17 augusti, 2012

Jesus Kristus vårt ankare…

Nu hårdnar klimatet ännu mer i både ord och handling bland jordens länder och hoten om attacker gentemot varandra kommer allt tätare. Man rustar och  smider på vapen som aldrig tidigare använts i historien, vapen som har oerhörda effekter om de skulle användas. Kampen om olja, naturfyndigheter, makt… jag tror alla vet vad jag menar som har följt nyheter i olika media över världen.

Därtill så har naturen mått dåligt så länge att tecknen på detta blir allt fler och fler. Jag minns när jag var nyfrälst och läste Bibelns profetior om vad som skulle ske en gång. Jag kunde inte begripa hur det skulle kunna bli både  svår torka och svåra översvämningar samtidigt. Det talades om hur man sitter sörjande i husen på grund av att inget klarar att växa, djuren får ingen mat, m.m. När vi nu läser nyheter från hela världen ser vi ibland bilder på den uttorkade marken där inget kan växa mer.

Här ser vi den uttorkade marken på ett ställe i USA. Nu härjar många eldsvådor runt om i USA och de hårda vindarna och den uttorkade växtligheten sätter fart på bränderna och många tusentals hem har fått evakuerats runt om på olika ställen. (CNN)

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/08/08/u-s-suffers-through-hottest-july-since-records-were-kept-in-1895/

Här ser vi stället en av alla översvämningsbilder som tyvärr har blivit så vanliga senaste tiden. Här är det Manila på Filippinerna som har drabbats. (Telegraph)

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/08/07/waterworld-region-hit-by-third-typhoon-in-a-week-half-of-manila-swamped-by-floods-as-high-as-3-meters/

Rött vatten i södra Frankrike, men här är det saltkristallerna i vattnet som gör att det ser så rött ut, och något som fotografen säger är en helt naturlig företeelse, men jag ville ändå ta med bilden för den såg riktigt hemsk ut! (Daily mail)

(

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/08/10/heavy-salt-deposits-turns-lake-blood-red-in-southern-france/

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/08/14/hundreds-of-thousands-of-dead1-fish-ashore-near-galveston-tx-in-massive-fish-kill/

August 14, 2012 – GALVESTON, TX – Mängder av död fisk har spolats upp på stranden i Galveston. De tror att de har dött av för låga syrenivåer i havet.

Som om inte dessa naturkatastrofer skulle vara nog, så är ju också världsekonomin på fallrepet, riktigt ordentligt. När ekonomi och makt är i fara länder emellan så är det fara å färde med säkerheten och vänskapen mellan dem. Det är då som hoten tilltar och krigsredskapen börjar skramla. När allting exploderar ut i annat än ordkrig, det vet endast Gud.

Men ett vet jag och det är att vi behöver se på Jesus Kristus, vår själs Ankare! Vi behöver be Honom om förlåtelse och inte längre följa med i samhällets svängande åsikter om vad som är rätt och fel  i allt. Det finns en bild som målas upp i tv, radio, tidningar och i sociala sammanhang på Facebook och Twitter. På något sätt verkar det som detta blir en måttstock som många följer för att det verkar vara det rätta, de flesta går ju den vägen, då är det väl bara att haka på då… eller?

Nej, då är vi ofta på fel väg och irrar och har kommit in på fel spår mot den väg som Bibeln, Guds ord visar oss. Det Gud sa för tusentals år sedan, det står fast än i dag. Det är ett ord att lita på och ändras aldrig efter trender eller  folks inställningar. Söker vi den vägen så finner vi och kommer rätt till sist! Om vi snubblar och faller så går vi bara vidare och blir starkare under resans gång.

Fyrbåken blinkar
501

(Johannesevangeliet kapitel 4, vers 13 -14.)

Jesus svarade: “Den som dricker av det här vattnet blir törstig igen, Men den som dricker av det vatten jag ger honom blir  aldrig mer törstig. Det vatten jag ger blir en källa i honom, med ett flöde som ger evigt liv.)

(Johannesevangeliet kapitel 7, vers 37 – 38.)

På högtidens sista  och största dag ställde sig Jesus och ropade: “Är någon törstig, så kom till mig och drick. Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger.”

10 kommentarer:

  1. Jag minns Myrra redan 1982, att Jesu ankomst var när i de profetiska budskap som gick ut...
    Hur nära är vi då icke idag ?
    Hans ankomst är ännu närmare nu !
    Se på Israel, säger Herren...
    Låt oss dricka ur den friska källan, av det levande vattnet. Låt oss gå åstad i Andens kraft och bjuda in människor till det stundande bröllop som Jesus har berett för oss alla.......
    Tack för dina välsignade rapporter kära Myrra. Du finns alltid med mig i mitt hjärta. KRAAAMAR !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Tack min älskade vän! Ja, AMEN till din kommentar! Vi är i en mycket allvarlig tid och vi ska se på Israel! Vi ska förbereda oss och lyfta vår blick mot himlen, därifrån vår räddning kommer!

      Ha en välsignad, skön helg, Annika! Kraaaam!

      Radera
  2. Tidstecknen visar att Herren är nära - snart kommer Jesus igen!!!
    Tack för dina rapporter,älskade Myrra!!!
    Det är både spännande,trosstärkande och fruktansvärt om du förstår hur jag menar...
    Du finns i mina tankar och böner!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja det är också så jag känner det - spännande när vi ser vilken märklig tid just vår generation lever i, och skrämmande när vi tänker på hur mycket skörd det ännu finns kvar ute på åkern! Måtte människor ta tid för att söka Jesus Kristus medan Han låter sig finnas! Det ber vi för!

      Tack för förböner och all värme och omtanke! Jag önskar er en härlig söndag och Guds närvaro och välsignelse! Stor kramis!

      Radera
  3. Undrar hur det är att cykla i det där? (bilden med cykeln)... Kanske bättre att gå, hehe...

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas
    Ja usch vilka stackare! Jag minns när Arvika var översvämmat, vi fick förordningar att vi inte skulle röra vid vattnet och helst inte ens stå intill det för det blir så många föroreningar. Undrar hur det går med alla de som man ser vadar i vatten, på en del är det bara huvudet som sticker upp ovanför vattnet. De flesta har ju inte det valet som vi hade, som kunde sitta tryggt inuti våra lägenheter.
    Ha en fin ny vecka Andreas!

    SvaraRadera
  5. Hej. Vad tror du om Todd Bentley?


    (http://www.dagen.se/nyheter/jag-slog-pa-guds-befallning/)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jag har faktiskt aldrig varken hört honom eller sett honom i en predikan, därför kan jag inte uttala mig om det. Om jag däremot är med på ett möte, så prövar jag genom Guds Ande vad om är gott och vad som inte är gott. Då tar jag till mig sanningen, undervisningen från det rena Guds ord, (Bibeln) och lämnar det andra.
      Ha det gott Andreas!

      Radera
  6. Ja jag menar inte att han skulle vara dålig. Men det verkar vara en känd person inom vissa kretsar. Och många verkar väl mena att han är en falsk predikant.

    Själv vill jag nog vara öppen. Han kanske har Gud med sig, och då kanske man inte borde sky honom.


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, det är gott att pröva allt, det säger Guds ord att vi ska göra. Guds Ande kan pröva det som är gott åt oss, och visa oss vad vi ska sortera bort. Det bästa är nog att vi ser till oss själva först. Vi kanske själva har en bjälke i vårt eget öga, då får vi se till att ta ut den först.

      Hoppas att du ska få en fin och välsignad helg, Andreas!

      Radera

Kommentar: