25 juli, 2012

Döm inte ut Jesus på grund av människor…

Beautiful-Nature

Jag känner att jag vill påminna om en mycket viktig sak för dig som kanske är sökare i tron. Men så har du sett mycket negativt hos människor. Du har kanske blivit grymt besviken på någon som du vet är kristen eller du har på andra sätt blivit mycket tveksam till det du ser hos andra kristna.

Det är just till dig jag vänder mig nu. Jag skulle vilja vädja till dig att aldrig döma Jesus Kristus på grund av alla de mänskliga tillkortakommanden som du finner hos oss kristna.

En del människor som ännu inte har kommit till tro, har en uppfattning om att vi som kristna ska vara perfekta och leva helt enligt Bibelns alla regler. Och det är också mitt eget och många andras mål, att leva helt enligt Guds vilja, men på grund av våra mänskliga svagheter så misslyckas vi ibland.

bl_404

Den dag när jag själv tog mitt beslut att jag ville bli frälst och kom till Jesus och bad Honom om syndernas förlåtelse så kom jag med alla mina svagheter och brister, just för att jag insåg att jag behövde Jesus Kristus och Hans förlåtelse och hade insett min egen brist och hade fått upp mina ögon för en del av mina synder. Men ett visste jag, att jag behövde frälsning och räddning och ville följa Jesus, bli fri från det gamla och börja ett nytt liv tillsammans med Jesus, förlåten, befriad och fylld av Guds frid.

4igtk5mjf

Därefter började livet skola och där är den Helige Ande läraren. Varje dag består av en ny skoldag, där jag ibland faller och begår misstag och får komma till Jesus och be om förlåtelse för att det gick åt skogen. Fel som jag aldrig tidigare hade lagt märke till, började nu belysas med Guds sannings ljus och den Helige Ande överbevisade mig om att jag behöver vända om – göra bättring. Så pågår undervisningen dag efter dag, men fullärda blir vi ALDRIG så länge vi befinner oss här på jorden. Inte förrän den dag vi är hemma i himlen hos Jesus, har vi den fullhet vi längtar efter. Där är fullkomligheten, renheten och kärleken 100%! 

Skriver jag då detta för att rättfärdiga oss kristna? Nej, så är absolut inte fallet. Det är för din skull för att du inte ska låta bilden av mina och andras misstag hindra dig att ta steget att lägga hela ditt liv i Guds händer! När jag själv ännu inte var troende hade jag inte en aning om att jag befann mig i mörkret! Jag insåg det inte förrän den dag när jag kom ut i ljuset och hade gett mitt liv till Jesus. Då först insåg jag vidden av det mörker jag hade befunnit mig i!

juli2

Så känner du en längtan efter Jesus, så var 100% säker på att HAN är fullständigt utan den minsta brist, hos Honom finner du all den renhet, sanning och äkta kärlek som du verkligen längtar efter! Han gör dig aldrig besviken! Han lämnar dig aldrig, Han anklagar dig inte, Han ändrar sig inte från dag till dag, det Han sa för 2000 år sedan, det är lika aktuellt i dag. Han är klippan du alltid kan lita på och som du kan gå till för att få dricka det rena, klara, livgivande vattnet. När helst du än vill kan du dricka av det vattnet i stället för det vatten som världen erbjuder idag. Det kanske låter som om jag förenklar alltihop, men jag lovar dig att jag har testat det och vet att det håller! Guds ord, Bibeln, har också lovat att det är så- och då kan vi lita på det!

Jag har pratat för mig själv som kristen, men vet att det finns kristna människor som begår samma misstag som jag. Om du finns som är kristen och aldrig begår några misstag eller har några brister, så får du gärna höra av dig till mig för då är du ett unikum i denna värld och det skulle vara intressant att höra din åsikt.

calmoceans_33

Det är nog så att vi alla är beroende av GUDS NÅD! Utan den Nåden, vore det ute med oss allihop! Men nu har vi fått ett erbjudande om räddning, förlåtelse och ett evigt liv som inte slutar vid graven. Vägen till Gud Fadern går genom Hans Son – Jesus Kristus, säger Bibeln. Så slösa inte den dyrbara tiden genom att söka andra vägar, de slutar i en återvändsgränd. 

Längtar du efter sanning, renhet, äkta kärlek och ett liv med Jesus så  låt inte oss människor förstöra din bild av Jesus Kristus! Ge Honom ditt liv och Han kommer att vägleda dig ett steg i taget och aldrig mer överge dig. Han har betalat ett högt pris för oss med sitt eget liv som sigill, för att vi ska bli fria, förlåtna och få tillhöra Honom. Släpp inte blicken från Jesus Kristus! Blir du besviken på människor – flytta ditt fokus tillbaka till Jesus Kristus, se upp i Hans älskade rena ansikte och hör Hans ord till dig som Fyrbåken blinkar ut idag! Gud välsigne dig!

Fyrbåken blinkar:

501

(Matteusevangeliet kapitel 11, vers 28 – 30.)

Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.

22 kommentarer:

  1. Jag blev så förälskad i den bild som du har bytt Myrra. Har suttit och studerat den en lång stund...Den säger så mycket. Ditt budskap var delvis riktat åt mig. Jag har upplevt besvikelse från andra, men ser även min egen bjälke...Men Guds nåd och den Helige Ande hjälper oss att se djupare....Önskar dig en fridfull dag i Herrens närvaro. Tusen kramar till dig !

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Jag blir så glad att läsa att du tycker om bilden för den är så dyrbar för mig, fylld av minnen som ligger som pärlor i mitt hjärta.

    Annika, du är en kristen tjej som är ett föredöme för mig. Du är rak och ärlig och står upp för sanningen och kärleken alltid. Du sätter Jesus först av allt och det kommer att få sin lön. Säkert motstånd också - hårt motstånd, men du kommer att få glädja dig på ett särskilt sätt just åt ditt beslut att sätta Jesus före allt annat. Jag kan inte förklara detta närmare, men känner så tydligt att jag ska skriva detta till dig.

    Tack för allt du är och allt du gör i Kristus! Du lyser som en Fyrbåk för mig!
    Gud välsigne dig! Frid och härliga sommardagar önskar jag dig! Kramar, tusen minst! :-)

    SvaraRadera
  3. Underbara Myrra!!
    Tack för det fantastiska budskapet du skrivit här. Det är verkligen
    viktigt att vi ser på Jesus och inte stirrar oss blinda på människor. Tack Jesus för din underbara nåd att vi får vara tillhöra dej trots alla våra tillkortakommanden,
    Ha en fin helg Myrra och många kramar till dej
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade vän! Jag önskar också dig en fin helg och en fortsatt härlig sommar! Här i Arvika pågår Hamnfestivalen den här helgen så det är full fart på alla kanter till två på nätterna i dagarna tre.

      Vi ser hur allvarligt allt är nu ute i världen och förstår att Jesus är mycket nära, utanför dörren!

      Sänder många sommarkramar och önskar er alla Guds välsingelse!

      Radera
  4. Åhhh,vilken fin bild du har satt in,här på Fyrbåken!!!
    Jag har beundrat den en lång stund,den blir till en hel predikan för mig!!!
    Hoppas du har det bra och att allt är väl,att du har fått njuta av sommar och sol!!!
    Tack för ditt underbara inlägg - vi får blicka upp och fästa våra ögon på Jesus,Trons Hövding och Fullkomnare!!!
    Herren välsigne dig och STOOOR KRAAAM från mig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka, älskade vän! Tack för orden om bilden! Ja, jag älskar den också så mycket för den betyder så oändligt mycket för mig. Därför tror jag att den kommer att få förbli på Fyrbåken nu, eftersom den är så nära förknippad med själva Fyrbåken Bloggens uppkomst :-)

      Fast jag visste att du hade tagit sommarlov från bloggandet så kunde jag inte låta bli att ibland titta in till dig bara för att få hälsa på, på Hilleborg :-) När jag ser dina färgglada fina bilder på sommarbordet som så fint symboliserar sommaren, så kan jag inte riktigt fatta att vi nu redan är inne i augusti. Det var ju så kort stund sedan du lade in din sommarhälsning! Ja, nu är vi ännu närmare Jesus återkomst! Det är ett enormt krigsartilleri uppbyggt i Mellanöstern och bibelns ord ser vi mitt framför våra ögon gå i uppfyllelse.
      Nu sänder jag dig och din familj stooooor kram och önskar er Frid från Gud och Hans Välsignelse och Nåd över er alla!

      Radera
  5. Åh, inget mer från Myrra. Man törstar efter mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, det har blivit sämre med inläggen sista tiden för jag har inte lyckats få tiden att räcka till. Jag har hållit på med höstrean och det är så mycket mer jobb än man kan ana att få igång allt så alla system fungerar korrekt med nya priser, lägga upp nya bilder, texter osv.
      Har du beökt vår nya blogg som går till butiken? Annars är du välkommen att kika in där också. Den är inte så känd ännu och har förstås mer kopplingar till själva butiken, men det skulle vara roligt om du kikade in en tur! :-)
      Hoppas vi ses där också!

      Radera
  6. Jaha, nä det har jag nog inte sett eller vetat om. Men jag får väl titta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Ja gör det, du är så välkommen liksom alla som vill titta in. Jag blir bara jätteglad för besök! Kanske inte det är så roligt att kolla på saker om produkter, men det är också en dagbok där vi berättar lite om vad vi håller med på dagar och kvällar på Fyrbåken, vi berättar också när det kommer kampanjer osv. Just nu pågår en stor rea på hela SPA-sortimentet. Det har också varit omröstningar med priser osv.

      För att komma till bloggen, titta i högerkanten på Fyrbåken bloggen här. Högst upp ser du den stora röda och vita Jerusalem-klockan. Som nummer 4 nedåt kommer en liten lila vit logotype som det står "Fyrbåken bok och present BLOGGEN" på. Klicka på den så kommer du direkt in till bloggen. Välkommen!

      Radera
  7. Ja... jag vet inte om det passar sig att skriva här, men... Ett "klassiskt" problem när man ska handla saker från företag och affärer, det kanske är att om man t.ex. ska köpa bara en grej, kanske en liten och billig sak... men sedan om frakten då kostar mer än innehållet, ja...det kan vara dumt tror jag...

    Jaja, jag tänkte passa på att klaga på Sveriges näringsliv här... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Du får så gärna skriva det här också! Och du får gärna skriva det i bloggen till butiken. Det avgör du själv, det är roligt med kommentarer var de än dyker upp :-)

      När det gäller frakten så ska jag försöka att förklara och tydliggöra här. Vår billigaste frakt är 39 kr men då kan man få ett paket skickat till sig upp till 999 gram för 39 kr. Från 1000 gram (1 kg) upp till 1999 gram 49 kr. Från 2000 gram (2 kg) upp till 2999 gram 59 kr. Från 3000 gram (3 kg) och upppåt, gällande taxa för Posten, DHL, eller Schenker. Gäller inom Sverige.
      Om du tittar i Postens porto/frakt tabell vad det kostar att skicka paket inom Sverige i dessa vikter så förstår du att vi som företag får betala ett högre belopp än de priser vi har. Vi får själva stå för mellanskillnaden, för skulle vi läggar den rätta frakten på våra kunder i stället så skulle priserna bli alldelse för höga.
      Stora företag kan få till bra avtal med posten, och på det sättet hålla nere sina fraktpriser. Men vi som små företag har inte den möjligheten för då måste man skicka väldigt många paket varje vecka för att få till ett sådant avtal.
      Men 39 kr för upp till 1 kg tycker jag är överkomligt.
      Tittar du i postens tabell för skrymmande paket upp till 3 kg så kostar det 217.50 kr. Vi får ofta skrymmande paket eftersom många presenter kräver större kartonger.Vårt pris på upp till 3 kg är 59 kr.

      Att sätta på vanligt frimärke fungerar inte heller för vi måste ha bevis för att vi har skickat ett paket och att det är uthämtat av kunden.
      Så när man ser det på det viset är det inte farligt alls med 39 kr, riktigt bra faktiskt:-)

      Ha en fortsatt fin vecka Andreas!

      Radera
  8. Jag tycker att Postens fraktpriser är dyra, hoppas inte Ni skyddar Posten, det behövs nog inte ändå, tror de klarar sig faktiskt.

    För övrigt. Jag jobbade ett tag på ett företag, privat sådant, och inte tror jag det var stort. Och de fick 70% rabatt tror jag på det de köpte från ett annat företag. Så går det till i det "rättvisa" Sverige. Även de som t.ex. jobbar på Konsum har jag för mig att de får 70% rabatt när de själva handlar från den affär de jobbar på (men där är jag lite osäker i och för sig, men tror det ryktas så).


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas!
      Du låter lite arg på Posten? Ja, det företaget du jobbade på då hade allt ett väldigt bra avtal.

      Nej, jag känner faktiskt inte till hur det är med dem som jobbar på Konsum, har aldrig hört talas om det eller frågat någon om de har någon rabatt.
      Ha det fortsatt bra Andreas!

      Radera
  9. Hej Andreas.
    Jag kan verkligen förstå att små företag inte kan skicka varor fraktfritt. Det är inte lätt att vara småföretagare i Sverige ska du veta.'Och på tal om rabatt så hade vi 5% när jag jobbade på Konsum
    Ha det så bra
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Åh vad roligt att höra från dig! Hoppas att er sommar har varit fin! Här i Värmland har det väl kanske inte varit den soligaste av somrar men bra ändå.

      När man ser hur de har det i andra länder så får man vara djupt tacksam för det väder vi hittills haft och att vi varit förskonade från det värsta. I en del länder finns inte vatten och allt torkar bort, på andra ställen är det övervämningar som leder till katatastrofer.

      Tack för ditt inlägg om småföretag. Det är faktiskt riktigt tufft många gånger, men det roliga tar överhanden, det ger så mycket tillbaka av glädje!

      Jag visste inte att du hade jobbat på Konsum :-) Då har du fått träning i att vara stresstålig. Jag tycker personalen är helt fantastiska! Om de sitter i kassan så får de ta hand om berg av varor som hela tiden plockas upp på bandet och kunder som kanske är stressade och otåliga.

      När de är ute på golvet för att organisera i hyllor och beställa hem varor m.m. så blir de hela tiden avbrutna av oss kunder som vill veta var olika varor finns och andra frågor. Jag tycker det krävs mycket av den personalen, stresstålighet, kunna ha många bollar i luften samtidigt och att alltid försöka vara glada och trevliga, även de dagar de inte känner sig sådana.

      En stor kram till dig min vän! Ha det fortsatt gott!

      Radera
  10. Tillägg till min förra kommentar till Andreas.
    Om man hade 70% rabatt på Konsum gissar jag att dom skulle vara översvämmade av jobbansökningar..
    =) hejdå. kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Ja, det skulle nog vara en bra affär att vara anställd där i så fall :-) Nu ska du ha en fortsatt välsignad sensommar/höst! Sänder dig en jättestor kram från Värmland!

      Radera
  11. Tyvärr så har jag inte fått nåt svar av er på det att det kan vara ett problem med detta jag tog upp, att frakten gör så att köpet inte lönar sig.

    Och... företagen i Sverige tjänar grova pengar. det ser man lätt genom att se hur de frossar i bilar och villor, etc. Det enda de klagar på är att det är för mycket "pappersarbete" och "byråkrati".

    Däremot... Myrra här tror jag är mycket ärligare än vissa andra företag.

    Eller ni kanske menar att det inte finns skojare i näringslivet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men......??? Läste du inte min långa förklaring till dig angående våra frakter och vad Postens verkliga frakter är, där jag berättade krona för krona och förklarade?

      Jag ber om ursäkt om jag var otydlig, jag försökte förklara så gott jag kunde, men vill gärna hjälpa till att försöka förklara mer om du hjälper mig att ställa mer tydliga direkta frågor så blir det kanske lättare att finna rätt svar:-)

      Den sista meningen i inlägget ovan angående näringslivet kan jag inte svara dig på, för jag förstår inte riktigt hur du menar...

      Men du fick ett bra svar från Marianne, som själv har arbetat på Konsum, hon vet hur det fungerar. :-)

      Du får återkomma om jag kan svara på ett annat sätt.

      Ha en fin fredag, Andreas!

      Radera
  12. Hej Myrra..
    Ja vi har inte heller haft så jättefint väder den här sommaren men nu i augusti har det blivit jättefint..Vi har haft nästan 25 grader nu några dar och det är ju verkligen toppen. Jag började jobba igår efter drygt fyra veckors semester.
    Ja det är ganska många år sen jag jobbade på konsum och efter det har jag både jobbat på ica och haft eget företag...så jag vet att det inte är det lättaste..
    Jag mejlar dej snart..
    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Åh vad fort det har gått med semestern! Inte tycker jag det var länge sedan vi bägge gladde oss åt att din semetern var just i startgroparna och tiden med familjen låg framför.
      Men jag hoppas att du har haft det riktigt gott och har fått ladda dina inre batterier med allt från Guds vackra natur och samvaron med familjen!
      Jag ser fram mot ditt mail, min älskade vän!
      Kramar tills dess!

      Radera

Kommentar: