21 juni, 2012

Otroliga påhitt…

Missa inte den här bilden! Det är märkligt, mycket märkligt vad människan förmår hitta på. Titta på myggan, du kommer dit genom att klicka på länken här.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/06/20/swarms-of-cyborg-insect-drones-are-the-future-of-military-surveillance/

Oj oj oj… jag har senaste tiden läst om hur spion utrustning utvecklas genom “High Tech” högteknologi. Miniatyrdrönare baserade på samma teknik som flygande insekter. Bilden och rapporten är från Daily Mail. Min egen kommentar är att jag har den senaste tiden sett bilder på och läst om underliga små insekter som kan tänkas flyga in i byggnader och fotografera, de kan bära supersmå kameror och de kanske till och med kan attackera med olika gifter i syfte att slå ut motståndare. Om det bara är på utvecklingsstadiet eller tänkt att tas i bruk eller redan är i bruk, har jag inte kunskaper till att förstå. Men jag upphör inte att förvånas över vad människan kan räkna ut och hitta på och tycker nog samtidigt att det är både olustigt och är skrämmande. Glöm inte att ta dig en titt på myggan…

 

Fyrbåken blinkar
001

(Romarbrevet kapitel 13, vers 11 – 12.)

Ni vet ju ändå vad tiden lider: det är dags för er att vakna. Ty nu är vår räddning närmare än när vi kom till tro. Natten går mot sitt slut och dagen  är nära. Låt oss då lägga av oss mörkrets gärningar och ta på oss ljustets rustning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: