16 juni, 2012

Kanal 10, den kristna tv-kanalen inbjuder till bön och fasta…

Här vidarebefordrar jag en hälsning från den kristna TV-kanalen Kanal 10 i Älmhult om bön och fasta! Om du inte har någon möjlighet att via TV ta in Kanal 10 så får du länken längre ner i det här inlägget och kan om du vill följa sändningarna via webb-tv på Internet.

animaatjes-bloemen-en-natuur-00915

 

Tre dagars fasta och bön

Publicerad: den 14 juni 2012

Under tre dagar 17-19 juni inbjuder vi dig till bön och fasta för Sverige och människors frälsning.
Under de tre dagarna kommer Kanal 10 att ändra i sin vanliga tablå och istället sätta in direktsända förbönskvällar. Vilken tid sändningen startar på söndagen är ännu inte klart, men under måndagen och tisdagen blir det direktsändning mellan klockan 19.15 och 22.00.
”Först av allt uppmanar jag till bön och åkallan, förbön och tacksägelse för alla människor, för kungar och alla i ledande ställning, så att vi kan föra ett lugnt och stilla liv på allt sätt gudfruktigt och värdigt.”

1 Tim 2: 1-2

 

Detta var alltså ett utdrag från Kanal 10´s egna hemsida. På den sidan finns en blå-vit tv-ruta ungefär på mitten på sidan. Där står “Titta på kanal 10 webb-TV”.  Klickar du direkt på den tv-rutan så kan du följa deras  sändningar direkt på din dator.  Här kommer länken till till den sidan. Klicka på följande länk så kommer du direkt till Kanal 10´s  hemsida. http://www.kanal10.se/Start.aspx

1as1

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Psaltaren 37, vers 5.)

“Befall din väg åt Herren och förtrösta på Honom – Han skall göra det.”

2 kommentarer:

  1. Så fantastiskt Myrra att dom tar detta initiativ.
    Jag har skickat in en lista med bl.a. "våra pojkar"
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Det gör mig superglad att läsa! Jag vet hur allvarligt de tar på de böneämnen som kommer in och jag har hört vittnesbörden från alla de som ringer in och berättar om helanden och under som de har fått uppleva. Många har fått ta emot sitt helande hemma i vardagsrummet samtidigt som de har bett för dem i studion. När de nu ska lägga tre hela dagar till bön och fasta för vårt land och för de ofrälsta, så vet jag att de tar detta på största allvar inför Herren.

    Jag är också med - och ser fram emot att bönesvaren ska komma, till vår stora glädje! Ja, vi håller ut, för vi kommer att få vårt bönesvar, just därför att vi ber om något som vi redan vet är enligt Guds vilja. Det står i Guds ord att Han vill att ALLA människor ska bli frälsta. Och om vi ber om något som vi VET är enligt Guds vilja så står det också i Bibeln att "då vet ni att ni redan har det ni har bett om"! Så även om inte bönesvaret kommer på direkten - så kommer det, förr eller senare!
    Jag är jublande glad att du står med! Gud välsigne dig! Många sommarkramar!

    SvaraRadera

Kommentar: