08 mars, 2012

Nu är den starkaste solstormen på 5 år på väg mot jorden med magnetiska strömmar…

Washington
Det starkaste utkastet på fem år har skett på solen och är på väg mot jorden och hotar att utlösa en ström av laddade partiklar som kan störa elnät, GPS och flygtrafik, datorer. m.m. För några dagar sedan skedde ett svagare utkast men det här var mycket starkare, vände dock inte direkt mor jorden. Men den magnetiska delen av solstormen har potential att störa kommunikationer så mycket att kraftbolag runt omkring på jorden har larmats för eventuella avbrott. Tidpunkten och hastigheten avgör hur det kommer att slå mot kraftnäten. Den väntas nå jorden under torsdag-fredag…
Efter det här utkastet har forskarna sett att det finns fler aktiva solfläckar som kan skicka ut ännu fler utkast mot jorden med magnetiska solstormar. Här är länken att klicka på, läsa och se bilder:
image
Inte vet jag om det beror på den oroliga solen, men i går så blev jag helt plötsligt utan både telefon och Internet och E-post. Det tog ett tag för Premiumsupporten att finna felet, för det hjälpte inte varken omstart eller “reset” av routern.  Men efter att det gått ett bra tag ringde helt plötsligt telefonen. Det var Premiumsupporten som berättade att det hade gått igång av sig självt och han visste inte vari felet bestod. Själv är jag inte ett dugg insatt i själva kommunikationen mellan alla apparater. Därtill krävs en snäll kille som Glenn som är väl bekant med dessa sladdar och lådor Ler
Fyrbåken blinkar:

(Psaltaren 103 : 13.)
“Som en fader förbarmar sig över barnen, så förbarmar sig Herren över dem som fruktar Honom.”

10 kommentarer:

  1. Stackars dig Myrra, du råkar ofta ut för tekniska problem. Men Herren håller sin hand över dig eftersom Han vet att du utför ett gott verk till Hans ära. Det låter väldigt allvarligt det här med solen. Det står att i den sista tiden skola människor förbanna solen för dess hetta.(Ja, någonting åt det hållet. Det är för tidigt på morgonen ännu, men jag skall slå upp det bibelstället senare under dagen. ) Jag får tacka dig Du Guds egen metrolog och önska dig en välsignad dag med Jesus. Många Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja det är ofta så att det går på tok för mig, men då tröstar jag mig med att jag får ännu en möjlighet att träna upp mitt tålamod. :-)
      Ja, det står ju så riktigt så som du skriver om solen i bibeln, och någonting är säkert i skede med solen eftersom den är i stort fokus för många som förstår sig på detta med rymden och solen, månen och stjärnorna. Herren har ju särskilt poängterat för oss att solen ska bli ett av tidstecknen i den sista tiden, så det är intressant att läsa om vad som sker med den.
      Ja önskar dig en fin dag och kväll med glädje och frid från Herren Jesus Kristus! Kram till dig min vän!

      Radera
  2. Ja du Myrra det är väl att vi har våra kära som kan fixa datorn åt oss när det blir fel..Men du har då väldigt ofta krångel måste jag säga. Kanske"nån" som inte vill att du ska vara så frimodig..Men vi vet ju vad som står i bibeln.
    Frimodighet har stor lön med sej. Och Herren ska ge dej kraft att vara det Han har kallat dej till
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, det är ofta det kör ihop sig, det är då ett som är säkert:-) Men jag har lärt mig att vända på hela problemet och tacka för att jag stärks och lär mig invänta Guds egen lösning. Paulus skrev ju att "när jag är svag - DÅ är jag stark! För då kommer Herrens egen kraft flödande, när vi lägger ner allt vårt eget och alla våra egna strävanden :-) Ja, tack och lov för Nåden att få lämna ifrån sig allt till Gud!
      Tack för att du tittade in Marianne! Många kramar till dig min vän! Sov gott!

      Radera
  3. Halleluja søster!!!
    Vi blir så minna på å sende deg en oppmuntring.

    Jesus er med deg på veien,og han skal hjelpe deg.
    Blir minna på noen vidunderlige vers til deg også.
    Jesu løfter står fast til evig tid Myrra,
    og bønnens makt er så stor.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jesaja 12 vers
    2 Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte,
    ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång.
    Han har blivit min frälsning."
    3 Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.

    Jesaja 41 vers
    13 Ty jag är HERREN, din Gud, som fattar din högra hand
    och som säger till dig: Frukta inte, jag hjälper dig.

    Jesaja 58 vers
    11 Och HERREN skall alltid leda dig; han skall mätta dig mitt i ödemarken
    och ge styrka åt benen i din kropp. Du skall vara lik en vattenrik trädgård
    och likna ett källsprång, vars vatten aldrig tryter.

    Mika 7 vers
    7 Men jag, jag skall skåda efter HERREN,
    jag skall hoppas på min frälsnings Gud.
    Min Gud skall höra mig.

    Sefanja 3 vers
    17 HERREN, din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar.
    Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek,
    han fröjdas över dig med jubel."

    Les versene kjære søster,og gjem de i ditt hjerte.
    Vi tenker på deg å ber for deg,og Jesus skal fylle
    ditt hjerte med kraft,glede,fryd og fred.
    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!!!!

    Hilsen med Guds rike velsignelse fra
    oss her på Katthult.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Ljuvliga underbara ord! Tack, tusen tack! Jag märker hur jag ler när jag läser dem och känner en vidunderlig frid! Det känns som om absolut ingenting är omöjligt när jag läser alla dessa välsignade löften Gud har gett oss! En sådan tröst för hjärtat och en styrka och glädje för hela kroppen! När jag läser varje mening sakta och låter varje ord smälta in ordentligt så känner jag en svindlande djup tacksamhet och glädje!
      Jag är också så tacksam för dig, som kommer med kraftig uppmuntran! Tack Jan Samuel!
      Ha en god natt och Gud välsigne dig och familjen!

      Radera
  4. Fint hvis du ber spesielt for oss i helga.
    Vi skal en tur til noen venner av oss som
    bor noen timer fra her vi bor.
    La oss løfte hverandre opp i bønn ikveld også,
    og Jesus skal gi oss alt vi trenger.
    INGENTING ER UMULIG FOR HAM.
    AMEN OG HALLELUJA SØSTER!!!!!!!

    Vi ønsker deg også ei velsigna god natt i Jesu Navn!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jan Samuel!
      Jag vill be för er och jag önskar er en välsignad helg med glädje och fröjd tillsammans med era vänner!
      "En tillflykt är Han, urtidens Gud, och härnere råder Hans eviga armar!
      Femte Mosebok 33:27

      Radera
  5. Spännande,spännande,,,tråkigt att du ska drabbas av problem,men det är nog som Marianne skriver,att det är "nån" som vill sätta krokben för dig!!!...Men Jesus har ALL makt i himmel och på jord och den som förtröstar på Honom,kommer aldrig på skam!!!...Tack för denna din"väder prognos"!!!...Herren välsigne dig!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Ja, dessa makapärer är inte lätta att förstå sig på. Tacksam att jag har Glenn som sköter om allt tekniskt. Jag kommer just från Jan Samuels blogg och har läst om vad David Wilkerson undervisar från Guds ord om prövningar. Det är precis som du skriver Marguerite: Den som förtröstar på Herren, gör det inte förgäves. Önskar dig en god natt och en välsignad dag i morgon. Kraaaam!

      Radera

Kommentar: