08 september, 2012

Yangtzefloden i Kina mystiskt blodröd…

Publicerat den 7 september i ABC news

Klicka på länken här under och titta på bilden av floden.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/09/07/chinas-yangtze-river-mysteriously-turns-blood-red/

Ingen har hittills en förklaring till vad det beror på men man är igång för att försöka utreda orsaken. Mest röd är floden i närheten av Chongquing.

I dag lördag, gör jag en uppdatering angående detta. Det har kommit en liten video med en tv-sändning som berättar att en del tror att det kan röra sig om sand, men det är ännu inte klart utan  undersökningar pågår. Du får klicka på videon här under och lyssna och se på mer bilder om du vill.

 

Afbeelding12

Ett bönesvar har jag glatt mig åt i dag! Iran har släppt den  Kristna Pastorn Youcef Nadarkhani. Han fängslades år 2009 för att ha konverterat till kristendomen som 19-åring.  Enligt en artikel i Jerusalem Post så hölls rättegången mot honom under 6 timmar på lördagen och han blev frisläppt och kunde återvända till sin familj. TACK JESUS!

http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=284322

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 30, vers 15.)

Ty så säger Herren, Herren, Israels Helige: “Om ni vänder om och är stilla, skall ni bli frälsta. Genom stillhet och förtröstan blir ni starka.”

12 kommentarer:

  1. Hej. Ja jag har inte tittat på filmen eller sånt, det kanske inte behövs. Röd flod är väl röd flod i alla fall liksom, oavsett orsak, eller?

    En annan sak. Den där floden i Syrien? (eller var det var). Är det nån som hört om en förklaring getts till det? (det var väl nån artikel du tog upp här för ett bra tag sedan).

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas
    Sist jag undersökte angående Syrien, så höll de fortfarande på att försöka finna orsaken. Det var ett företag som fick skulden för att ha gjort ett farligt utsläpp, men företaget i sin tur förnekade att det låg till så. Nu ska det bli intressant att se om de kommer fram till vad det här beror på. En gissning från en del är att det sand...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Kan man undra en sak till.

    Det där mystiska ljudet som hört över världen den senaste tiden (eller om det är flera olika sorters ljud). Nån sorts "hummande"? Det finns väl flera tänkbara orsaker enligt folk: solens verkningar, kontinentalplattornas rörelser?, etc. Men... har du gett en förklaring? För jag tycker nog dina förklaringar är lika mycket värda, om inte mer, än "experternas" och vetenskapsmännens. Själv funderade jag på om det är de där sju änglarna med de sju basunerna, om det är de som har börjat "sitt" liksom (ja de i Uppenbarelseboken eller var det står).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Nej, ingen vet vad det är. Just nu är de förtvivlade i Indien där dessa skakningar och märkliga höga ljud har pågått i över 10 dagar och fått stadens invånare att rusa ut ur sina hus efter att inventarier skakat och höga ljud skrämt upp dem. Om jag förstod det rätt så håller seismologer på att undersöka vad det är, men ingen kan förklara de höga ljuden som kommer samtidigt med att marken skakar. Om du vill ha länken dit så får du den här:
      http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/09/10/indian-town-of-jawhar-plagued-by-loud-noises-and-tremors/

      Ja, det är en allvarlig tid som jag tror att vi har kommit in i Andreas. Endast Gud själv vet hur långt vi är på väg. Du vet att Jesus sa när Han var här på jorden att inte ens Han själv visste. Inte heller änglarna i himlen visste, endast Gud själv känner timmen och stunden.

      Men de står redo, till den dagen, och den timmen, när Gud säger: "Nu är det nog"! Då går de på hans befallning ut för att lyda Hans order fullt ut. Men jag tror att det vi ser i dag är varningar från himlen att vi är nära den tidpunkten.

      Jesus gav oss ju många tecken som vi skulle hålla koll på för att vi skulle veta att Han var nära - utanför dörren! De tecken Han nämner tycker jag liknar mycket av det vi ser idag hända med naturen, med människorna, med kärleken människor emellan m.m. Det är därför jag tycker det är så intressant att följa upp olika märkliga tecken som det så ofta rapporteras om i utländska tidningar, tv och Internet. En av de största tidstecken som jag själv tycker sker idag är hatet mot Israel som gör att de nu snart står helt ensamma, omringade av fiender och övergivna, till och med av sina tidgare vänner. Det är det allvarligaste tidstecknet just nu enligt min åsikt.
      Allt gott önskar jag dig!

      Radera
  4. Hej Myrra
    Jag läste reportaget som du skriver här. En av kommentarerna där löd "Jorden ropar i födslosmärtor"
    Undrar om det är så.
    Ha en fin dag och glöm inte dina "micropauser"
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, det är den tid som jag tror att vi är inne i. Jorden ropar i födslosmärtor för den vet att tiden närmar sig.
      Nej, jag ska försöka tänka på micropauserna, jag har just haft en. :-)
      Kramar om dig min vän och önskar dig en fin dag!

      Radera
  5. Ohh,så intressant!!!
    Det är allvarliga tider vi lever i och man följer ju sådana här rapporter med stor bävan.
    Måtte fler vakna upp och inse att Bibelns profetsior slår in till punkt och pricka,mitt framför våra ögon!!!
    Tack,Myrra,,,för allt du delar med dig av!!!
    Herren välsigne dig!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, vilken syn! Som direkt från Bibelns ord! Även om de finner naturliga förklaringar till orsaken så tror jag ändå att det är tidstecken, som bibeln talar om hör till den sista tiden.

      Sänder stor kram tillbaka till dig min vän! Gud välsigne dig och familjen!

      Radera
  6. Hmm... undrar om detta med röda floder, om det är nåt som hänt förr, eller om det är liksom första gången nånsin... För det är väl en viss skillnad kanske...


    /Hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jag vet inte men har aldrig hört talas om det tidigare,förrän på senaste tiden. Det vore intressant om de rapporterar vidare om detta så vi får höra om de har kommit fram till en orsak.

      Ha det bra, Andreas

      Radera
  7. Guds frid kära Myrra, nu är jag tillbaka igen efter lite uppehåll. Tackar dig för dina rapporter över vad som sker i världen. Du är Herrens egen väckarklocka...Du finns i mina böner vännen och jag önskar dig en välsignad fortsatt helg. Kära, kära kramar från mig

    SvaraRadera
  8. Hej kära vän!
    Välkommen tillbaka! Ibland måste man få dra sig undan, det gjorde ju också Jesus och tog även med sig lärjungarna bort från allmänheten och ut i öknen, där de fick vara ensamma så han kunde tala till dem i lugn och ro. Om Jesus behövde det så behöver ju vi desto mer dessa stunder. Men jag har saknat dig och är glad att du är tillbaka.

    Tack för att jag finns med i dina böner och du är också med i mina böner. Tillsammans ska vi ropa till Herren för de ofrälsta och be för Israel och för behov som vi ser finns runt omkring oss. Jag är så tacksam för alla kristna syskon. Vi behöver varandra!

    En Bamsestor kram kommer tillbaka till dig! Önskar dig allt gott som himlen ger! Välsignelse och Frid!

    SvaraRadera

Kommentar: