18 mars, 2012

Nu blinkar Fyrbåken igen…

Nu blinkar Fyrbåken igen! Ler Tack för förbön!

Bilden med hästhuvudet som hade formats av molnen på himlen går inte längre att visa. Jag har sökt bilden på Metros tidning, men finner den inte där heller. Tråkigt för de som inte hann få se den.

40

image
Sydkoreanska och ryska forskare har lovat att arbeta tillsammans i ett försök att klona en ullig mammut, en jätte från istiden som strövade omkring på jorden för ca 10 000 år sedan. Experter tror att det är möjligt att föra dem tillbaka till livet, enligt artikeln. Experter planerar nu att ta DNA från resterna av den här urgamla mammuten som de funnit i permafrosten i Sibirien och placera in DNA i en äggcell från en indisk elefant!!! Gode Gud, jag blir riktigt rädd när jag läser sådant här! Undrar om de är säkra på vad de gör egentligen? Ska människan leka Gud och mixtra med sådant som de inte har 100 % vetskap om? Vad händer när bakterier och virus från forntiden vaknar till liv i vår nutid? Förresten, se på bilderna, det är inga dåliga bestar. Man ser skillnaden i storlek när man ser mannen i bakgrunden. På bilden längst ner har de funnit betarna i permafrosten. Reportaget var från Sky News.

imageimage

Ja, det är trots allt intressant att läsa vad människan tar sig till. Jag undrar bara vad det har för syfte att uppväcka djur från urtiden? Vad ska de göra med dem? Ska de finnas i en bur någonstans för att forska vidare på eller vad ska de finnas till för? Ack ja… vi går till Fyrbåken i stället och läser vad den enda och Allsmäktiga Skaparen säger. Han som har allt under sin kontroll och som vet när det är nog. En dag kommer han att säga, Hit, men inte längre! Det är nog!
Fyrbåken blinkar:
Stjärnan nya
(Jesaja kapitel 54, vers 8 – 9.)
Se, mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger Herren, Nej, så mycket som himmelen är högre än jorden, så mycket är också mina vägar högre än era vägar, och mina tankar högra än era tankar.

12 kommentarer:

  1. Ja, ser ingen fyr som blinkar? Men du menar den där grejen just innan Bibelcitatet? Bilden där. Ja den blinkar väl. Men det tänkte jag mer var en stjärna.

    Men fyren längst upp på sidan ser jag inte blinka, ingen av fyrarna på sidan. Men det kanske inte är meningen heller...


    /Hej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Nej det är sant som du säger. Det är Fyrbåken stjärnan vid "Fyrbåken blinkar" bibelcitaten som jag vill ska blinka. Det är ju blinkningen av ljuset som vägleder fartygen i mörkret på haven och det är Guds ord som vägleder oss på livets hav. Fyrbåkens stjärna blinkar just före bibelordet, som en symbol för att det bibelord som följer kommer direkt från Guds eget ord, och vägleder oss och verkar gott för oss. Så nu är jag glad igen... :-)
      Hoppas att du har det bra Andreas. Nu kommer våren och jag hoppas att du ska få njuta mycket av den. De har talat om kanonväder, med höga temperaturer den kommande veckan. Vi får se... människan spår - men Gud rår! Tack och lov för det! :-)
      Kram! Natti, natti!

      Radera
  2. Tack gode Gud, för att du fick tillbaka din välsignade blogg Myrra. Vilket underbart vacker hästhuvud det blev av molnet. Helt otroligt. Ja, vad ska vi med dessa utdöda djur till ? Herren kommer snart att sätta stopp för allt spektakel, som människorna sysslar med. Ja, nu har du väl fullt upp med din shop efter avbrottet. Men allt kommer att bli till det bästa. Ha en underbar välsignad vecka. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Tack vännen min för att ni bad för mig! Nu är ordningen återställd. Vad glad jag är att du hann att se bilden för jag tänkte särskilt på dig när jag såg den eftersom du är så glad i hästar. Men sedan gick länken sönder och bilden är borttagen från Metro sidan, så den går inte att hämta.
      Jag är så glad när jag läser din blogg, du är som en kraftig trumpetsignal som ljuder tydligt och klart! Tack så innerligt mycket för allt du kämpar för Evangelium!
      Nu kommer en ny vecka och jag önskar dig stor välsignelse, vad du är tar dig för, att du ska få med kraft under Herrens ledning!Kram, kram, kram....

      Radera
  3. TACK och LOV att Fyrbåken blinkar igen,i en kall och dyster vildmark!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack för förbön Marguerite! Det gav mig så stor glädje när det kom igång. Hoppas din vecka har börjat bra och jag önskar dig en välsignad fortsättning!
      Kram!

      Radera
    2. Mammutar som skelett på bilden... då är de kanske ännu större annars liksom... (med kött på om man så säger)...

      Myrra får väl gå fram och mata den snälla mammuten med lite gräs... hihi...

      Radera
    3. Hej Andreas!
      Förlåt sent svar! Jag har inte kunnat ägna mig åt bloggen förrän nu! Jo, angående mammutarna, de ser då hiskeligt stora ut. Inte skulle jag vilja möta en sådan i skogen. Lite värre än att möta en räv, minsann... :-)
      Ha det gott! Kram!

      Radera
  4. JA, TAKK OG LOV KJÆRE SØSTER!!!!!!!
    BØNNENS MAKT ER STOR,OG VI HER PÅ KATTHULT BER FOR DEG OG DINE FRA DYPET AV VÅRT HJERTE.

    HILSER DEG MED 2 VERS SOM JEG HAR SENDT DEG FØR,MEN DET ER DISSE VIDUNDERLIGE VERSENE JEG BLIR MINNA PÅ TIL DEG NÅ.
    HALLELUJA,GUD ER GOD,OG INGENTING ER UMULIG FOR HAM MYRRA.

    HILSEN MED GUDS RIKE VELSIGNELSE HER FRA KATTHULT.

    2 KRØN.7 VERS
    15 Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.
    16 Jag har nu utvalt och helgat detta hus för att mitt namn skall vara där till evig tid. Och mina ögon och mitt hjärta skall alltid vara där.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuvliga, underbara, himmelska ord, förmedlade från Katthult! Tusen tack Jan Samuel! Gud välsigne er!

      Radera
  5. vilka underbara ord Jansamuel förmedlade till dej Myrra..Dom håller att både leva och dö på
    ha en fin dag..kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Ja, du må tro att jag har hämtat kraft från hans hälsningar många gånger. De kommer så mitt i prick, när jag behöver dem som bäst. Och det kommer mycket uppmuntran från Katthult! Du är också en uppmuntrare och älskad vän, fylld av Guds Ande och jag är så glad att du finns därute i cyberrymden! Sänder dig många kramar Marianne! Gud välsigne dig och de dina rikligt!

      Radera

Kommentar: