20 maj, 2012

Extra nyhet….

Flera döda i italienskt skalv

Ett jordskalv som väckte minnen av L'Aquila 2009 skakade på söndagsmorgonen norra Italien. Magnituden uppmättes till 5,9, och flera dödsoffer rapporteras.

Läs mer här: Klicka på Svenska Dagbladet

glad sol

Påminner om solförmörkelsen. Tyvärr så är det bara norra Sverige som ser den, eftersom det sker under natten, och det måste vara s.k. midnattssol, om jag förstått det hela rätt. Läs artikeln här under om du tycker det är intressant.

En bra kväll att kika på solförmörkelsen KIRUNA.

I kväll klockan 23.33 syns ett unikt fenomen på himlen i Malmfälten. Prognoserna ser goda ut för att midnattssolförmörkelsen ska kunna ses om man kikar mot norr.

Solförmörkelse mitt i natten är bara möjligt att se i de norra delarna av Sverige. I Norrbotten bara i Kiruna och Gällivare där solen nu syns över horisonten på natten. Det kallas midnattssolförmörkelse och om man kikar mot norr sent i kväll kan man se hur månen döljer en del av solen. Artikeln fortsätter om du klickar på Nyheter från Norrländska Socialdemokraten!

4 kommentarer:

  1. Den ena katastrofen avlöser den andra...Fattar icke hur människor orkar leva och sträva utan Jesus. Tack för nyheten Myrra. Ha en fortsatt välsignad söndag, kära du. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja, det är mycket av jordbävningar hela tiden, det går knappt att rapportera om alla. I dag skedde också en stor jordbävning på över 6 på Richterskalan i Japan. Det är otäckt speciellt i Japan, för där hänger ett kärnkraftverk på randen till en jättekatastrof många gånger starkare än i Tjernobyl och det ska inte mycket skakning till förrän katastrofen är ett faktum. Du kan läser mer här om du vill http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/05/20/major-crack-in-the-south-wall-of-fukushima-reactor-4-is-this-the-end-of-the-world-as-we-know-it/
      Där ställer man frågan: "Är det här slutet på den värld som ser ut på det sätt som vi känner den?"

      Många kramar till dig med önskan om en riktigt fin och välsignad ny vecka!

      Radera
  2. Takk og lov at vi har Jesus!!!!!!!
    Da er vi trygge!!!!!!!
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!

    Hilser deg med:
    Jesaja 45
    1 Så säger HERREN till sin smorde,
    till Koresh som jag har fattat vid hans högra hand
    för att slå ner folken inför honom, lossa bältet från kungars höfter
    och öppna dörrar för honom, så att inga portar mer är stängda:

    2 Själv skall jag gå framför dig, höjderna* skall jag jämna ut.
    Kopparportarna skall jag spränga och järnbommarna skall jag bryta sönder.

    Hilsen fra Katthult

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel

      Amen! I Honom äger vi allt och utan Honom ingenting! Tack och lov, säger jag också! Tack också för versen som du hälsar med! En sådan kraftig uppmuntran, Jan Samuel! Jag gläder mig åt löftet vi har fått och jag tackar dig som alltid lyfter mig uppåt och hjälper mig att fästa blicken på Jesus Kristus! Så många gånger dina hälsningar har blivit till stor glädje!

      Önskar er det allra bästa! Jag ber för er och de böneämnen vi har kommit överens om! Guds välsignelse!

      Radera

Kommentar: