19 maj, 2012

Fäst dina ögon på Jesus…

Previous File: goHopeOnTheHorizon_1_3.psd
Epson_05WP_720uni_2005_0411
'Hope on the Horizon'

När man FÄSTER sina ögon på något så håller man FAST blicken där, man flackar inte hit och dit utan fäster blicken, stadigt, i fullt förtroende. Vid sidan om finns problemen som brusande höga vågor med vita vågtoppar.

Just nu är vi inne där vi var sist när det gäller ekonomin och EURON. Vi pratade om att det var som att sparka bollen framför sig en bit bara, för att dra ut på problemen, kicka till dem likt en boll som rullar en bit till längs vägen. Men vi kommer hela tiden i kapp, och nu är vi där igen. Grekland i fokus och nya möten. Nu får vi se vad de kommer fram till under sina nya möten, om de gör en till bollkick eller om det inte längre går att hejda den nedåtgående spiralen med EU:s ekonomi. Jesus står där, SE på Honom och frukta inte!

Det är slammer av krigshärar som förbereder sig, hoten haglar, fruktan infinner sig, glöm då inte Jesus, SE på Honom, fäst din blick vid Hans milda, trygga ögon. Han har sagt oss allt i förväg, Han har förberett oss på vad som komma skall. Han sa att vi INTE skulle frukta utan tvärtom, Han sa att vår räddning då närmar sig.

jesus-christ-pics-1118

Men du som inte har någon tro för detta då, du som inte tror på Jesus, vad ska du göra? Ja, jag ställer en motfråga till dig, vad har du att förlora på att ärligt försöka att lära känna Jesus Kristus personligen? Vad är alternativet – utan Jesus?

Du kan tala med Honom i din ensamhet, du kan läsa om Honom i Bibeln, tala med andra kristna, besöka församlingar och ärligt be någon om vägledning, se kristna TV-program, m.m. Men läs inte kritiskt skvaller och elakheter om den kristna tron när du söker, gå ärligt in för att ge detta en chans! Ha tålamod och gå inte för fort fram. Be Jesus visa dig vägen – Han älskar att höra dig säga det och kommer att svara på din bön.

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Jesaja kapitel 41, vers 10.)

Frukta inte, ty jag är med dig, var ej modfälld, ty jag är din Gud. Jag styrker dig och jag hjälper dig, jag håller dig uppe med min rättfärdighets högra hand.

2 kommentarer:

  1. Det var väldigt vad du är på alerten Myrra...? Jag hinner inte med dina inlägg...Vilka vackra prästkragar du har nu, även liljekonvaljerna var så fina. / Vilket underbart budskap du kommer med. Fäst dina ögon på Jesus, se in i verkligheten själv. Allting runt omkring smälter bort som snö. I ljuset av Hans ära och makt.../ Må många få upp ögonen på, vart vi är på väg. Det känns som om hela världen håller andan, sedan sjunker allt när luften tar slut...Men vi som är frälsta av bara nåd, vi få skåda Jesus. Vi får be att vi får fler med oss på vägen hem. Tack älskade Myrra, för ditt välsignade budskap. Herren är med dig och leder dig. Kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Tänk just den sången ljöd också inom mig när jag tänkte på rubriken "Fäst dina ögon på Jesus"! Den sången sjöng vi ofta på Löttorp på morgonsamlingarna, när vi skulle gå ut i en ny dag. Det var så gott att tillsammans med andra campinggäster få starta dagen så.
      Ja, ibland känner jag det så angeläget att publicera en del inlägg och då vågar jag inte vänta, för det kan vara någon som behöver bli påmind om detta just då, så då kommer inläggen tätt. Andra gånger är det tyst och jag hör inget som jag ska skriva om direkt och då väntar jag. :-)

      Tack för er tjänst under helgen! Jag är innerligt tacksam för alla som orkar ut med budskapet personligen, för att dela sång och vittnesbörd, predikan och förbönstjänst. Det behövs så mycket!
      Kramar till dig från mig! Gud är dig så nära!

      Radera

Kommentar: