06 juni, 2012

Löttorps Camping såld…

vlag_swedenI dag, onsdagen den 6 juni,  är det Sveriges Nationaldag….

Med stor förvåning läste jag om att Löttorps Camping nu är såld. Det måste ha pågått mycket i det tysta, för jag hade inte alls förstått att det var så långt gånget. Enligt tidningarna ska de nya ägarna ta över campingen i november i år men vilka det är, förtäljer inte nyheten. Det förblir nog en hemlighet ett tag till. Måtte det nu bara bli några som kan föra bröderna Samuelsons verk vidare till välsignelse! Vad detta ställe har fått betyda genom åren vet bara Gud! Men många, många har fått begrava sitt gamla liv på Östersjöns botten och börjat ett nytt liv tillsammans med Herren Jesus Kristus.

Fyrbåken kopia

Bilden här är från stranden på Löttorps Camping där Kjell Samuelson döpte mig. Längst ut i havet, ungefär mitt i bilden syns en udde som går ut i havet, och om man tittar noga där så ser man ett litet torn som sticker upp allra längst ut på udden…. det är den riktiga Fyrbåken!  Den Fyrbåk som är orsak till att Presentbutiken och bloggarna fått sitt namn – Fyrbåken. När vi står på stranden vid Löttorps Camping så ser vi hur den blinkar ute i havet, och samtidigt tycker jag mig höra Jard Samuelsons sångtext “Fyrbåken”, min och Håkans “egna sång”! Den handlar om Jesus, som är vår Fyrbåken på livets hav.

Kjell och hans familj har betytt så oändligt mycket för mig och Håkan och de har alltid visat stor välsignad omtanke. Jag tycker så mycket om dem alla, både i den tidigare ledningen och gästerna på campingen. Många är “långliggare” och kommer tidigt på sommaren och stannar hela sommaren. Flera lägger ner mycket eget arbete på campingen till välsignelse för att verket ska gå vidare. När vi hade Håkans begravning så kom vänner hela vägen upp till Arvika fast de hade nästan 70 mil enkel resa från Öland och andra vänner från styrelse och campingen kom också lång väg. Sådant har ett evigt värde och jag sparar det i mitt hjärta som en dyrbar skatt. Kjell kom också och sjöng och spelade på begravningen tillsammans med David Åström från vår församling, till stor välsignelse. Så nu hoppas jag att Gud ska leda allt vidare på förutberedda vägar för detta ställe. Vi har bett så mycket för campingen och jag vet att Gud ska inte överge det verk som en gång startades där av bröderna Samuelson. Den vision som bröderna hade då, den ska aldrig kunna förstöras av mänsklig hand.

 

Fyrbåken blinkar:

Stjärnan nya

(Johannesevangeliet kapitel 7, vers 38.)

“Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skrifter säger.”

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen tråkigt,,,men vi får be och hoppas, att det blir någon som är i Herren,som tar över....
    Även vi har varit på Löttorp,när barnen var små,med husvagnen...
    Ett underbart ställe!!!
    Tack för de fina bilderna som du delar med dig av därifrån - väldigt roligt att se!!!
    Var vid gott mod!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Ja, jag hoppas att det ska fortsätta med brödernas vision, om att Löttorps ska vara en "Befriad plats för Guds folk". Jag tror också att det smärtar Guds hjärta den turbulens som har varit där de sista åren, men jag tror på att våra böner är hörda av vår Fader och att Han har allt under kontroll. Jag älskar människorna på Löttorp, både ledning och gäster, många av dem är "långliggare" som stannar hela semestern. Mycket frivilligt arbete görs och många människor har varit och är till stor välsignelse där. När Håkan flyttade hem till himlen kom de från styrelsen hela vägen till Arvika, ca 70 mil enkel resa för att närvara vid begravningen, och även andra vänner från Löttorps camping kom, fast de hade lång väg att åka. Tänk vad sådant betyder oändligt mycket, ett evigt värde som man alltid är tacksam för!
    Nu ska du ha det så fortsatt fint tillsammans med den Helige Ande varje minut! Kramar i mängd till dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Åh vad vackert och mysigt det verkar vara där. Vi får väl tro och hoppas att allt löser sig till det bästa och Guds vilja få ske. Jag förstår ditt hjärtas längtan. Ha en välsignad god natt. Kära kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där är en jättelång vit sandstrand egentligen där jag blev döpt, men bilden här ovanför är tagen lite längre bort, från min och Håkans "egna ställe" längs stranden, dit vi drog oss undan när vi behövde vara ensamma tillsammans med Herren och Hans underbara natur.
      Guds välsignelse önskar jag också dig min kära vän! Kanske har du snart semester och kan få koppla av från jobbet och njuta av sommarens skönhet! Många kramar!

      Radera

Kommentar: