24 oktober, 2012

Guds maning inom oss…

Det visade sig i dag så tydligt. Jag mötte problem efter problem och undrade hur detta skulle sluta? Stressen började koka, men samtidigt så hördes en sång ännu starkare inifrån mitt huvud. Det var en sång som en liten norsk kille på kanske 5-6 år år sjungit på Vision Norge på Tv:n kvällen före. Nu hördes sången ännu starkare inne i mitt huvud  - och jag log av tacksamhet mitt i bekymren!

Beautiful-Nature

Det är svårt att gissa åldern på barn men charmen och glädjen den lilla killen utstrålade fyllde mig med välsignad frid  och det som hade bränt sig fast i mitt hjärta och huvud extra mycket,  det var orden som han sjöng den lilla evangelisten. Han heter Johan Årsvold och sjöng till en stor orkester med elbas och en massa instrument och själv hade han en liten gitarr på magen som han spelade på och med rätt takt slog han an sina ackord, det var inget fel på den taktkänslan inte! Och så var det orden. De grep mig så djupt och jag vaknade med sången på morgonen och hade den lilla pojkens bild och glädje för min inre syn.

Medan jag ordnade med frukost sjöng han inom mig och jag sjöng med i texten och sången med ett leende. När jag arbetade på kontoret och mötte många problem som skulle lösas så hörde jag sången och orden och såg den lilla pojken och hans frimodighet framför mig. Jag förstod att det skulle komma att bli en tuff dag när jag redan på morgonen hade orden ringande i öronen… SE PÅ JESUS! SE PÅ HAN!  Den norska texten flödade hela tiden under dagen, vad jag än tog mig för. Tänk vilken liten evangelist som Gud redan har välsignat så mycket! Vad ska det bli av en sådan liten kille när han blir stor. Kanske kommer han att få vinna stora skaror för Jesus – jag tror det! Lägg hans namn på minnet. Jag ska berätta mer om hur dagen blev i nästa inlägg. Ta till dig orden du också, kanske behöver du också höra denna sång inifrån ditt hjärta någon dag när du missar att SE PÅ JESUS! Det händer oss alla i bland att bekymmer och oro tar ifrån oss fokus på Jesus. Lilla Johan kan påminna oss! Johan säger “Han är KONGEN” ! Han är FRÄLSARMAN!

Ja, amen!

 

 

Fyrbåken blinkar

501

(Johannesevangeliet kapitel 8, vers 12.)

Sedan talade Jesus till dem och sade: “Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: