22 maj, 2012

Jorden skakar på många platser…

animaatjes-zonsondergang-98409

Jordskalven är nu så vanliga att det inte rapporteras om dem så ofta, speciellt inte från Sveriges sida. Men på plats efter plats uppträder jordskalv som ligger runt 5 – 6 i magnitud på Richterskalan och det som världen fruktar mest nu är ett jordskalv som inte alls behöver bli speciellt kraftigt förrän det utlöser en fruktansvärd global förstörelse. Det gäller platsen runt de redan drabbade kärnkraftverken i Fukushima. Artikeln går så långt att den berättar om en stor spricka i den södra väggen i Fukushima reaktor 4 och ställer frågan: är detta slutet på den värld som är på det sätt som vi känner den?

Dr Michio Kaku, berättar i en intervju i “News Magazine” att folk inte inser hur nära en katastrof det är, det behövs inte stora jordbävningen om det sker på det mest utsatta stället för att det ska kunna starta en kedja av händelser som skulle vara mycket värre än Tjernobyl. Han berättar också att  enhet nr 2 är helt flytande. Vi har aldrig sett det här förut i historien av kärnkraft, en 100 procentig kondensering av en urankärna, fortsätter han. Han fortsätter att berätta om andra ännu värre problem på olika ställen i reaktorerna. 

De arbetare som försöker åtgärda problemen är som Samurajkrigare och att arbeta där är det samma som självmord. Arbetarna vet att att de får enorma mängder strålning från platsen och kan bara gå in sekunder till minuter, en mycket kort tid för att göra en arbetsinsats, sedan skickas nästa omgång arbetare in. När det gällde Tjernobyl så hade de en halv miljon arbetare som arbetade minuter åt gången. Här har vi en situation som är mycket värre än Tjernobyl eftersom vi har i princip 5 reaktorer. Inte ens robotar kan man sända in eftersom de blir “stekta” deras känsliga mikrokretsar tål inte det intensiva bombardemanget av strålning. Det kommer att ta år att uppfinna en ny generation av robotar som klarar denna strålning.

Ja detta var en fri översättning av endast delar av intervjun med Michio Kaku. Om du vill kan du läsa hela den korrekta artikeln på engelska här: http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/05/20/major-crack-in-the-south-wall-of-fukushima-reactor-4-is-this-the-end-of-the-world-as-we-know-it/

Jesus-Christ-Widescreen-Wallpapers-17

Ett jordskalv som inträffade i natt gör mig orolig. En av mina leverantörer bor i Sofia i Bulgarien och har blivit som en god vän. Nu läste jag att de hade ett starkt ganska grunt jordskalv på 5,6 inte långt från Sofia. Jag fick rapporten vid 3 tiden i natt, när jag hade gått upp för att arbeta eftersom värken gjorde att jag inte klarade att ligga. Det hade så nyss hänt så jag har ännu inte fått några rapporter men har skrivit ett kort mail till min vän och frågat om hon är ok? Ja, det är ingen tvekan om att vi behöver Jesus Kristus i våra hjärtan. Han kan ge oss den frid och styrka som vi behöver när vi ser hur världen inte längre är sig lik på olika områden. Han har sagt oss i förväg att det skulle hända. Han sa också “kom till mig alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila. Läs mer under Fyrbåkens blinkning.

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Matteusevangeliet kapitel 11 vers 28 – 30.)

Kom till mig alla ni som tyngda av bördor, jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.

Extra tillägg:

P.S. Jag fick kontakt med min vän i Bulgarien. Hon berättade om en skräcknatt men var inte skadad, ingen som hon kände var skadad, hon visste bara om rasade skorstenar och skadade byggnader. Hon berättade att hon hade vaknat mitt i natten vid 03.30-tiden av den kraftiga jordbävningen. Eftersom den var så grund så kändes den också kraftigt. Hon bor på 10 våningen i Sofia, så hon skrev till mig att det var en hemsk upplevelse som hon inte önskar att någon människa ska behöva uppleva. Huvudsaken att hon var ok och jag tackar Gud för det. D.S.

 

Här nedanför följer videon från Fukushima ifall du vill titta närmare hur det ser ut.

6 kommentarer:

  1. Takk for innlegg Myrra!!!!!!!

    Det er ikke lenge før Jesus kommer,det ser
    vi tydelig på det som skjer verden rundt.
    Vi må be enda mer tror jeg,og gå ut på
    gater og streder og fortelle om Jesus!!!

    På fredag 08.30 skal jeg til legen
    pga smertene jeg sliter så med.
    Fint om dere ber for meg.
    Blir så vanvittig sliten,så noe må gjøres.
    Er så glad for at jeg har Jesus
    og fantastiske forbedere som dere,
    våre kjære kjære Svenske venner!!!!!!!

    Må Gud rikelig velsigne dere alle
    med alt godt.AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Ja det ska jag ta med i bön! Det är lätt att bli uppgiven när man kämpar dag ut och dag in med svåra smärtor. Jag förstår att du blir kraftigt sliten på detta. Vi ber till Gud i Jesu namn att Han ska gripa in och vi får glädja oss åt helbrägdelse!
      Allt förmår Han det vet vi och vi hoppas och tror på bönesvar!

      "Och Herren skall ständigt leda dig. Han skall mätta dig mitt i ödemarken och ge styrka åt benen i din kropp."
      Jesaja 58:11

      Gud välsigne er på Katthult!

      Radera
  2. Tidstecknen visar att Herren är nära....
    Tack för dina rapporter,Myrra!!!
    Skönt att din vän är utom all fara...
    Ha en fin och välsignad Onsdag,,,vi står samman i bön för Katthult och för dig,som har värk,,,må Herren gripa in!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margurerit!
      Tack för att vi får stå tillsammans i bön! Vi har löfte från Jesus att det är stor kraft i de böner vi kommer överens att be om.
      Jag önskar också dig en välsignad dag! Det är en så vacker tid och jag kan förstå att du har det ljuvligt i din trädgård nu! Många kramar!

      Radera
  3. Skönt det här med din vän, att hon är oskadd Myrra. Hela jorden är i födslovåndor. Men om det så än är sista dagen i våra liv, så får vi ändå plantera ett "träd"...Ha en välsignad fortsättning på veckan. Kära Kramar !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Jag blev så bestört över att det har varit så lite information om de verkliga farorna. Tänk dig de som bor i närheten eller så långt bort som till Tokyo så lever de farligt. Undrar hur mycket de vet egentligen?
      Ja, det var skönt att det inte blev personskador i Sofia, tack och lov!
      Kramar om dig min vän och önskar dig en välsignad fortsatt fin vecka!

      Radera

Kommentar: