13 oktober, 2012

EU får fredspris…

eu

Mycket märkligt val… och just nu! I en brytningstid när enligt min personliga uppfattning EU snart kommer att visa sig från en annan sida.

Jag vet att många tycker annorlunda, men jag tror att EU kommer att få en avgörande ställning i den allvarliga tid vi lever i nu. Långt från frihet och hänsyn. Jag minns när jag första gången läste om kvinnan i bibeln som hade en krans av tolv stjärnor ovanför sitt huvud. Genast slogs jag av tanken: Det är ju EU! Jag skyndade mig att räkna stjärnorna i flaggan. Jo då, det var mycket riktigt tolv stycken.

cq5bhsvr2

Utan att gå närmare in på profetiska tecken så ser jag utmärkelsen som om de gett sig själva betyget! EU kommer att spela en avgörande roll i den sista tiden innan Jesus kommer tillbaka och jag tror inte att det är en positiv roll, precis tvärtom.

I min andra blogg, tar jag i dag upp “Vapenrustningen” som det är jätteviktigt att vi tar på oss varje dag! Vet du inte vad det är så klicka på länken här under så kommer du direkt till bloggen, det är inte butiken utan bloggen.

http://fyrbokensbutik.blogspot.se/

 

 

Med önskan om Guds välsignelse till alla!

Fyrbåken blinkar:

501

(Markusevangeliet kapitel 13, vers 32 – 37.)

Håll er vakna

Dagen och timmen känner ingen, inte ens änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern. Se till att ni  håller er vakna, ni vet inte när tiden är inne. Det blir som när en man har rest bort; han har lämnat sitt hus och låtit sina tjänare ta hand om det, var och en med sin uppgift, och han har befallt portvakten att vaka. Håll er alltså vakna, ni vet inte när husets herre kommer, om det bli på kvällen eller vid midnatt eller i gryningen eller på morgonen. Se upp, så att han inte plötsligt kommer och finner er sovande. Jag säger till er, och jag säger till alla: Håll er vakna!

8 kommentarer:

  1. Ja men så sant du skriver Myrra.Jag har inte tänkt på detta bibelord i samband med FN men nu blir det ju plötsligt glasklart. Tack Myrra för allt du uppmärksammar oss på här.
    Ja tiden är verkligen kort och Jesus kommer snart (tror jag )
    Stor kram med önskan om en fin helg /utan värk för dej kära vän/
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej älskade Marianne!

      Hoppas att du har det bra! Ja, jag har läst mycket i "Flammor" och i "Pastor Brian" om hur de ser på EU i profetiskt ljus och det som de har presenterat tycker jag är så som jag själv också tycker. Jag tror att EU kommer att få en obehagligt styrande och tvingande roll, främst inom ekonomin, men också säkert på andra områden. Redan nu diskuteras att alla banker i hela Europa ska styras av ECB, Europeiska centralbanken. Men jag tror det bara i så fall är en början och att vi får uppleva beslut som vi absolut inte tycker om. Men det får visa sig, jag tror i alla fall att vi är långt på väg i historien.

      Önskar dig en riktigt fin helg Marianne! Gud välsigne dig med hela din familj! Stor kram!

      Radera
  2. Hej igen!
    Jo jag tror absolut också att EU kommer att få "mot Jesus" och en betydande roll för en världshärskare att komma fram. Men det var just med kvinnan som det står om i uppenbarelseboken att jag inte hade "sett" förrän du skrev det att det pekade på EU. Jag undrar var man ska gå in för att läsa i Pastor Brians blogg eller var han skriver. Nu ska jag koppla av en stund. Jag har jobbat idag men tack och lov är jag ledig imorrn. Och här regnar det....=)
    Så kan det va...
    kram på dej goa Myrra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen min kära vän Marianne
      Pastor Brians sida är på engelska men det går fint att översätta och ibland kommer den också på svenska. Det är som en blogg och han lägger kanske inte in nytt material varje dag, men man får kika in där ibland och ta del av hans tankar. Jag tycker det är intressant och blir lika glad varje gång jag ser att han har uppdaterat med något nytt. Senaste veckorna har han hållit på att diskutera Syrienkriget och det krig som bibeln talar om Gog/Magog från Hesekiel 38/39.

      Här kommer länken till hans sida: http://www.pastorbrianroberts.com/

      Många kramar och en önskan om en härlig helg, trots regn och höstrusk! :-)

      Radera
  3. Va? Har du två bloggar? Jajaja...

    Jag vart också överraskad över detta med EU och fredspris.

    Men ännu mer överraskad vart jag nog när Anders Borg sade att Grekland inte kommer att kunna vara kvar i EU? Det hade jag nog inte räknat med. Men finansministern kan väl ha fel...


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, jag tror att det kommer att hända väldigt mycket med ekonomin och de som är kopplade mot euron får det nog ännu tuffare. Men hela världen tror jag hamnar i ekonomiskt kaos. Det måste den ju först göra för att världen ska bli villig att ta emot den som säger sig kunna bringa ordning ur kaos men som istället ska visa sig är en bedräglig makt som bedrar alla. Har du läst boken "Synen" av Wilkerson? Där berättas närmare om detta.
      Ha en fin söndag!

      Radera
  4. Oj, jag råkade nog skriva att Grekland kanske kommer gå ur EU, men det kanske bara handlar om euro-valuta. Jaja...


    :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Nej, jag tror att du skrev alldeles rätt! Till och med Anders Borg, finansministern som anses vara en av de duktigaste finansministrarna i världen, tror lika som du. Jag tror också det, att det slutar med att de måste gå ur. Även om inte Tysklands finansminister i den här artikeln tror det så verkar det vara på vippen för dem. Här kan du om du vill läsa om just detta.

      http://www.svd.se/naringsliv/tysklands-finansminister-gar-emot-anders-borg_7581130.svd

      Allt gott!

      Radera

Kommentar: