16 juni, 2012

Naturen försöker säga oss något…

Vid första anblicken av den här bilden såg jag bara en strand. Men det är ju tontals med död fisk, döda sardiner som ligger längs stranden och vattnet har färgats rött. Du kan tänka dig vilken stank det är här vid stranden i Ohara, i Isumi City of Chiba Prefecture i Japan. Enligt  nyheterna började döda fiskar sköljas upp på stranden runt middagstid den 3 juni och situationen var kaotisk den 4 juni, då hade flera dussin ton döda sardiner spolats upp på stranden.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/06/06/apocalyptic-fish-kill-reported-off-the-coast-of-ohara-japan-in-chiba-prefecture/

 

 

10 thousand sardines found dead in South Kanagawa

Nu har det hänt igen. Den andra massiva fiskdöden, trots att resultatet från enkla tester visar att inget onormalt hittats med vattenkvalitén. Den här senaste fiskdöden var i Minami shitaura machi Miura i Japan och fiskarna hittades den 14 juni enligt artikeln. Här är den artikeln. http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/06/15/2nd-massive-fish-kill-off-the-coast-of-japan-10-thousand-sardines-found-dead-in-south-kanagawa/

 

Den 15 juni, haglade sådana här isbumlingar i Dallas, Texas. Jag har försökt att sätta in videon här men lyckas inte. Någon lyckades fånga en videosnutt från hagelskuren, vill du se den så klicka på länken nedanför så kommer du direkt till sidan med videon och kan klicka på pilen på tv-rutan på videon. Att haglen ska få ofantliga proportioner i sista tiden står att läsa i bibeln och David Wilkerson berättar också i sin bok “Synen” om haglens storlek som ska öka mycket i den sista tiden. David Wilkersons bok “Synen” finner du i vår butik. Klicka på boken så kommer du direkt dit boken finns om du vill skaffa den.

Synen1

Här kommer länken till videon om hagelskuren.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/06/15/dallas-texas-pummeled-by-extreme-june-hail-storm/

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Matteusevangeliet kapitel 9, vers 35-38.)

Jesus vandrade omkring i alla städerna och byarna, och Han undervisade i synagogorna och förkunnade budskapet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor. När Han såg människorna, fylldes Han av medlidande med dem, för de var illa medfarna och hjälplösa, som får utan herde, och Han sade till sina lärjungar: “Skörden är stor men arbetarna få. Be därför skördens herre att han sänder ut arbetare till sin skörd.”

4 kommentarer:

  1. Det är med blandade känslor som jag har läst igenom dina bägge inlägg Myrra. Allt det som står i bibeln stämmer överens till punkt och prickar. Det är helt fantastiskt. Samtidigt är det skrämmande och se alla dessa döda fiskar och otäcka gräshoppor som invaderar. Undra hur långt det skall gå innan Jesus kommer. Men vi får hålla ut i bönen, och Herren giver oss kraft. Ha en välsignad och skön helg. Tusen Kramar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Jag tror det är olika tidstecken alltihop, och till och med den som inte är direkt bekännande kristen har jag ofta hört säga att "naturen har kommit i olag" och något märkligt håller på att hända" osv. Jag försöker plocka fram lite av alla de otaliga nyheter som rapporteras in från hela världen för att om möjligt väcka fler till besinning över bibelns ord - och det som faktiskt händer mitt framför våra ögon.

      Ja, jag tror något mycket allvarligt håller på att eskalera inför våra ögon. Vi ser hur världsekonomin, naturen, krig och rykten om krig, hoten och vapenskramlet, allt verkar att öka hela tiden. Jag påminns om orden som Jesus sa till oss: "Var vakna!" Han sa det till oss så många gånger och betonade vikten av att lägga märke till det som sker omkring oss, och jag tror att det var därför att Jesus visste att det är lätt att slumra till och inte märka åt vilket håll vi är på väg.

      Jag tänkte på när jag läste din blogg för ett tag sedan och du berättade att du kände att något märkligt är på väg att hända, att det är precis så som både jag och andra troende som jag varit i kontakt med och läst om upplever det. Jag tror att mycket kommer att eskalera under sommaren och att många som inte tidigare har bekänt sin tro kommer att göra det när de märker hur världen dras in i ett hårdare grepp. Vi fortsätter att be för våra ofrälsta och för alla ofrälsta och vet att Gud hör bön. Aldrig ger jag upp att be om detta och jag vet att bönesvaret kommer.
      Nu ska du ha en välsignad helg Annika! Jag sänder dig många, många kramar och tackar dig för allt du gör i din tjänst för Herren!

      Radera
  2. Att vattnet är rött, vad kommer det sig av? Kan det vara av fiskarna tro.

    Funderar på det där med Syrien. Just Syrien borde väl inte vara "det heliga landet" så att säga. Så då kanske man tror att "allt är under kontroll" och att "allt är lugnt" liksom. Men om oroligheterna sprider sig... ja... Och det där med USA, Ryssland, kanske England också (ja många kan väl vara inblandade ibland), det kanske kan tolkas som det där "och det ska bli rykten om krig, och krig ska komma" (inget direktcitat kanske, men jag orkar nog inte slå upp allt hela tiden). Och jag som trodde att spänningarna mellan Ryssland och USA var "historia" ungefär?... men den senaste tiden... ja jag är nog lite förbluffad hur saker kan skifta?... Ena dagen "står allt väl till", andra dagen risk för rena världskriget?...


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, jag tycker också det är särskilt märkligt att dessa stormakter Kina, Ryssland och USA verkar få större och större oenighet. Man trodde att de tiderna var över och att de skulle försöka samarbeta för världsfreden, särskilt med tanke på hur det har gått tidigare, utan den enighet som krävs för fred.
      Det som förvånar mig mycket är att en del länder i mellanöstern tänker angripa Israel ifall de själva utsätts för en attack från ett annat land. Även om Israel inte ens är inblandat så har en del av länderna hotat med att just attackera Israel i sådana fall. Det är ett märkligt sätt...

      Ja, tiden är mycket allvarlig och när det handlar om makt och pengar så kan människor ta fram riktigt dåliga sidor. Jag tror vi kommer att få se mycket förändras framöver.

      Ha en fortsatt fin söndag Andreas!

      Radera

Kommentar: