15 juli, 2012

Kaos i Mellanöstern…

Det drar i hop sig till strid i mellanöstern. Är det en förberedelse till kriget som bibeln talar om Gog/Magog i Hesekiel kapitel 38 - 39? Eller ligger det ännu längre fram? Endast Gud själv vet hur det verkligen förhåller sig. Vi kan bara observera genom nyhetsrapporter vad som håller på att hända men många är vi som håller våra ögon riktade på det som händer och inser det oerhörda allvaret,  men vi har nog fler frågor, än svar.

Här kan du läsa om hur Irans högste ledare nu, enligt artikeln, för första gången går ut för att varna sin nation för att de måste förbereda sig för tidens slut. Här kommer länken: http://www.wnd.com/2012/07/iran-leader-we-must-prep-for-end-of-times/print/  (Engelska)

Det är mycket hot, både ordkrig och mycket allvarliga uppladdningar med vapen och krigsstyrkor. USA och Ryssland har inte samma åsikter när det gäller Syrien och Iran utan dessa väldiga världsmakter står på varsin sida och är oeniga. Jag försöker följa med i nyhetsrapporteringen från utlandet och allt pekar på att ett militärt ingripande verkar vara oundvikligt.

animaatjes-zomer-68140

 Om vi till allt detta som händer observerar hur naturen beter sig, hur världsekonomin är på fallrepet m.m. så ser vi hur Bibelns ord kommer tillbaka till oss från dagens nyheter. Det är viktigt att inse allvaret men också att vi söker oss nära Jesus Kristus. Kanske finns du med och läser detta, som en tid tillbaka har känt en liten svag tro som börjar vakna inom dig. Kanske har du tänkt att det kanske kan stämma det Bibeln berättar, eller kanske känner du att du skulle vilja söka vidare och veta mer om Jesus Kristus.

 

Dröj då inte längre utan gör slag i saken och börja ägna mer tid åt din inre längtan. Du har ju inget att förlora på läsa mer och att be Jesus visa dig vägen. Och om din tro är så liten som ett senapsfrö, det minsta av alla fröer säger Jesus, så kan ditt frö av tro växa sig stark och bli till ett stort träd där fåglarna bygger bo. Om vår tro är liten som ett senapskorn så kan vi förflytta berg, sa Jesus. Vi tar det lilla vi har och ger det till Jesus, så lägger Han SIN styrka därtill! Ber vi Jesus att Han ska visa oss vägen, att vi vill lära att känna Honom bättre, så kan vi vara helt säkra på att vi blir tagna på allvar! På ett eller annat sätt kommer Jesus att svara oss, bara vi är uppmärksamma och ber Honom om svar. Våga lita på det!

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Markusevangeliet kapitel 8, vers 34 – 38.)

Sedan kallade Han till sig både lärjungarna och folket och sade: “Om någon vill gå i mina spår, måste han förneka sig själv och ta sitt kors och följa mig. Ty den som vill rädda sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för min och evangeliets skull, han skall rädda det. Vad hjälper det en människa att vinna hela världen om hon får betala med sitt liv? Med vad skall hon köpa tillbaka sitt liv? Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, honom skall också Människosonen skämmas för, när Han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna.”

 

 

2 kommentarer:

  1. Det är fruktansvärda scener som utspelar sig över hela världen just nu. Har följt med i nyheterna lite. Ja, det hastar...Man kan inte blunda för alla hemskheter längre. Låt oss knäppa våra händer och fästa vår blick på Jesus, som är år räddare och fullkomnare. / Har gått och fått skrivkramp Myrra, men hoppas att det skall lösa sig så småningom, Men du finns med mig i tankarna ändå, ska du veta...Önskar dig Herrens välsignelser och frid. Så hörs vi av sedan, älskade syster. Många kära kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja, det är det bästa vi kan göra. Vi får vara i bön och vara vakna! Det är mycket allvarligt.
      Ja, vila från allt skrivande ett tag och du ska se att när det är dags igen så är du full av lust att dela med dig på nytt. Jag har också sådana perioder och då tror jag att det är meningen att vi ska vila lite från skrivandet. När det är dags på nytt så flödar du över av lust att skriva igen.
      Tänker på dig mycket och önskar dig en välsignad fortsättning på sommaren, älskade vän! Kram och allt gott från himlen över dig och de dina!

      Radera

Kommentar: