02 maj, 2012

På lördag den 5 maj är det dags för nästa Supermåne…

imageSupermoon, eller supermåne ska kunna ses på lördag, och jag hoppas på klart väder, för jag minns förra supermånen, det var mäktigt att se! Det är den största fullmånen på hela året som uppträder då. Det är Space som berättar och mer finns på länken här:

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/05/01/super-moon-returns-to-night-skies-on-may-5-2012/

Fyrbåken blinkar:

1star5

 

(Markusevangeliet kapitel 1 vers 2-3.)

Här börjar glädjebudet om Jesus Kristus, Guds son. Som det står skrivet hos profeten Jesaja: Se jag sänder min budbärare före dig, han skall bereda vägen för dig. En röst ropar i öknen: Bana väg för Herren, gör Hans stigar raka.

6 kommentarer:

  1. Så spännande!!!...Jag vill också se detta,hoppas på klart väder...Herrens rika välsignelse!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Ja, visst är det spännande! Jag glömmer aldrig en gång när jag och Håkan åkte ut mitt i natten för att se en fullständig månförmörkelse! Det var för att komma ifrån stadens gatljus som vi for ut till en liten insjö och tittade på den fullständiga månförmörkelsen. Det var både vackert och skrämmande. Den hängde som en stor rosa lampa över sjön och fick ett märkligt 3D-perspektiv som man aldrig ser när månen ser ut som vanligt.

      Ha en vacker, välsignad vecka Marguerite! Jag förstår att det är vackert på Hilletorp nu! Kram!

      Radera
  2. Jag ska spana upp mot himmelen och ta del av denna måne. Jag har aldrig hört talas om detta innan, även om fullmånen kan vara stor. Tack för ditt inlägg och även det andra var intressant. Tänk att gå på gatan som denna tjej, och hux, flux bara försvinna ner i ett hål...Jag tyckte det såg så otäckt ut och fick rysningar. Herrens arm är utsträckt över dig Myrra. Var välsignad. Kära Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja det är lite intressant att se på den tycker jag, men i dag när jag var vid posten, så hörde jag flera som sa att de hade hört på nyheterna att det skulle bli snöblask till helgen! Hu, sa jag! Då är det väl konstigt om inte det blir åska också, eftersom det har varit en sådan kanonvärme idag, vi har haft 20 grader i skuggan! Ska det dimpa ner till nollan igen så tycker jag det borde bli en rejäl urladdning i vädret. Vi hoppas att vi får titta på supermånen i alla fulla fall!

      Nu ska jag äntligen i säng. Klockan är 03 och jag har just deklarerat klart en pärm, nu fortsätter jag i morgon.
      Ha en fin torsdag Annika! Innan man hinner blinka så är det helg igen!

      Herren ser på dig med stor kärlek och leder dig framåt på sin väg! Kraam! Var välsignad!

      Radera
  3. Jaså du nämner "posten"? Vilken post? Den är väl nedlagd för länge sedan... :(

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Det är Företagsposten, den är kvar - ännu. Men jag har läst om att den ska också läggas ner så småningom och det lär inte dröja. Privat får jag gå till ICA där posten har utlämningsställe ute i för-butiken. Men om de lägger ner Företagscenter och om alla privatpersoner ska stå och köa och vänta på företag som skickar många paket, då blir det rejäla köer på ICA. Det är redan ganska lång väntetid där i kösystemet. Men det är så nu för tiden att allt räknas i kronor och ören. Annars kanske vi hade fått ha kvar våra gamla Poststationer över Sverige.
    Du får ha det så bra Andreas! Önskar dig ett fint veckoslut!

    SvaraRadera

Kommentar: