30 september, 2012

Våga visa din kärlek till dem du älskar…

Kjell Samuelson sjunger här en låt som min man Håkan ofta spelade. Han tyckte så mycket om den, och när han blev svårt sjuk i cancer och fick budet att han kunde lämna den här jorden vilken dag som helst, så fick den här sången ännu mer djup speciellt för oss. Kjells budskap är så angeläget och även om sången kan vara sorgsen att lyssna på så har den ett allvarligt  och angeläget budskap och en påminnelse till oss att ta vara på den tid som vi har tillsammans här på jorden. Krama om de du älskar och berätta för dem, att du älskar dem! Jag rekommenderar varmt denna skiva av Kjell och alla hans andra skivor också. Alla är till stor välsignelse!

En som verkligen vet vad kärlek är är Han som ÄR KÄRLEKEN – JESUS KRISTUS!

Fyrbåken blinkar
501

(Romarbrevet kapitel 8, vers 38 – 39.)

Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

8 kommentarer:

  1. Han sjunger än den där Samuelson?... Ja det gör han kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, han kör för fullt, reser i hela Norden och evangeliserar och sjunger. När Kjell besöker olika församlingar kommer ofta människor som inte är så ofta i kyrkan i vanliga fall och det är precis de vill nå med evangelium. Han talar och sjunger så folk förstår, även de som inte är så väl insatta i Bibeln.
      Önskar dig en fin vecka, Andreas.

      Radera
  2. Hej.....den där sången är vacker,och tankeväckande!
    Det finns en speciell människa som jag borde sagt "jag älskar dej" till.men nu är det för sent,den har lämnat detta livet! Det är så svårt att komma i håg detta,när livet liksom rasar på rundt en,man tror på nåt sätt att man har hur mycket tid som helst på sej.Och det vet mn ju aldrig!!
    Tack för titten i din sida....Önskar dej en fin vecka som kommer./Sölvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sölvi
      Välkommen till Fyrbåken, så roligt att du tittar in! Ja, det är sant som du skriver att vi kommer ofta på det för sent. Men många gånger kan vi kanske trösta oss med att den andre personen har känt vår kärlek genom våra ord och handlingar ändå. Så kanske det är i ditt fall att denna person på andra sätt visste om din kärlek. Men det är bra att vi påminner varandra att inte vara rädda att säga dessa ord till varandra för samtidigt sprider vi stor glädje och blir själva glada. :-)
      Önskar dig allt gott Sölvi! Guds välsignelse!

      Radera
  3. Så sant,,,kära Myrra!!!
    Vi måste våga visa dem vi älskar,hur mycket vi älskar dem,innan det är försent...
    Det hjälper ju inte dem,att komma med blommor till en grav,efteråt...
    Viktigt är ju också att vi vågar visa en värld,hur mycket vi älskar Jesus...
    Vi vill ju inte höra efteråt: Gå bort,Jag känner eder icke:
    Nej,det är HÄR och NU vi måste våga visa!!!
    Tack & Kram till dig,du kära lilla syster i Herren,för allt fint och tänkvärt som du delar med dig av på Fyrbåken,till stor glädje och välsignelse för oss,som får ta del av det!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      AMEN till dina ord! Du träffade mitt på spikhuvudet! Det är NU vi måste göra upp vårt förhållande med Jesus. Berätta att vi älskar Honom och vill ge vårt liv till Honom. Och den man älskar vill man ofta tala med och umgås med. Annars känner Han oss inte den dagen, precis som du skriver. Tänk att få höra orden: Gå bort... jag känner er inte...
      Nej, i dag är Frälsningen dag! Måtte alla ta vara på den möjligheten!
      Kramar om dig Marguerite! Tack för dina ord! Ha en välsignad kväll!

      Radera
  4. Hej fina Myrra,
    Vilken fin sång! och vet du jag har aldrig hört den förut..helt galet jag som har hört så många sånger av samuelssons.
    Hoppas allt är bra med dej. Och du har så rätt....Idag är frälsningens dag!!!! Tänk vad många på vår jord som tar emot Jesus idag även om vi ännu inte ser så mycket i vårt land. Men vi får fortsätta att be och Herren ska göra hjärtan mjuka så att Hans Ande kan nå dem
    Ha en underbar vecka min vän
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej min kära Marianne

      Jag kan varmt rekommendera Kjells skiva, den är mycket bra och texter som verkligen går på djupet. Tack för uppmuntran angående människors frälsning, jag blir så glad när jag påminns om det, kanske för att vi skulle vilja se mycket mer i vårt eget land. Men så får vi rapporter om att mängder av människor tar emot Jesus som sin Herre och får sina liv förvandlade. Vi behöver påminna varandra om det, så tack för det Marianne!
      Ja, vi fortsätter och ber, tiden är allvarlig!
      Kramar många tillbaka till dig!

      Radera

Kommentar: