09 maj, 2012

Är du redo med ditt vittnesbörd den 11 maj…

Tusentals vittnesbörd på svenska hemsidor den 11 maj

Kl. 20.00 på fredag, kvällen innan lördagens stora Jesusmanifestationen i Stockholm, uppmanas kristna att ge sitt vittnesbörd på Sveriges stora bloggar och webbtidningar.
- Det kan ge ett stort genomslag på nätet, säger idéskaparen till JM online, Johan Eriksson.

Läs mer på den här sidan:  http://www.varldenidag.se/nyhet/2012/05/04/Nataktion-startskott-for-Jesusmanifestationen/

Själv ska jag delta, för jag tror på det här. Det bör få en bra genomslagskraft om vi är många som berättar om vad Jesus gjort i våra liv.

life-of-jesus-pic-07

 

För tillfället är det inte så lätt kanske att säkert säga att jag ska skriva, för nu har vi varit utan telefon sedan måndag och bredbandet slutade att fungera vid middagstid i dag. Senare kom Internet tillbaka, men telefonen är fortsatt ur funktion. Det är Telia som inte lyckas konfigurera ett nytt modem, men de har själva felanmält det som hänt redan i måndags, håller på att försöka rätta till felet. Rätt som det är får jag ett sms till mobilen. “Vi håller på att felsöka ditt modem” står det i meddelandet och så slår de på det trådlösa systemet samtidigt för att kunna konfigurera. När det trådlösa slås på blir jag dålig eftersom jag inte klarar den typen av strålning och då måste jag få hjälp att stänga ner det så fort som möjligt.

Ja, vi lever i teknikens tidevarv så det är väl sådant här vi får stå ut med. Jag har tappat räkningen på alla nya modem de har sänt till mig nu. Om jag gissar rätt kommer snart ett meddelande att även det här ska skickas tillbaka. Förra gången var jag utan telefon i mellan 2-3 veckor. Hoppas att det går snabbare den här gången.

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Johannesevangeliet kapitel 8, vers 12.)

Sedan talade Jesus till dem och sade: “Jag är världens ljus. Det som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus.”

 

4 kommentarer:

  1. "Det är Telia som inte lyckas konfigurera ett nytt modem,"

    Vad betyder det där ordet "konfigurera" egentligen? Ja jag har lite svårt att "haja" ibland väl. Ibland slår jag upp ord i ett lexikon, men fattar ändå inte.

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Ja det är ju när de gör inställningarna från Telias sida så att modemet sänder och tar emot signaler korrekt. Utan det så blir det ju rätt och slätt bara ett modem. Men det ska samverka, telefonin och bredbandet ur samma gateway, det är som ett hjärta i hela Telias utbud och då ska det programmeras från Telias kopplingsstation så att allt går rätta banor. Från modemet utgår både tv, telefoni och bredband.Vilket tyvärr inte fungerar så bra...
    Allt gott önskar jag dig Andreas!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår verkligen inte varför det ska behöva ta så lång tid när dessa telefonbolag ska fixa nåt. Det har ju gått så lång tid nu så dom borde kunna det utan och innan. Och Myrra, lilla gumman vad det tjorvar för dej hela tiden. Kan du inte byta tel bolag eller har du redan gjort det? Inte för att jag vet om nåt annat är bättre.
    Ber att det ska ordna upp sig snabbt för dej min kära vän.
    kram
    marianne

    SvaraRadera
  4. Hej Marianne!

    Ja, du det är tålamodsprövande men jag tror jag börjar vänja mig :-)
    De telefonbolag som har hört av sig till mig, lägger på luren när de hör att vi bor i ett s.k. Telia-hus där varje koppling är inmonterad för Telia. Hela husets kopplingar är förinstallerade för Telia, både bredband, tv och telefoni. Det är bara mobilen som står fri. Jag gissar att mycket beror på att de håller på lägga över till 4G i vårt område, om jag har förstått allt rätt. Ett tag hade jag ett annat telefonbolag som jag inte ska nämna namnet på, men det var värre än värst och pest och pina! När jag hade sluppit ifrån dem, då var jag lycklig och tacksam. Så Telia blir nog bra bara de får krångla färdigt :-) Jag gissar att de är ännu mer frustrerade än mig på detta eviga krångel. Jag är glad så länge Internet fungerar men det blir borta för mig rätt som det är, även det.
    Men jag håller med dig om att de borde ha löst problemen vid det här laget. Men man är så liten mot dessa stora jättar, man kan inte göra så mycket mer än sitta snällt och vänta...

    Sänder dig mina varmaste kramar Marianne! Tack för att finns där!

    SvaraRadera

Kommentar: