04 maj, 2012

Ryssland hotar slå till enligt nyheterna...


När jag läste utlandsnyheterna så hajade jag till inför en nyhet där hotet från Ryssland tagit en allvarlig vändning. General Nikolai Makarov, Rysslands högste militära befälhavare varnade Nato att om de fortsätter med ett kontroversiellt amerikanskt missilförsvar, skulle kraften komma användas mot dem. 

Är det dags nu snart för en stark ledare av Europa att träda fram?

Enligt den engelska nyhetstidningen “Sunday Express” förekommer hemliga överläggningar för att skapa en superstark EU-ordförande. Jag översätter bara fritt här så får ni själva läsa vidare på sidan, som är på engelska. Artikeln skriver om en tilltänkt ledare som inte skall vara vald av medlemmarna, med en kontroll över hela EU som kan tvinga medlemsländerna in i en allt större politisk och ekonomisk union.
Motståndare fruktar att planen skulle kunna skapa en modern motsvarighet till den europeiska kejsaren Napoleon Bonaparte eller en återgång till det heliga romerska riket som dominerade Europa under medeltiden. Vid en fråga till biträdande utrikesministern Lord Howell av Guildford svarade han att de är medvetna om en grupp inom EUs utrikesministermöte på informell basis som rör den framtida styrningen av EU. Artikeln säger också att makten skulle förskjutas i händerna på en enda, icke vald, byråkrat. Innehav av en sådan post skulle innebära att vara både EUs politiska och administrativa ledare, vilket skulle ge denne person betydligt större befogenheter än de som ges till USAs president.
Detta var bara ett kort sammandrag. Läs själv här i artikeln som är på engelska. Det är möjligt att använda Googles översättning för att lättare förstå.

Fyrbåken blinkar:
 (2 Mosebok kapitel 33 vers 21.)
Därefter sade Herren: "Se, här är en plats nära intill mig. Ställ dig där på klippan.

6 kommentarer:

  1. Jag hörde om det för nån dag sedan eller så, och jag hajade till med.

    Men sedan är det väl det gamla vanliga, om det är allvarligt eller "bara prat" liksom...

    Det finns väl mycket propaganda också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Ja, det är just det som är det svåra att veta. Propagandakriget är ju också ett krig. Ordkriget har pågått länge så det går aldrig att veta säkert. Tiden får utvisa, men jag tror att vi är inne i ett mycket allvarligt skede där en stor del av värden verkar vässa klorna och se över sina kärnvapenarsenaler.
      Önskar dig en fin helg Andreas!

      Radera
  2. HERREN skall alltid leda dig;
    han skall mätta dig mitt i ödemarken
    och ge styrka åt benen i din kropp.
    Du skall vara lik en vattenrik trädgård
    och likna ett källsprång,
    vars vatten aldrig tryter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack för välsignad vers! Vilken styrka i versen! När vi läser noga varje ord och tänker efter vad som varje ord verkligen betyder och lägger därtill att Jesus är SANNINGEN så inser vi plötsligt vilken mäktig kraft det vilar över orden! Tack Jan Samuel!
      Guds välsignelse till dig och din familj!

      Radera
  3. Jag har inget förtroende för varken Ryssland eller Amerika och dessa Arabländer...Det står mig upp i halsen Maktgalna är var dom är.... och det leder ändå icke till något annat än död och förintelse, det dom håller på med. Men GUD är den som har det sista ordet. TACK OCH LOV så vi får förlita oss på Honom. AMEN ! Tack för att du varnar och belyser i dina inlägg, kära du ( Eftersom jag inte har någon teve, så är det en välsignelse att läsa din blogg ) Jesus är med dig i både med och motgång... Kära Kramar till dig 1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Jag har inte heller förtroende för något land, för man vet aldrig om det som sägs verkligen är sanningen eller om det är något de har uttalat som en kamp i ett propagandakrig eller för att något val närmar sig och de vill tillgodose olika smaker hos väljarna. Man är inte säker på om det är sagt för att ha en speciell åsyftan på andra länder eller om det faktiskt är rena rama sanningen. Inte ens Sveriges talesmän och kvinnor litar jag på till 100 % eftersom jag ibland misstänker att de inte vågar säga hela sanningen på grund av att vi har "Marknaden" börsen, handel in och ut och många olika saker som är lättpåverkade och svänger som en känslig pendel vid fel uttalande.

      Därför är det Nåd utöver Nåd att den vi följer och ärar, är Sanningen själv - Fadern, Sonen och Den Helige Ande! Där får vi ha vårt förtroende på topp! Det jublar inom mig bara jag tänker på det, Annika!
      Ha nu en fortsatt fin helg! Många kramar sänder jag till Småland!

      Radera

Kommentar: