26 maj, 2012

Kraften från höjden…

evsalvation_800x600

Vi är helt beroende av kraften från höjden! Utan den Helige Ande kan vi inget göra! Jesus själv sa till sina lärjungar att de skulle vänta på “att bli utrustade med kraft från höjden!” Det var vad som skedde på pingstdagen, när de satt samlade på andra våningen, i övre salen. Då berättar Guds ord: “Då hördes plötsligt från himlen ett dån som av en stormvind, och det fyllde hela huset där de satt. De såg hur tungor som av eld fördelade sig och stannade på var och en av dem . Alla fylldes av Helig Ande och började tala andra tungomål, med de ord som Anden ingav dem.” (Apostlagärningarna kapitel 2 verserna 2 – 4.)

011331

Ja, det är till minne av den händelsen vi firar Pingstdagen. Jesus framträdde för sina lärjungar under 40 dagar efter att ha lidit döden på korset och gav dem många bevis på att Han levde. Han sa till dem att inte lämna Jerusalem utan vänta på det som Fadern hade utlovat, det som Jesus själv hade talat med dem om – de skulle bli döpta med Helig Ande. “Men ni skall få kraft när den Helige Ande kommer över er, och ni skall vittna om mig i Jerusalem och i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns. (Apostlagärningarna kapitel 1, vers 8.)

Dove999

Du som ännu inte har tagit Jesus Kristus på allvar, se på bilden högst upp - människor som söker Gud och längtar efter Jesus av hela sitt hjärta! Vilken ljuvlig syn, det sjunger i mitt hjärta när jag ser den! Det är från ett möte med Reinhard Bonnke, och det är bara ett ställe av alla ställen på jorden där evangeliet går fram. Tillsammans blir det en stor, stor människoskara som har valt att följa Jesus. Vi behöver inte vara perfekta, för det beror inte på oss. Jesus Kristus har allt som behövs, det är i Hans kraft vi får gå! Och Han är perfekt! AMEN!

Önskar er alla en fantastisk, välsignad Pingsthelg!

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Uppenbarelseboken kapitel 7, vers 9 – 10.)

Sedan såg jag, och se: en stor skara som ingen kunde räkna, av alla folk och stammar och länder och språk. De stod inför tronen och Lammet klädda i vita kläder och med palmkvistar i sina händer. Och de ropade med hög röst: “Frälsningen finns hos vår Gud, som sitter på tronen, och hos Lammet.”

 

14 kommentarer:

  1. HALLELUJA OCH AMEN !!! Tänk vilken nåd och kärlek Jesus har givit och ger oss. Må vi leva under Andens kraft och ledning till dess att Jesus kommer åter. Härligt att få läsa om Pingst-dagen. Det gamla evangeliet är lika nytt idag, och det sker fortfarande stora ting ibland oss. Den som söker, han finner. För den som klappar, skall det vara upplåtet och den som beder han får. Ha en skön helg kära du. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja, tänk vilken bok Gud har gett oss! Lika aktuell i dag som när den skrevs en gång i tiden och som bara verkar gott för oss! Tack och lov så är den helt oberoende av åsiktsändringar och trender, Gud är densamme igår, idag och i alla evighet! Det Han sa då, gäller lika fullt och med samma kraft i dag! Halleluja, tack och lov! Amen!

      Allt gott till dig Annika! Kram!

      Radera
  2. Frid Myrra!!!
    Hoppas att du haft en härlig Pingst!!!
    Tack för inlägget,det är många i Sveriges land,som inte vet varför vi firar Pingst eller vad det innebär...
    I lördags kväll var vi i Vetlanda Friförsamling och lyssnade till Nenne,Emilia och Siwert Lindberg,,,Emilia sjunger så fint,rent och klart,alla orden i sångerna går tydligt fram...
    Ha en fortsatt fin och välsignad vecka!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Ja, det har varit en lugn Pingsthelg. Arvika har haft värmerekord 29,9 grader, så det har gått i slowmotion det mesta. Jag har tänkt på dig mycket, för det var väl nu i fredags som du skulle på begravningen? Det är gott när den biten är gjord, det är liksom lite lättare att gå vidare efteråt, tycker jag själv i alla fall. Jag har ju mitt kvar som du kanske minns.
      Åh vad fint att höra att ni var på Nenne och Emilia och Siwert! Jag tycker så mycket om dem, enkla och fina och till stor välsignelse! Och Emilia är fantastisk, precis som du skriver så är hon så tydlig i sina texter och tonsäker.
      Nu ska du ha det fortsatt välsignat min kära vän! Det händer märkliga saker över vår jord och jag väntar att skyn ska brista snart, mycket snart...
      Kramar till dig!

      Radera
  3. Läste vad ni skrev ovan. Jasså "Emilia" sjunger bra?... Men Myrra då, hur sjunger hon?... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, Emelia är verkligen duktig att sjunga, men hon har inte bara en fantastisk röst, hon är också till så stor välsignelse för att hon så frimodigt står för sin kärlek till Jesus och är ett härligt vittne för Honom!
      Myrra låter nog mest som en hes kråka i jämförelse...:-)

      Ha det gott Andreas! Såg du min kommentar tillbaka till dig i den andra bloggen?

      Radera
  4. Hej. Nä, "andra bloggen"? Men jag får väl titta runt.


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Andreas! Jag menar i Fyrbåkens F7Blogg när du funderade över någon artikel där. Jag svarade dig men kommentarerna tror jag hamnar överst i stället för underst så jag var lie rädd att du inte skulle hitta mitt svar. För att komma dit klickar du bara på loggan här i högra marginalen på Fyrbåken, en blåvit logga som det står Fyrbåkens F7Blogg på. Den är placerad under Löttorps Campings logga ganska högt upp i högerkanten här på Fyrbåken. Du hamnar då hos Fyrbåken bok och presents egen blogg.

      Välkommen dit!

      Radera
    2. Hej igen.

      Ja, jag hittar inte nåt svar. Hittar inte min gamla fråga heller.

      En sak till: När jag trycker på "F7-BLOGG", så kommer jag till sidan "F7-MAGASIN". Bra så Ni vet.


      /Hej då

      Radera
    3. Hej Andreas
      Din kommentar är gjord den 9 maj. Den gällde ljusen. När jag klickar på den blåvita Fyrbåkens F7blogg här ovanför i högra kanten så kommer jag direkt in på Fyrbåken bok och presents blogg, det senaste inlägget har Nalle Puh som bild. Skulle du vilja testa igen? Det är som du säger jättebra att veta för mig om något inte fungerar.
      Tack på förhand Andreas!

      Radera
  5. Hej igen.

    Nu var jag inne igen. Bilden på Nalle Puh, den ser jag istället på sidan "F7-magasin" (rubriken F7-magasin är upplyst, eller markerad eller vad man ska säga). Bredvid Nalle Puh står det rubriken "En underbar Mors Dag...".

    Jag gick nu ned till "9:e maj". Där står rubriken "Så var det dags igen... ingen telefon...". Där står det "1 kommentar". Det skrivna där ser ut att vara skrivet av dig, jag ser inte min fråga. Och jag ser inget svar på min fråga, utan det skrivna verkar handla om "telefonproblem".

    Men strunt samma annars.

    Jag har webbläsare "Google Chrome".


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Aha! Nu förstår jag! Det blir så att Fyrbåkens F7magasin blir upplyst trots att du befinner dig i bloggen. Det beror på att man kan nå bloggen även från F7magasinet. Om du klickar en gång på det upplysta F7 magasin, där det är lila markerat så kommer du direkt in till Magasinet. Klickar du därefter på F7bloggen så är du tillbaka på bloggen.

      När du kommer till bloggen och den 9 Maj, så klicka i överkanten där det står 1 kommentar. När du har gjort det så titta i nederkanten. Där står nu "Show one comments"! Klicka på denna mening (show one comments") Då öppnar sig först din kommentar och under den kommer mitt svar till dig.

      Jag håller med dig om att det var förvirrande. Hoppas att de kanske gör någon förändring där snart de som bestämmer reglerna så det blir lite mer lättförståeligt. Man blir ju alldeles snurrig av var man ska leta och var man ska kommentera.
      Har du lust så kan du väl testa efter det råd jag skrivit här.
      Bästa natti hälsningar!

      Radera
    2. Hej igen. Ja nu till slut såg jag något. Men om man får klaga lite så tyckte jag att det inte var så jättelätt att hitta det. :(

      Radera
    3. Hej Andreas!
      Jag håller fullständigt med dig. Det är en jättekonstig blogg! Tror jag ska lägga den på Blogger i stället. Där vet vi ju hur det fungerar, det verkar inte funka så bra med denna blogg.

      Ha det gott Andreas!

      Radera

Kommentar: