18 maj, 2012

Solförmörkelse…

Solen får en “ring av eld” den 20 maj, 2012 solförmörkelse

SPACE - Söndagen 20 maj kommer månen att passera framför solen och bilda en ringformad solförmörkelse, där månen kommer att täcka så mycket som 94% av solen. Hundratals miljoner människor kommer att kunna bevittna händelsen.  Eftersom en del av solen alltid exponeras under förmörkelsen kommer omgivande dagsljus inte att verka så mycket  annorlunda än vanligt. Istället kommer händelsen visa sig i skuggorna. Titta på marken under lummiga träd efter halvmåne-formade solstrålar och ringar av ljus. En del kommer att se att solen  får en “Eldring” under ca 4 1/2 minut. Det är boende i t.ex. Tokyo, Japan, Kalifornien, Texas, Nevada m.fl.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/05/16/sun-to-turn-into-ring-of-fire-on-may-20-2012-solar-eclipse/

 

Fyrbåken blinkar:

1star5

(Jesaja kapitel 46, vers 4.)

Ända till er ålderdom är jag densamme, och ända tills ni blir grå, skall jag bära er. Så har jag hittills gjort, och jag skall också hädanefter hålla er uppe, jag skall bära och rädda er.

2 kommentarer:

  1. Intressant Myrra, som vanligt. Vi får hålla koll på tidens tecken. Herren är med oss alla dagar intill tidens ände. Vi fruktar eller räds icke för sådant som måste komma. Ha en underbar dag med Jesus. Kära kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja kanske kommer det några fina foton på de märkliga skuggorna. De ska visst inte se ut som vanligt utan det blir som små halvmånar, jag tror aldrig jag har sett det i verkligheten.

      Allt gott önskar jag dig Annika! Ni får ha det riktigt välsignat på era möten i helgen! Kramar!

      Radera

Kommentar: