15 april, 2012

Arbetet löper på men det är mycket att göra…

animaatjes-bloemen-98981Nu är arbetet med att lägga över de gamla produkterna till E-butiken klart men mycket annat återstår. Som ni minns så har jag försökt på alla sätt att undvika att behöva starta ännu en blogg i anslutning till presentbutiken. Nu fick jag göra det ändå på grund av att den nya E-butiken inte tillåter annat än rena produkttexter bredvid bilderna. Jag tänker på kunderna som inte har någon möjlighet att undersöka varorna före köp och därför vill jag gärna berätta så mycket som möjligt omkring varje produkt för att de lättare ska få en bra bild av vad det är de köper. För att kunna ge dem mer information och kunna presentera lite mer runtomkring så har jag startat upp både en F7-blogg och ett F7Magasin. F7bloggen är till för att kunder ska kunna kommunicera och komma med önskningar och synpunkter och F7Magasinet presenterar produkter närmare, och fungerar lite mer som ett tidningsmagasin. När jag kommer så långt förstås. F7 kommer av de 7 F:en i FÖRLÅTEN - FRIKÖPT - FRÄLST - FÖRSONAD - FÖRVANDLAD - FRID - FRAMTID! Och F som i Fyrbåken förstås!

706

Allt är under uppbyggnad och oerhört mycket arbete återstår innan det flyter på igen. Jag har i förrgår fått hem 180 kg SPA-produkter från Casyopea i Bulgarien. Jag har letat länge efter någon som använder rena produkter och tar hand om produkterna med omsorg och tror att jag har funnit det i Casyopea. Jag fick reda på i efterskott att grundaren till Casyopea har starka band till Israel och sitter i styrelsen i många Israeliska företag. Ler De handgjorda SPA-tvålarna tillverkas av naturens rena och äkta produkter och hela processen från start till färdig tvål dröjer tre veckor med omsorgsfull omvårdnad och kärleksfull omtanke. Doftljusen har blommor, örter och torkade frukter både inne i själva ljusmassan och utanpå ljusen som dekoration. Blommorna kommer bl.a. från Israel men även från jordens alla hörn, direkt från naturen. Företaget är helt emot djurförsök och har ett motto: “En sund själ i en sund kropp”!  Jag tror att det ska bli till glädje för Fyrbåkens kunder. I alla fall är det redan det för mig för det doftar så ljuvligt på Fyrbåken nu med alla dessa aroma dofter.

Jag fortsätter att kämpa på i uppförsbackarna. Det går en osynlig vän bredvid, Han har ALL MAKT, både i himlen och på jorden! Därför är jag vid gott mod trots att det har krånglat enormt mycket. Genom Den Helige Ande så kan Han vara hos dig på samma gång. Vi är aldrig ensamma varken du eller jag i vår kamp, vad det än gäller. Vi tillåter ingen tanke att smyga sig in och inbilla oss något annat. För vi har löftet från Jesus själv när han säger: “Jag ska ALDRIG ÖVERGE DIG”! Det Jesus har sagt, det håller Han! Så vi behöver aldrig frukta för att vi står ensamma med problemen.

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Psaltaren 37 vers 5.)

Befall din väg åt Herren och förtrösta på Honom – Han skall göra det!

2 kommentarer:

  1. Myrra, du jobbar kanske för mycket... :(

    Nu får hon snart gå till psykologen... :(

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Det är ingen sak när det är ett roligt arbete! Det är en fröjd att hålla igång med det och då blir det inte på samma sätt jobbigt, som när man måste tvinga sig till något. Det är jätteroligt och jag tackar Gud för varje ny dag jag får börja jobba med Fyrbåken. Det är för lite timmar på dygnet bara för tillfället. Men det går väl inte att plussa på några fler vad jag har förstått... :-)
    Hoppas att allt är bra med dig Andreas! Önskar dig en riktigt fin vecka! Kram, kram!

    SvaraRadera

Kommentar: