21 juli, 2012

Israel förbereder för inmarsch i Syrien…

Israel förbereder sig för ett militärt ingripande i Syrien om Damaskusregeringen överlämnar robotar och kemiska vapen till islamistiska gruppen Hizbollah i Libanon, har den israeliska försvarsministern Ehud Barak sagt.  Den här artikeln är uppdaterad 21 juli 2012 kl. 00:52  och är införd i Svenska Dagbladet. Du kan läsa mer genom att klicka på nedanstående länk.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/israel-forbereder-inmarsch-i-syrien_7361468.svd

 

Fyrbåken blinkar:

001

(Psaltaren 42 vers 12.)

Varför är du så bedrövad min själ, och varför så orolig i mig? Hoppas på Gud, ty jag skall åter få tacka Honom, min frälsning och min Gud.

6 kommentarer:

  1. Tusen tack för dit inlägg kära Myrra. Du är Herrens egen lilla väckarklocka...Många kära kramar !

    SvaraRadera
  2. Hej Annika
    Många soliga sommarkramar tillbaka till dig min älskade vän! Det är oerhört allvarligt läge i mellanöstern. Jag undrar om vi redan kan koppla samman det som händer där nu med profetian i Jesaja kapitel 17 vers 1-14? Endast Gud vet om sin egen tidtabell, men vi står trots allt i ett oerhört allvarligt läge.

    Gud välsigne dig! Solig härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Om Israel gör nåt, undrar om Iran gör nåt då... men det är väl inte säkert... Men ibland kanske man tycker det finns "spänningar" liksom i saker...

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas
    Ja, jag har en känsla av att bara en liten gnista kan förvandla krigshoten till verklighet. Det är så spänt läge. Vi som har tro på bönens kraft får vara bedjande.
    Ha en fin ny vecka Andreas!

    SvaraRadera
  5. Hej Myrra
    Ja nu händer det verkligen mycket över hela vår jord. Varje dag kommer rapporter om nya katastrofer. Visst känner man sorg över allt detta som sker. Men det står ju i bibeln att det kommer många katastrofer i de sista dagarna och där är vi nog nu..
    Herre förbarma Dej och må människorna ta emot din frälsande nåd
    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Vad roligt att höra från dig! Hoppas att ni har det gott och välsignat under sommaren. Det är mycket hemskt som händer i tät följd dagligen nu, men det är precis som du skriver, det är så här Bibeln berättar för oss att det ska bli. Ja, Gode Gud, hjälp varje människa som ännu inte känner dig att få en stark längtan efter dig som för dem fram till räddning! Tiden är kort!

      Många sommarkramar till dig! Guds välsignelse till dig och hela din familj!

      Radera

Kommentar: