30 maj, 2012

Kraftig jordbävning i norra Italien…

animatjes storm

Den här bilden får symbolisera en upprörd natur…

En stark jordbävning på 5.8 har hittills sent på tisdagsnatt svensk tid, dödat 16 personer och skadat omkring 350 personer i norra Italien i går, tisdagen den 29 maj 2012, men man befarar att fler kan finnas begravda under rasmassorna. Det här sprider naturligtvis skräck bland alla de tusentals invånare som bor i tält efter en lika stark jordbävning i samma region för nio dagar sedan. Epicentrum var nära staden Modena. Antalet personer som tvingades lämna sina hem fördubblades till 14 000.

Detta var en fri översättning från en artikel i Toronto SUN, du kan se mer om detta här: http://www.torontosun.com/2012/05/29/strong-earthquake-hits-northern-italy

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Jesaja kapitel 5, vers 8.)

Och jag hörde Herren tala, och han sade: “Vem skall jag sända, och vem vill vara vår budbärare? ” Och jag sade: “Se här är jag, sänd mig.”

4 kommentarer:

  1. Det är fruktansvärda tider som väntar framöver Myrra. Och sju resor värre blir det när domen kommer över Sverige. Men vi få har vår blick stadigt fast på Jesus, ty Han hjälper oss i alla situationer om vi förtrösta och förlita oss på Honom. Jag vet icke Hans ankomst, men jag känner och vet i Anden att tiden är mycket, mycket kort... Vi får väl försöka att sova en stund...Jag tycks ha blivit en riktig nattuggla när jag är ledig från jobbet, och bara njuter. Herren talar bäst om nätterna till oss. Var välsignad du Herrens tjänarinna och kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja, så känner jag också! Det dröjer inte länge förrän Sverige kommer att börja tänka efter djupare på livets väsentligheter.
      Ja, här nattugglas det också :-) ibland frivilligt och ibland för att jag måste.

      Ha det fortsatt välsignat! Herren ska leda dig på förberedda vägar! Kramar till dig!

      Radera
  2. Allting eskalerar nu i denna sena tid...
    Jag undrar hur länge till vårt eget land,ska vara förskonat???
    Men vi får vara bedjande för de drabbade,och hoppas att många ska vakna upp och söka Herren!!!
    Ha en fin Onsdag!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Ja, det dröjer nog inte länge förrän även Sverige ställs inför att börja tänka djupare på på det här livet och livet efter detta. Jag och Annika var just inne på samma sak. Den ytlighet som är så utbredd i Sverige nu tror jag kommer att skakas om rejält så tankarna får styras närmare Gud istället för bort från Gud. Måtte många vända om åt rätt håll och söka Gud av hela sitt hjärta, i Jesu namn!

      Tänker på dig Marguerite! Förstår er saknad, även om inte någon saknad är den andra lik. Jag saknar min älskade svärmor Gun så mycket! Hon var inte bara min svärmor utan också min förtrogna vän och stora föredöme!
      Kramar om dig min vän! Vi kämpar vidare med Guds kraft, glädje och frid, som bränsle! :-)

      Radera

Kommentar: