08 april, 2012

Han är uppstånden…

GRAVEN ÄR TOM!

Jesus grav

 

HAN ÄR UPPSTÅNDEN!

Uppståndelsekors

Det är fullbordat! Priset är betalt för din och min synd! Det är NÅD utöver NÅD som Gud har visat mot oss, när Han sände sin egen Son till korset för att bli slaktat likt ett lamm. Det var för min och din skull, för att vi skulle få möjligheten att bli befriade ur syndens grepp som till sist leder till evig död. Han erbjuder oss ett liv tillsammans med Den Helige Ande, varje dag, aldrig utlämnade till vår egen kraft, så länge vi håller oss tätt intill Jesus Kristus!

JESUS LEVER!

JA! HAN ÄR SANNERLIGEN UPPSTÅNDEN!

jesus_shepherd_69560710

AMEN!

TACK JESUS!

 

10 kommentarer:

  1. Ja, Halleluja Myrra!!!!!!!!!!!
    Graven er tom!!!!!!!!!!!!!!!!!
    JESUS LEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Takk for et velsigna innlegg søster!!!!!!!
    Hilser deg med 3 vers jeg blir så minna på nå.
    5 Mosebok 28 vers
    12 HERREN skall öppna för dig sitt rika förrådshus, himlen, för att ge regn i rätt tid åt ditt land och välsigna alla dina händers verk. Du skall ge lån åt många hednafolk men själv skall du inte låna av någon.

    5 Mosebok 33 vers
    25 Av järn och koppar skall dina reglar vara,
    och som dina dagar din kraft."

    26 "Ingen är som Jesuruns Gud, han som far fram på himlen till din hjälp,
    på skyarna i sitt majestät.

    Gud velsigne deg og dine Myrra!!!!!!!!!
    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack för välsignade uppmuntrande verser! Tack och lov för kraften och makten och väldigheten hos vår Gud! Det är så gott att få bli påmind om löftena! Tack Jan Samuel!

      Ha en välsignad fortsättning på Påsken!
      Kram till er på Katthult!

      Radera
  2. Ja,,,JESUS LEVER!!! Tack och Lov!!!...Hoppas du har en fin och välsignad Påsk...Jag har jobbat färdigt för denna helgen,så jag ska njuta av Annandag Påsk i morgon!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Hoppas att du får en riktigt välsignad och fin dag, nu när du har lagt hela helgens arbete bakom dig och kan få njuta av ledighet och av att få vara tillsammans med dina egna. Jag är så tacksam för all trogen vårdpersonal som kämpar på, vad det än är för högtider. Troget går de till sitt arbete och gör högtiderna fina för gamla, sjuka eller vilka det nu än är som de sköter om och hjälper. Jag skulle skatta mig lycklig om jag får nåden att bli gammal och i behov av hjälp, om det skulle komma en varmt troende person som dig till min hjälp! Vilken glädje!
      Nu får du vila och njuta av vårens fröjder. I din underbara trädgård kommer nu en ny vår med frisk och fräsch grönska och ljuvlig blomningstid. Det går med stormsteg mot semestern och jag tycker att det var i går som du gick på din förra semester. Tiden går så otroligt fort...
      Kram till dig och Guds välsignelse till er alla!

      Radera
  3. Döden förlorat sitt välde
    Udden bröt Jesus utav
    Segern på Golgata gällde
    Lika för kung och för slav

    Det står att om Jesus ej hade uppstått då hade vi varit de mest ömkansvärda människor. Men nu har han uppstått.Tack och lov.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bert osså Arvid!
      TACK OCH LOV! Tänk så stort det är egentligen! När man verkligen tänker djupt på orden "Döden förlorat sitt välde"! Döden är väl det som människor fruktar mest, men när vi har tagit emot Jesus Kristus som vår Frälsare och Befriare, så har döden inte längre någon makt över oss! När jag läser dina rader så jublar det ett högt HALLELUJA i mitt hjärta och jag blir alldeles salig och full av fröjd, glädje och tacksamhet! Resten av versen visar på att det var en SEGER och inte ett nederlag som en del tror, på Golgata kulle. Där övervanns döden, en gång för alla, lika för kung och för slav!
      Jag blir så välsignad av dina verser! De säger allt i så få rader!
      Önskar dig en fortsatt välsignad påsk! Sänder en stor påskkram och tack för välsignade rader!

      Radera
  4. hej Myrra
    Ja det är verkligen nåd utöver nåd att Jesus utplånade all synd på korset. Tack och lov att vi har fått tacka ja till denna underbara frälsning och inte behöver frukta inför den dag vi ska lämna denna jord. Tänk vad många som kämpar sin egen kamp idag och inte vet att Jesus vill bära deras börda och ge frid och ro. Många måste få uppleva Jesu frälsning innan det är försent.
    Golgata täcker min skuld mitt fläckade liv min synd
    Jesus dog för mej straffet tog Han på sej ja Golgata täcker min skuld
    Fridshälsningar från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Tack för ditt inlägg som hade gömt sig för mig i inkorgen. Men jag fann dig allt till sist! :-) Ja, det du säger tycker jag också är så djupt sorgligt. Tänk att gå och kånka på all sin börda i egen kraft när Jesus står bredvid med utsträckt hand och säger: Jag kan hjälpa dig! Vill du?
      Jag är så tacksam för Jesus och skulle inte vilja vara en sekund utan Honom och jag vet att du också tycker lika! Hoppas att du har det bra Marianne, jag tänker på er ofta!

      Kramar om dig och önskar dig allt gott från himlen!

      Radera
  5. Hei Myrra,og Guds fred til deg og dine.
    Hilser med:
    Jesaja 12 vers
    2 Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte,
    ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång.
    Han har blivit min frälsning."
    3 Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.

    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthultaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack ska du ha för uppmuntrande verser! Det är så gott att bli påmind om löftena, för det är så lätt mitt i problem och motgångar att vi låter det mänskliga att ta överhanden och börjar kämpa i egen kraft. Men när vi blir påminda om Guds löften, som jag blev nu av dig, då kommer friden och glädjen och lyser upp tillvaron med Guds eget ljus och då blir varje problem så litet mot det var tidigare - för Gud är så väldig i kraft! Det är så lätt gjort att låta problemen torna upp sig när man blir trött och slutkörd, men Gud blir aldrig trött.
      Tack och lov, Jan Samuel!

      Var rikt välsignade familjen på Katthult! Guds Nåd och Frid till er!

      Radera

Kommentar: