29 april, 2012

Bönekedjor behövs för de sjuka och de som är drabbade av andra svårigheter…

Alla som känner att de vill hjälpa till i bön! Här kommer ett mycket allvarligt böneämne från Jan Samuel i Katthult! Jag kopierar hans anrop som han sände till mig så får ni läsa hans egna ord. Jag är mycket tacksam för alla som vill hjälpa till att be för detta angelägna böneämne. Det är så många som drabbas av mycket svåra sjukdomar men vi vet att om Gud griper in så kan ingen sjukdom bestå, hur svår den än är. Jag tycker det är bra att vi gör ett anrop så vi når så många som möjligt ut över vårt land! Här kommer Jan Samuels böneämne:

Dove999

Idag har jeg et bønnemne kjære venner. Min lillesøster på 44 år har igjen blitt syk. Hun ble igjen sendt inn på Radiumhospitalet, for kreften har kommet tilbake. Hun er nå veldig fortvilet,å gråter mye. Hun får nå veldig sterk cellegift. Ingenting er umulig for Gud,og jeg ber at han helbreder min kjære lillesøster.
AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hilsen fra Katthult.

 

Jag vill också passa på att nämna ett annat böneämne som Jan Samuel bad mig ta med till så många som möjligt. Det kommer här:

Vil dere være snill å be for en bror og søster som har kommet på Evangeliesenteret? Få med så mange som mulig! De har det veldig tøft, men ingenting er umulig for Gud.
Hilsen Jan Samuel

Det var två böneämnen som jag är mycket tacksam om vi kan ta med inför Gud i bön i Jesu Kristi namn! Tack på förhand, kära bönevänner!

011331

Jan Samuel! Tack för att allt du gör för både dina nära och kära men också för alla de gånger du själv sträcker dig ut till andra med en kraftig uppmuntran. Du är själv den som ber för andra när det behövs, du ber med glädje och kommer i god tid och bär och hjälper när andra har det svårt. Nu hoppas vi att många läser detta och allvarligt ber för din lilla syster och även för pojken och flickan  på behandlingshemmet.

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Lukasevangeliet kapitel 11, vers 9.)

Därför säger jag er: Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas.

14 kommentarer:

  1. Jag har läst dessa böneämnen och ska ta med dom inför Herren. Han kan förvandla allt och Han känner med oss i all smärta av vilket slag det än är.
    Gud välsigne dej Jan Samuel.
    Önskar dej en fin söndagkväll Myrra. Härligt att läsa på din blogg och Herren vet om dessa böneämnen. Vi har haft en jättefin helg i stugan
    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kära Marianne!
      Tack för din trofasthet! Du har verkligen "beredvillighetens skor" på din fötter! Jag hoppas att Jan Samuel läser din hälsning här och jag tackar dig också för hälsningen till mig! Det känns så gott att veta att böner vilar hos dig Marianne, jag tackar dig från mitt hjärta att du står med och alltid är villig att vara en bönekrigare!

      Kom ni fram till något i era undersökningar om sjunkhålet i Norrland? Det vore intressant att läsa om ni vet hur ortsbefolkningen reagerar som bor i närheten.

      Önskar också dig en fin kväll och en välsignad ny vecka! Det gjorde mig glad att läsa att ni har det fint i stugan! Så ljuvligt att få ha ett ställe att komma nära naturen.

      Stor kram och Guds välsignelse!

      Radera
  2. Jeg pratet akkurat med henne,og da var hun litt
    lettere til sinns.
    Kjære venner,bønnens makt er så uendelig stor.
    Tusen hjertelig takk for at dere står sammen
    med oss i bønn.Dere er fantastiske!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack för att du delade med dig av de goda nyheterna. Det är glädjande allt som är åt rätt håll och om flickan känner sig lite lättare till sinnes så är det en stor seger, för när det psykiska försöker bryta ner oss så får vi sämre motståndskraft och ork att kämpa emot aggressiva sjukdomar. Det är i alla fall vad jag tror. Inte är det lätt att framtvinga mod och hopp i egen kraft när man drabbas av hårda slag, men bönens makt är stor som du också skrev. Hälsa din syster att vi ber. Du ser här ovanför att Marianne hälsar till dig och lovar stödja i bön, där har du en trogen bönekrigare!

      Styrkekram till Katthult! Jesaja 30:15 "Genom stillhet och förtröstan blir ni starka"!

      Radera
  3. Jag är med!!!...Vi beder!!!...Tack,Myrra och KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Här kommer flera bönekrigare! TACK Marguerite! Vi tror på bönens makt och hjälps åt att be för Jan Samuels syster! Gud välsigne dig min vän!
      Önskar dig en härlig vecka, med frid och välsignelse från Herren! Många kramar till dig min vän!

      Radera
  4. Jag är med och beder. Och det är så fantastiskt att vi har varandra, att kunna be om hjälp i livets alla förhållanden. Och i allas våra hjärtan så ber att Jesus är där nu, och hjälper i prövningens stund. Vi ber med tacksägelse om ett ingripande ifrån vår underbare Jesus. Var du välsignad Myrra. Kära Kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Tack och lov att du är med och ber! Ja, jag är också så innerligt tacksam för bönevänner. Att det finns härliga syskon som kommer och sätter axeln till och hjälper till att bära det svåra och be fram mot seger i Jesu namn! Jag är så tacksam för er alla! Så mycket mer värt än allt guld i hela världen! Tack och lov!
      Tack för att du är med! Jag vet att du har fullt upp nu, men ändå kommer du och sätter axeln till och säger: Här är jag, jag är också med.... jag blir så glad och tacksam över er alla!

      Gud välsigne dig inför en ny vecka! Jag tror du har mycket nytt på gång och jag är övertygad om att Jesus planerar varje steg för sin trogna och trofasta tjänarinna! Stor kram Annika!

      Radera
  5. La oss hvile på dette verset søster.
    Jeremia 32 vers
    17 "O, Herre, HERRE, se, du har gjort
    himmel och jord genom din stora kraft
    och din uträckta arm.
    För dig är ingenting omöjligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Ja, vi vilar i vetskapen om att mångas böner nu går upp till Herren och att Han har all makt, i himlen och på jorden. Du har gjort det bästa av allt för din lillasyster Jan Samuel: bett om förbön för henne, och i vetskapen om kraften av mångas böner så får vi vila stilla. Herren själv säger: "Genom stillhet och förtröstan blir ni starka"! Jesaja 30:15

      Radera
  6. Ha ei velsigna god natt i Jesu Navn kjære venner.
    5 Mos.vers
    12 HERREN skall öppna för dig sitt rika förrådshus, himlen, för att ge regn i rätt tid åt ditt land och välsigna alla dina händers verk. Du skall ge lån åt många hednafolk men själv skall du inte låna av någon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack för versen! En god natt önskas också er i Katthult! Vårt hopp till Herren är vår starkhet!
      Sov gott! Gud välsigne er rikligt!

      Radera
  7. Tack för dina kommentarer hos mig.
    Jag har inte lyckats hitta hit förrän nu. Jo, jag har varit här förut, men när jag klickar på ditt "namn" så får jag upp en sida om att jag inte har tillåtelse att läsa bloggen.
    Nu googlade jag och kom rätt. ;)
    Tycker mycket om din sida och nu släpper jag den inte igen. ;)
    Jag vet inte om du läst om att vi har ett diakoniprojekt här i Bollebygd. Det heter Vägkorset.
    Vill du veta mera så hör av dig.
    Önskar dig en fin valborg/Första maj.

    SvaraRadera
  8. Hej Bollebygdsbo!
    Vad roligt att du kom och kikade in! Jag blev så glad när jag hälsade på dig för det var så mycket nytt så jag kände först inte igen mig! Jättefint var det och jag kommer och hälsar på dig igen, det är då säkert!
    Det låter så intressant detta med Vägkorset. Det har jag aldrig hört talas om. Ha du lust så berätta gärna mer! Spännande med allt Guds verk och det behövs så innerligt väl!
    Nu önskar jag dig en riktigt fin helg! Stor kram! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera

Kommentar: