03 juni, 2012

Brand utom kontroll i Mexico…

eldsvåda

Det är en enorm löpeld som brinner i Mexico - den största i Mexicos historia! Den fortsatte under lördagen att härja okontrollerat och nu varnas vuxna med hjärtsjukdom och barn för att gå utomhus. Mer än 354 kvadrat miles har hittills brunnit i den sydvästra delen av staten. Om man tar som jämförelse att 354 kvadrat miles är en och en halv gånger större än hela staden Chicago som är 227 kvadrat miles, så inser man bättre vidden av eldens utbredning. Mer än 1250 brandmän sliter med lågorna som är utom kontroll. (CNN) http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/06/02/record-wildfire-in-new-mexico-only-15-contained/

Fyrbåken blinkar
1star5

(Johannesevangeliet kapitel 14, vers 27.)

Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen  ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.

6 kommentarer:

  1. (Jag visste inte först, men slog upp det, är
    "New Mexico" inte en delstat i USA?).


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Jo den ligger inte alls långt från Kalifornien. Jag tänkte just på att det var så nära gränsen dit som det brann, för jag läste i David Wilkersons bok om Kalifornien och hur lätt blixten antänder eukalyptusträden där. De kan till och med självantända dessa träd. Ja, det var ju ett blixtnedslag som startade det hela i första halvan av maj, och fortfarande nu under helgen, var bara 15 % av löpelden under kontroll. Svåra vindar och över 1200 brandmän som kämpar. Så hemskt...

      Du får ha en fin ny vecka Andreas!

      Radera
  2. Det brukar brinna rätt ofta " over there " Minns när stora bränder härjade i Grekland. Visst är det otäckt. Tänk då bara när himmel och jord skall brinna. Tack käre Jesus att vi får förtrösta på dig. Och att du snart kommer för att hämta oss, till vårt rätta hem. Ja, Myrra det är gott att få tillhöra Jesus i en orolig och hemsk värld. Tusen kramar och en välsignad måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja, det är riktigt otäckt hur mycket som händer nu. Jag tänker också på alla vulkanutbrott som ökat så enormt mycket, och på Guds ord att "pelare av rök syns över jorden"... kanske inte ordagrant så, men innebörden var att det är en del av de tecken som ska visa sig i sista tiden.
      Jag önskar också dig det allra bästa Annika och många, många kramar! Herren ska leda dig på förberedda vägar!

      Radera
  3. Ja,usch så fruktansvärt!!!
    Vi får bedja och vi ska alltid särskilt bedja, för alla de heliga,som lider nöd...
    Tack för dina rapporter Myrra,det är alltid så intressant att hälsa på dig på Fyrbåken och se vad du har att berätta...
    Herren välsigne dig!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Tiden lider och det drar ihop sig för underliga ting. Jag känner hur nära vi är en mycket allvarlig utveckling, vi får hålla ögonen på Mellanöstern nu...
      Jag är så tacksam att vi är frälsta, och ber Herren visa vägen hur jag ska kunna berätta för andra om Jesus så att de verkligen förstår att Jesus är deras räddning. Tack för allt som ni gör, du och Annika och era familjer! Gud ska rikligt välsigna er och lönen har ni innestående! :-)

      Många kramar! Ha en härlig vecka tillsammans med Jesus!

      Radera

Kommentar: