29 juni, 2012

Arvika stadsfest 2012…

4a8z008

Här i Arvika förbereder de för stor sommarfest. Hela torget byggs in med ett jättetält med tak som de har hållit på att sätta upp i ett par dygn nu. De håller på både dag och natt och en stor skylift fyller på med takplattorna till tältet. Det verkar vara ett drygt jobb och grannlaga också. Tyvärr så har de lovat regn till helgen men då är det ju bra att publiken kan kura under ett stort tält. Jag önskar jag kunde skicka några bilder till er men det krånglar lite med kameran för tillfället. Det ska i alla fall bli fest hela helgen, så vi får hoppas att många kan få ha roligt och koppla av och träffa vänner och bekanta.

stofzuigen

Jag har ju nära att titta ut så jag får väl också göra mig ett varv på torget efter att jag städat färdigt.  omarood

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Matteusevangeliet kapitel 6, vers 24.)

Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han att hata den ene och älska den andre eller att hålla fast vid den ene och inte bry sig om den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon.

8 kommentarer:

  1. Vi är företagare både du och jag vilket innebär att vi måste tänka på de regler som omgärdar oss. Men i det Gudsrike som är redan här i tiden där måste vi tänka på ett annat sätt , eller som bankdirektören sa till mig han skulle på kvällen gå på älstemöte, när jag låser dörren till banken och skall gå på älstemöte då måste jag också låsa in alla de regler som gäller för mig när jobbar här på banken, för i Guds rike är det helt andra regler som gäller.Däremot välsignar Gud när vi sköter oss enl samhällets regelverk här också men vi måste lyda Gud mer än människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bert osså Arvid
      Det var ett riktigt bra sätt han använde bankdirektören! :-) Och tack och lov för att det är andra regler som gäller i Guds rike. I världen ska vi vara stora, starka, smarta och äga makt. Guds har tack och lov helt andra värderingar. Där är det bättre desto mindre och likt barnen vi är, desto tommare vi är på allt vårt eget, desto bättre! Då kan Gud själv fylla på med sitt eget inom oss, som blir till en källa som aldrig ska sina, det har Han själv lovat oss.
      Tack för din kommentar "Bert osså Arvid" och tack för allt ni gör för att föra ut evangelium. Jag läser om er med stor tacksamhet. Ni kämpar på i tjänst för Herren, trots era vanlig arbeten! Jag är så innerligt tacksam för detta!
      Gud välsigne er rikligt! Många kramar! Ha en fin helg!

      Radera
  2. Jag måste få säga apropå "Regler" härovan:
    För den kristne är det ALLTID Herrens regler,som gäller!!!
    Det går inte,som du skriver,Myrra,,,tjäna två herrar och låsa in några andra regler,när man ska gå till äldstemöte!!!
    Hoppas jag uttryckt mig tillräckligt klart!!!

    Jag skulle så gärna vilja sitta med dig,på din balkong och kika på festligheterna,,,det hade varit så roligt!!!
    Jag minns förra året då du hade lagt ut lite bilder...
    Ha en fin och välsignad helg!!!(Jag ska jobba...)
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Ja, absolut är det Guds regler som gäller ALLTID! Det jag syftade på när jag berättade om smart, stark, stor i sig själv och så vidare så menade jag det sätt som världen vanligtvis lär oss att vara. Om man tittar i veckotidningar, tv osv, så framhåller de alltid det yttre och olika sätt att framhäva sig själv. Jag avskyr det eftersom det är så långt från Guds sätt att se som öster är från väster! I verkligheten och för Gud är det ju precis tvärtom, vi ska vara små i oss själva så Gud får bli stor i oss, då först är vi stora. "När jag är svag DÅ är jag stark", sa Paulus. Och det gäller alltid!

      Jag tror Bert menade att bankdirektören måste följa bankens regler när han är i arbete. Han får till exempel inte hjälpa en fattig med bankens pengar även om han skulle vilja, han måste följa de regler som banken har satt upp. När han lämnar banken däremot kan han följa sitt hjärta helt som han önskar. Då är han fri att ställa om upp som han önskar för de som han möter. Jag tror det var så som Bert menade.

      Tänk att du minns att jag berättade om festen i fjol! Och att jag då hade bilder! Det gjorde mig glad att du mindes. Ja, tänk om vi skulle fira den festen ihop då skulle det kanske vara bästa sättet att sitta och lura på balkongen, för de har lovat regn och det regnar redan. Inte heller är de färdiga med tältuppsättningen. På torget står truckar coh skylift och det ser ut som på en byggarbetsplats. Festen ska gå av stapeln om några timmar, så jag undrar hur allt ska bli klart!?

      Ha nu en skön och välsignad helg! Många kramar och allt gott från mig till dig!

      Radera
    2. Håller nog med Marguerite där.

      Radera
    3. Hej Andreas!
      Det är bra, då har vi samma inställning både du och jag, Bert och Marguerite. Man ska ALLTID ha Herrens regler för sina ögon. Det är fullkomligt självklart. Annars skulle man inte kunna vara i tjänst för Gud. Man KAN INTE tjäna två herrar och vara i Guds vilja!

      Ha en fin söndag, trots regn och rusk som vi har här i Arvika. Kanske har ni bättre väder hos dig!
      Allt gott!

      Radera
  3. Är det du det där Myrra, med dammsugaren på bilden?...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Ja, jag tror det, för när jag tittar mig i spegeln är det bra likt... och på bilden under har jag gjort mig fin och ska ut på sommarfest :-) Har färgat håret och tagit på lite rouge på kinderna och finaste rosa handväskan...
      Kram! Ha en fin helg!

      Radera

Kommentar: