19 april, 2012

Tillägg till inlägget om Fabianhålet i Gällivare…

Jag såg en svensk artikel efter att jag skrivit inlägget om Fabianhålet. Den är skriven av en norrländsk tidning som heter “Norrländska Socialdemokraten”. Där skriver de lite mer om hur människorna själva upplever den oro som det innebär att bo i närheten av det här hålet. Klicka på länken här nedanför om du vill komma direkt till artikeln i Norrländska Socialdemokraten! Den artikeln var skriven 21 mars, så de nya bilderna som tagits nu i april visar alltså en ytterligare expandering av hålet.

http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel.aspx?ArticleId=6801299

14 kommentarer:

  1. Hei Myrra.

    Vil dere være snill å be for en bror og søster
    som har kommet på Evangeliesenteret?
    Få med så mange som mulig!
    De har det veldig tøft,
    men ingenting er umulig for Gud.
    Hilsen Jan Samuel

    SvaraRadera
  2. Hej Jan Samuel!
    Tack och lov att de har kommit till Evangeliesenteret! Där har många fått en nystart och kommit till tro och fått ett helt nytt liv! Jag ska ta med detta i nästa blogginlägg så att också Fyrbåkens läsare ser det så blir vi många som hjälps åt att be för vännerna! Jag önskar er en riktigt fin helg på Katthult!
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. HALLELUJA,KATTHULTAREN HAR FÅTT NY PC!!!!!!!

    Den gamle var helt gal.Rett og slett senil var den.
    Når jeg skrev noe, viste den noe helt annet.
    Prøvde å skrive Halleluja her om dagen,og det sto nettsamfunnet på pc`n. Holdt på å bli sprø her,så da fikk jeg ny av Solstråla mi.

    Ønsker deg og dine Guds rike velsignelse søster!!
    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Hahaha... det var en rackare till dator! Då blir det bättre med en ny! Och vad roligt att få skriva på en ny PC, de är ju så snabba, innan man har laddat dem fulla med bokstäver och siffror och bilder! GRATTIS till nya datorn! Då kommer det mer uppmuntran från Katthult! Toppen!
      Önskar er en välsignad ny vecka! Gud går med oss!

      Radera
  4. Ja, nå er jeg virkelig fornøyd her. HAHA!
    I helga har vi vært en tur på Sørlandet,
    og det var en velsigna tur.
    Vi besøkte ei gammel dame,og hun ble så fornøyd.
    Hun har opplevd så mye vondt gjennom livet,så vi
    tar en tur nå og da for å oppmuntre henne.
    Vi har hatt kontakt med henne i snart 15 år,
    og det er så fantastisk når vi ser gleden i øynene hennes.
    Helt utrolig,og hun elsker Jesus med hele sitt hjerte.

    På fredag sendte vi en Bibel til gutten som kom
    på Evangeliesenteret,og han ble så glad at han gråt.
    Bibelen kjøpte vi på Fretex,så det ble dobbel velsignelse.
    Vi har kjøpt mange Bibeler på Frelsesarmeen opp gjennom
    årene,som vi har gitt til mennesker som er nye på veien med Jesus.
    Halleluja,for en velsignelse!!!!!!!

    Vi tenker på deg å ber for deg og dine Myrra,
    å ønsker deg ei velsigna god natt.
    Hilsen oss på Katthult.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Det var goda välsignade nyheter du berättar! Det blir som ringar på vattnet av välsignelse. Gud har välsignat er med kärlek för andra, ni använder den till att ge den kärleken vidare, som nu besöket hos den gamla damen och bibeln till pojken som är på väg mot ett nytt liv med Jesus. Då blev dessa vänner välsignade, även där ni köpte bibeln, blev det välsignat. Och sedan när vi får läsa och höra om detta, så blir vi också välsignade med glädje och tacksamhet i hjärtat över hur Guds kärlek går vidare så som den är ämnad att göra. SÅ tror jag det är meningen att vi ska ge kärleken vidare, som ringar på vattnet som sprider sig vidare och vidare.
      Jag blir så glad när jag läser detta. Det är måndag morgon nu, och detta var ett god start för dagen att få läsa!

      Tack för all uppmuntran från Katthult! Gud välsigne er rikligt!

      Radera
  5. Hei søster,og Guds fred.

    Blir minna på å sende deg denne Salmen
    som vi er så glad i.
    Hilsen fra Katthult.
    Ps 20

    En bön för Herrens smorde
    1 För sångmästaren, en psalm av David.
    2 HERREN må höra din bön på nödens dag,
    Jakobs Guds namn må beskydda dig.
    3 Han skall sända dig hjälp från helgedomen,
    från Sion skall han stödja dig.
    4 Han skall tänka på alla dina offer, med välbehag ta emot dina brännoffer. Sela.
    5 han skall ge dig vad ditt hjärta begär och fullborda dina planer.
    6 Då skall vi jubla över din frälsning
    och i vår Guds namn resa upp baneret.
    Herren må besvara alla dina böner.

    7 Nu vet jag att HERREN frälsar sin smorde.
    Han svarar honom från sin heliga himmel,
    genom väldiga gärningar ger hans högra hand frälsning.
    8 Andra förlitar sig på vagnar och hästar,
    men vi berömmer oss av Herrens, vår Guds, namn.
    9 De sjunker ner och faller, men vi reser oss upp och blir stående.

    10 HERRE, fräls oss! Konungen skall svara oss när vi ropar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh... ljuvliga ord, som balsam från himlen! De skänker ro och vila, vederkvickelse, och nytt hopp! Tack Jan Samuel!

      Stor frid till er i Katthult! Kramar till er från Arvika!

      Radera
  6. Har flyttat, och haft en del att ordna med,så jag har inte hunnit med allt bloggandet. Det var ett stort otäckt hål Myrra. Det händer så mycket både gott och ont. Men vi får förtrösta på Herren. Önskar dig en fridfull natt. Kramar från mig till dig !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Har du flyttat? Men du har väl inte flyttat från ditt Paradis? Då har du haft mycket att ordna med förstår jag! Jag har längtat efter dig men förstod att du var upptagen av något viktigt. Skönt att höra från dig igen!
      Välkomstkram och Guds välsignelse till dig!

      Radera
  7. Ps 23

    Den gode herden
    1 En psalm av David.
    HERREN är min herde, mig skall intet fattas.
    2 Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro.
    3 Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar
    för sitt namns skull.
    4 Om jag än vandrar i dödsskuggans dal,
    fruktar jag intet ont, ty du är med mig.
    Din käpp och stav de tröstar mig.

    5 Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.
    Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.
    6 Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar,
    och jag skall bo i HERRENS hus evinnerligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel
      Tack så innerligt mycket för denna välsignade psalm! Jag undrar om inte detta är den mest älskade i Bibeln och den som ger störst tröst av alla psalmer. Till seger och tröst, styrka, nytt hopp, glädje och nytt mod! Jag älskar den! Tack för att du påminde mig om den Jan Samuel! Tänk så lätt det är att glömma bort dessa ljuvliga löften som Gud har gett oss skriftligt på!

      Gud ska välsigna er! Det kommer tillbaka till er i form av egen välsignelse, all gott som ni har sått ut och kommer att så ut, från Katthult! Tack, tack!

      Radera
  8. Hei Myrra,og Guds fred til deg og dine.

    Idag har jeg et bønnemne kjære venner.

    Min lillesøster på 44 år har igjen blitt syk.
    Hun ble igjen sendt inn på Radiumhospitalet,
    for kreften har kommet tilbake.
    Hun er nå veldig fortvilet,å gråter mye.
    Hun får nå veldig sterk cellegift.

    Ingenting er umulig for Gud,og jeg ber at
    han helbreder min kjære lillesøster.
    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  9. Hej Jan Samuel!
    Gode Gud, det var hemska nyheter detta! Jag är så tacksam att du berättade Jan Samuel! Håll modet uppe, det är som du skriver att när Gud griper in så kan ingen sjukdom bestå! Därför ber vi i Jesu namn om helande för flickan! Jag ska skriva ett särskilt inlägg om dina två böneämnen så vi får med så många som möjligt!
    Gud välsigne er Jan Samuel! Herren ska vara er nära och ge kraft och styrka och nu hjälps vi åt att hålla igång bönekedjor för de sjuka! Kom Herre Jesus, till vår hjälp!

    SvaraRadera

Kommentar: