22 juni, 2012

En riktigt fin midsommarhelg önskas er alla…

vlag_sweden

gruesse_image2

Kanske skulle inte vädret bli så fint, men det har vi ju vant oss vid i Sverige på Midsommar afton. De flesta räknar med vädret när de dukar och ser till att det blir under tak. Och då blir det fin gemenskap ändå, i den doftande, ljuvliga midsommarkvällen. Blommornas tid, och björkarnas, jordgubbarna och sillen, färskpotatisen och gräddfilen, gräslöken och dillen, prästkragarna och blåklinten, små grodornas tid och tacksamhetens tid, tacksamheten över allt det vackra  naturen har gett oss fritt och för intet, att vårda, älska och njuta av.

oirzpk3rh

 

Tacksamheten till Honom som har gett oss naturen, som har skapat varje löv och blomma, med en mångfald av färger och former. Alla har sin alldeles egna, unika form och färg. Liksom du och jag är unika, formade och skapade av Mästarhanden. Ha det nu så gott och välsignat och njut av vår svenska midsommartid!

C67-605316

 

Fyrbåken blinkar:

001

(5 Mosebok kapitel 33, vers 27.)

En tillflykt är Han, urtidens Gud, och här nere råder Hans eviga armar.

8 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver Kära Myrra. Vill bara önska dig en underbar, och välsignad midsommar helg. Det är du sannerligen värd. Njut av allt det goda. Många kära kramar till dig från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min älskade vän! Jag önskar också dig en underbart fin helg! Vi tänker på varandra i bön!
      Många kramar! Gud välsigne dig rikligt!

      Radera
  2. Jag behöver mycket bön just nu. Ligger mest och försöker ta det lugnt, Men den här människan fortsätter att ringa på min dörr. Han verkar vara påverkad av någonting. Var här redan kl.8.00 nu och ringde på dörren igen. Men jag öppnar inte. Allting tycks komma över en på en gång..Det har ju även du fått erfara...Ja, nu ska jag sluta klaga. Du finns i mina böner Myrra, och Herren ser till våra hjärtan. Ta vara på dagen, ty Herren skall leda dig. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Riktigt otäckt! Undrar om han skulle våga komma och ringa på om du hade mycket folk hemma? Då skulle några män kunna gå och öppna och tala honom tillrätta en gång för alla och sätta stopp för detta. Men snälla älskade vän, vad du än gör låt dig inte provoceras att öppna dörren när du är ensam, inte ens i ilska! Det är så lätt gjort när man blir arg.
      Ja, det verkar ibland som om allt vill sammansvärja sig på en gång, det är som om man ska tappa modet och bli uttömd på kraft. Ge inte upp Annika, jag tror att det beror på att du är på väg åt rätt håll och att Gud förbereder något riktigt bra för dig längre fram.

      Jag önskar att du skulle få hjälp att jaga i väg honom, för så beter sig ju ingen med goda avsikter.
      Jag vill hjälpa till i bön och sänder en stor styrke-midsommar-kram! Ta väl hand om dig! Gud välsigne dig rikligt med sin vishet, styrka och frid!

      Radera
  3. Härliga bilder...
    ~ Glad Midsommar Myrra ~ Önskar jag dig ♥

    /Kram från mig i Sommarsolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fru Eriksson!
      Tack min kära vän för att du tittar in! Det gjorde mig så glad! Då förstår jag att du har sol, och det var roligt att läsa, det hör liksom till en sådan här dag. Annars läser jag att det är bara delar av Sverige som har välsignats med sol i dag, midsommarafton. Här hos oss har det också varit en riktigt fin dag, men nu kommer molnen och regnet som är utlovat hänger i luften...
      En riktigt fin och välsignad midsommarhelg till dig och dina nära och kära!
      Många sommarkramar!

      Radera
  4. Vilka fina sommarbilder du delar med dig av!!!
    Ha det fortsatt välsignat och bra på alla de sätt!!!
    KRAAAMAAAR!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Marguerite!
    Tack, tack... önskar också dig en fortsatt välsignad midsommar. Här ser vi blå himmel igen efter de regnskurar som varit i dag, men midsommaraftonen var riktigt fin med sol och varmt.
    Många kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: