04 mars, 2012

Kanske ett litet hopp…trots allt!

Det er ut som om artikeln verkligen är falsk. Så långt de nu kan se har de inte fått den bekräftad från något håll ännu. Vi uppmanas att fortsätta våra böner för familjen!
Jag är djupt bedrövad och ber för hans familj. Här är den artikeln:
 http://www.thegatewaypundit.com/2012/03/iran-hangs-christian-pastor-youcef-nadarkhani/

image
Det finns ett litet tillägg till artikeln inom parentes, där de skriver att artikeln är obekräftad. Vi får hoppas innerligt att denna avrättning inte har ägt rum!





Vill tillägga att i “Tidningen Dagen” för idag, den 4 mars,  står inget om detta utan de skriver i stället så här:
“En resolution riktad till Iran om att omedelbart frige den dödsdömde iranske pastorn Yousef Nadarkhani. Det kan bli resultatet när USA:s kongress på torsdagen röstar i frågan. “  Om du vill läsa den artikeln så finns den här: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=300052

Hoppas innerligt att det ska visa sig att Pastorn är vid liv,  men ni som läsare får själva avgöra vad ni tror….


Fyrbåken blinkar:

(Matteusevangeliet kapitel 10, vers 26 – 33.)
Var alltså inte rädda för dem. Det finns ingenting gömt som inte skall komma i dagen och ingenting dolt som inte skall bli känt. Vad jag säger er i mörkret, det skall ni säga i dagsljuset, och vad jag viskar i ert öra, det skall ni ropa ut från taken. Var inte rädda för dem som kan döda kroppen men inte kan döda själen. Frukta i stället Honom som kan förgöra både själ och kropp i helvetet. Säljs inte två sparvar för en kopparslant? Men ingen av dem faller till marken utan att er fader vet om det. Och på er är till och med hårstråna räknade. Var alltså inte rädda: ni är mer värda än aldrig så många sparvar. Var och en som känns vid mig inför människorna, honom skall jag kännas vid inför min Fader i himlen. Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall jag förneka inför min Fader i himlen.

8 kommentarer:

  1. Vet faktiskt inte någonting om den här händelsen. Men i den tid som vi nu lever i, så kommer förmodligen fler att förföljas, och dömas till döden pga. sin tro. Tragiskt ! Försök att ha en fridsam kväll med Herren Myrra. Kramar !

    SvaraRadera
  2. Hej Annika
    Vi får hoppas att det är en obekräftad uppgift som inte stämmer. Det är som du säger Annika, det blir förföljelse över hela världen, så vi får stå upp för vår tro.
    Jag ska följa upp om det inte kommer något mer angående denna artikel. Gör det inte det så var det antagligen falskt.
    Kramar till dig min vän! Önskar också dig en riktigt fin kväll, med frid och glädje inför en ny välsignad vecka!

    SvaraRadera
  3. Här var det vår,på Fyrbåken!!!Härliga vitsippor!!!...Ja,vi får verkligen tro och hoppas att det är falskt,denna artikel!!!...KRAMAR till dig,Myrra!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Jag höll nästan på att missa din uppmuntran, för mailet hade gömt sig bland de andra mailen i inkorgen. Tack så mycket! Stor kram tillbaka och en välsignad vecka önskar jag dig!

      Radera
  4. Det vi idag ser utspelas mitt framför våra ögon är ett kristet martyrskap, med den Svenska statens godkännande.Du har säkert hört talas om, Jean. Mannen som helt nyligen blev utvisad till, Kongo.
    En bland flera som har tagit upp den striden är, Stefan Swärd. Men det finns fler, tack o lov

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tony
      Ja, jag läste om honom och såg hans bild. Det skar i mitt hjärta och jag tänkte "hur är det möjligt"? Hur bedömer svenska myndigheter egentligen? Var är det sunda förnuftet och hjärtat i denna historia?
      Var det inte Emanuel Minos som fick ta emot en profetisk berättelse från en gammal kvinna? Han ville att vi skulle sprida den till så många som möjligt, det var länge sedan han hade fått den och den hade legat i en byrålåda i många, många år. Just då vågade han inte föra den vidare för han tyckte den var alltför upprörande. Men nu ser han att mycket av den gamla kvinnans berättelse redan har slagit in. Hon skrev också att vi svenskar skulle själva få känna på hur det är att komma som flyktingar till ett främmande land. Då skulle de länderna vi kom till behandla oss lika som vi hade behandlat dem. Jag minns tyvärr inte hela berättelsen men jag har den hemma någon stans. Minns du den?
      Ha en fin vecka Tony!

      Radera
    2. Hej Myrra.
      Jag minns en del av den berättelsen och jag tror att det var i den hon även sa att när vi slutar ta emot flyktingar är hoppet ute för vårt land. Ungefär så. Undrar om den inte finns att läsa på "flammor"
      Läget är verkligen mycket allvarligt för vårt land
      Ha det bra alla härliga människor här
      kram från marianne

      Radera
    3. Hej Marianne!
      Ja, den finns i Flammor. Borde jag kanske ta med den i Fyrbåken? Jag tror jag gör det, fast nu har jag en profetia från Frank Mangs, man jag ska också lägga ut länken till den här på bloggen så ingen missar den.
      http://www.tidenstecken.se/etnedal.htm
      Tack för att du påminde om var den fanns Marianne! Gud välsigne dig! Sänder stor kram till dig du trofasta vän!

      Radera

Kommentar: