!

      Radera
    2. Andras, jag råkade skriva Andras... förlåt, ville bara rätta till det. Jag ser att klockan i bloggen också är helt fel i kommentarerna. Datorklockan är rätt ställd och visar rätt i nederkanten på datorn, men i bloggen blir klockan fel...ja, jag säger då det...

      Radera
    3. Ja jag har nog sett att du brukar skriva "Andras".

      Trodde det kanske klingade lite grekiskt, hihi...

      Radera
    4. Hej Andreas!
      Oj... jag har inte sett det, jag trodde det var första gången. Förlåt.... jag har nog lite för bråttom när jag skriver!
      Jag ska försöka att få med alla bokstäverna i fortsättningen, men det slinker väl säkert med några fel ändå, men jag ska försöka att undvika det :-)
      Kram från mig!

      Radera
  6. Hej Myrra=) Nu blinkar din fyrbåk igen..
    kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Ja, äntligen! Tack och lov! Det betyder enormt mycket för mig hur barnsligt det än kan låta! Och jag blev jätteglad för att du lade märke till det! Jag fann felet frampå morgonsidan,efter en hel natts kamp!
      Ha en härligt fin söndag och en riktigt god natt!
      Kram till dig Marianne!

      Radera

Kommentar: