17 maj, 2012

En saknadens och smärtans dag…

ROSOR22

I går den 16 maj, var det min och Håkans 15 årsdag sedan vi träffades. Håkan fick hembud till himlen våren 2009 så när jag firar vår dag och minns den med tacksamhet, tänder jag ljus vid hans foto och tänker på hur mycket jag älskar honom och att vårt äktenskap är för evigt.

ljus17

Just denna dag fick jag ytterligare en anledning till att tända ljus. Min älskade svärmor, Håkans mamma, somnade in sent på kvällen efter en svår sjukdom med ett mycket hastigt förlopp. Det var 1998 jag träffade Håkan och igår år 2012, var det exakt 15 år sedan. Min svärmor somnade in lugnt och stilla den 16 maj 2012.

Jag lyser Guds frid över hennes ljusa minne! Hon var en stor förebild för mig! Så mycket fint hon har gett oss av kärlek som jag sparar i mitt hjärta så länge jag lever.

10 kommentarer:

  1. Älskade Myrra!!!
    Jag önskar att jag var hos dig och fick ge dig en stor,varm KRAAAM!!!
    Jag tänker på dig och beder att Herren ska styrka dig och det vet jag att Han gör!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Tack för kramen! Jag tänker på att vi blev frälsta samma år jag och du och våra Svärmödrar lämnade jordelivet samma år, samma månad. Din Svärmor på tisdag förra veckan och min svärmor på onsdagen, veckan efter.
      Så skönt att vi är frälsta Marguerite och får komma till Herren med vår saknad! Det gör ont i hjärtat när de inte finns hos oss längre.

      Jag sänder dig en stor styrkekram tillbaka! Gud ska välsigna och bära er!

      Radera
  2. Måste kännas svårt för dig. Önskar att jag kunde vara hos dig och krama om dig... Jesus är med dig, och de dina är i tryggt förvar hemma hos Honom, tills vi möts igen. Herrens Ande ska vila mäktigt över dig och giva dig all den kraft du behöver älskade syster. Du finns i mina böner. Och Jesus kommer snart ! Vi får hålla ut med kärlekens sammanlänkande band. Ha en välsignad kväll i frid och ro. Tusen kramar till dig från mig !

    SvaraRadera
  3. Hej Annika
    Tack för din värme och omtanke min älskade vän!

    Ja, det tror jag också Annika, att Jesus snart är här! Så många saker händer som verkar peka i den riktningen! Tack för allt du gör. Jag sänder en jättestor kram tillbaka!
    Önskar dig ett välsignat veckoslut! Jag blir alldeles vilsen på dagar och tycker att det borde vara måndag i morgon men det är ju fredag.
    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  4. Kram finaste Myrra,
    Nu är tiden då mina tankar går till dig så gott som dagligen. Mangolian blommar för fullt och den blomman är för evigt förknippad med dig och med Håkan.
    Han hade förundrats över de vackra blommorna, fotograferat dom och du satte in bilderna i din blogg.
    Det är många år sedan...
    Många kramar till dig och stort tack för dina fina kommentarer i min blogg.
    Kram Cikoria

    SvaraRadera
  5. Hej Annelie!
    Tänk att du minns... det gör mig glad! Sista våren när Magnoliaträden blommade så ville Håkan komma hem för att hinna se dem, men han fick hembud den 6 april, när Magnoliaträden blommade för fullt här på stan. Men jag tröstar mig med att till den stad han har kommit, där finns det ännu vackrare träd, som är så vackra att vi inte ens kan beskriva dem med våra vanliga ord. Tänk vad mycket ni betydde för mig under den svåra tiden. Tack Cikoria :-)
    Nu står snart Ölands vägkanter klädda med de vackraste Cikorior. Den himmelsblåa färg som den blomman har är den vackraste blå färg jag vet. Nu ska du ha en riktigt fin sommar, med din älskade make och njuta av bad och sol!
    Allt gott till dig från mig och bamsekram!

    SvaraRadera
  6. Tacksamhet och sorg följs ofta åt. Sorg över att man inte får fortsätta livet på jorden tillsammans och tacksamhet över den tid man fått och de minnen som finns kvar. Tacksamhet över tron att vi får träffas igen där vi aldrig behöver skiljas åt.
    Många varma tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bollebygdsbo!

      Ja, det är en sådan tröst att veta att det inte är för evigt utan ett tag, som vi är skilda åt. Ibland tänker jag med stark smärta i hjärtat på de som inte har något hopp om en fortsättning bortom graven. Så oerhört hemskt jag tycker det skulle kännas när någon tas ifrån en här på jorden. Nu blir det precis som du säger, en tacksamhet över det som bästa som är kvar, återföreningen, där vi aldrig mer ska skiljas åt.

      Jag gissar att ni snart drar i väg med vagnen! Lycka till och ha en underbart välsignad sommar! Kramar!

      Radera
  7. Lilla kära Myrra. Vi har varit i stugan så jag har inte läst din blogg på flera dar. En stor varm bamsekram till dej kära du. Och din älskade Håkan, förstår att du måste sakna honom enormt men löftet om en framtid tillsammans i evighet finns kvar=) Tråkigt med din svärmor men du får ha hoppet kvar att i sista stund mötte hon kanske vår frälsare
    Kram kära du
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Tack min kära vän! Så gott ni får ha det nu i stugan. Nu är värmen här och sommaren ligger framför! Tack för att du tänkte på mig och tack för kramen som värmer! Tack också för all förbön min vän!

      Ha nu en fortsatt härlig helg! Det ska bli varmt i morgon också och värmen ska ta sig allt längre upp över norra Sverige, så ni får varmt och gott också!
      Kramar till dig! Välsignelse i rikt mått!

      Radera

Kommentar: