03 oktober, 2012

Redo för Jesu återkomst…

Klicka på länken nedanför för att komma till artikeln i Los Angeles Times. (Engelska)

TBN's Paul and Matt Crouch

http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-israel-evangelical-20121001,0,6110978.story?track=rss&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+latimes%2Fnews%2Fnationworld%2Fworld+%28L.A.+Times+-+World+News%29&utm_content=Google+Reader

När Jesus återvänder till Olivberget som Bibeln förutsäger är USA:s två största programföretag väl rustade att snabbt live-sända. LerDetta tack vare deras senaste förvärv, en studio som ligger på en kulle i Jerusalem med utsikt över den gamla staden. Hur som helst så ska budskapet om Jesus Kristus sändas ut över Jerusalem och det gläder jag mig åt, eftersom det var precis det som Jesus ville att vi skulle göra enligt hans missionsbefallning. “Gå ut och gör alla folk till lärjungar”! Vår tids tv-sändningar når ju många.

juli2

Det finns många människor idag som bär på en längtan, en andlig längtan, att få komma närmare Jesus och veta mer, förstå mer, närma sig Honom. Jag tror att det många vänder sig mot i dag, och det med rätta, är det religiösa systemet och den religiösa falskheten. En äkta ärlig längtan genomskådar falskhet och vill inte ha med den att göra, den stöter bort i stället för att dra närmare. Jesus själv varnade för den och sa att kärleken måste få födas inifrån hjärtat och vara ärlig. Den går inte att använda som en mask att ta på och lägga av efter behag.

Det vi skulle behöva mer av i dag, det är undervisning för de som längtar efter att stilla sin andliga hunger, att det krävs kapitulation av det egna jaget, förkrosselse och syndanöd, tårar och bön om syndernas förlåtelse inför Jesus Kristus. En sann längtan efter att vända om, börja på nytt, börja om tillsammans med Jesus Kristus, den ende som kan ge den Frid och värme som så många längtar efter och få ta emot en fullständig förlåtelse.

Juli

När man söker Jesus av HELA sitt hjärta, då är Han där och vägleder oss fram till full befrielse och ger oss en ny start. En start där Han inte kräver mer av dig och mig än vi klarar av att ge. Det är Han som ger till oss, så vi får gå framåt i den takt vi orkar och kan. Jag tror inte på att omvändelsen blir hållbar om den inte kommer från hjärtat. Samhället talar så mycket om vårt eget jag i dag, att vi ska värna om det väldigt mycket. Jesus sa tvärtom:

Om någon vill gå i min spår, måste han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig.”

Luk. 9:23

Det finns ett pris, men det är värt allt!

Fyrbåken blinkar:

501

Det står i Guds ord: “ Ty om du med din mun bekänner att Jesus är Herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt Honom från de döda , skall du bli räddad. Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning.

Romarbrevet 10: 9 - 10

 

 

12 kommentarer:

  1. Ja... Men... det där med Jesu återkommelse... står det inte såhär i Bibeln:

    22. Och han sade till lärjungarna: »Den tid skall komma, då I gärna
    skullen vilja se en av Människosonens dagar, men I skolen icke få
    det.
    23. Väl skall man då säga till eder: 'Se där är han', eller: 'Se här
    är han'; men gån icke dit, och löpen icke därefter.
    24. Ty såsom ljungelden, när den ljungar fram, lyser från himmelens
    ena ända till den andra, så skall det vara med Människosonen på
    hand dag.

    Vad betyder det då? Syns inte Jesus nedstigande från himmelen? Icke synlig? Nä, jag fattar nog inte riktigt det här (men det är väl inget nytt att jag inte fattar så mycket... hehe)...


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jag förstår inte heller alltid Bibeln. Men på något underfundigt sätt leder Gud vidare så om jag fortsätter att söka efter det jag inte förstår, så kan jag få förklaring längre fram i ett annat sammanhang så jag lättare kan greppa vad som menas. Om jag ändå inte förstår så lämnar jag det därhän och går vidare i vissheten om att Gud kommer att förklara för mig det jag behöver veta. Resten får jag lämna utan att förstå.

      Jag tror att Jesus här syftar på att många bedragare ska uppstå i den sista tiden som utger sig för att vara Jesus. Det kommer rapporter om människor som utger sig för att vara Jesus, men då säger Jesus som varning att vi inte ska tro på dem och inte gå till dem. "För liksom blixten kommer från öster och lyser ända till väster, så blir det vid Människosonens återkomst." (Matt. 24:27)
      Så nog ska återkomsten bli synlig alltid, det står att ... man ska få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet. (Matt.24:30)

      På ett annat ställe talar Jesus om Guds rike, Han säger att det finns inom oss. Det kan vi ta en annan gång så det inte blir så långt. En sak är i alla fall säker: Jesus kommer tillbaka, när tiden är inne. Det vet inte Jesus själv, inte heller Guds änglar, endast Gud Fadern vet, timmen och stunden. Personligen tror jag att vi är mycket nära den tidpunkten.
      Önskar dig allt gott Andreas.

      Radera
  2. Wow,vilket inlägg,Myrra!!!
    ...Men innan Jesus kommer till Olivberget,,,skall Han komma på skyn och vi som tillhör Honom, ska ryckas Honom tillmötes på skyn.
    Det är då Han kommer som "en tjuv om natten",för den som inte är redo...att hämta Sin brud!!!
    Sedan föregår ännu en tid,innan Han sätter fötterna på Oljeberget, tillsammans med de heliga.
    Det är många som fokuserar bara på detta och "glömmer"att Jesus först ska hämta hem Bruden...
    Tack & KRAAAM,önskar dig en välsignad dag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Älskade vän, tänk vilken dag vi väntar på! Och jag tror inte att det dröjer länge!
      Jag är så lycklig över denna bild över den stora tv-studion och sändningarna som går ut över Israel. Fler och fler får höra om Jesus och får Honom förklarad för sig från Bibeln.

      Jag tänker på tiden när lärjungarna blev förbjudna att nämna Jesu namn, det fick inte höras eller predikas om den mannen så människorna skulle ty sig till Honom!

      Nu, slungar stora TV företag ut evengeliet bara ett stenkast från platsen där Jesus lyftes upp i skyn och ska återvända en dag! Jag tycker det är så mäktigt och när jag ser på bilden så känner jag segerjubel i mitt hjärta! Tack JESUS!

      Jag önskar dig en fortsatt välsignad vecka Marguerite! Allt gott från himlen och stor kram till dig!

      Radera
  3. Hmm... Jag ser att jag skrev "Människosonen på
    hand dag.". på "hans" dag borde det vara? Men jag tog texten från sidan Runeberg, Bibeln. Kan de ha gjort fel verkligen? Jag tror att det stod så där nämligen... Konstigt...

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas
    Ja, jag vet faktiskt inte. Du får kanske gå tillbaka till den sidan och kolla stavningen igen. Alla kan vi ju göra fel, se bara på mig hur jag brukar stava "Andreas" Det blir ofta "Andras" och ofta skriver jag andra fel. Jag har också märkt att i professionella tryckta böcker utgivna på seriösa bokförlag så finns det stavfel i böckerna. Så på Internet är det nog ännu lättare att det blir fel gissar jag.

    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... men i Bibeln liksom, man tycker väl att en helig bok ska vara extra viktig kanske. Men visst, det kanske alltid kan bli fel...

      Radera
    2. Hej Andreas
      Jo jag förstår din tanke, men det visar att vi är vanliga människor med fel och brister vare sig vi vi hänvisar till bibeln eller andra böcker. Tryckfelsnisse hade nog varit framme när de skrev detta... :-)

      Ha en fin helg!

      Radera
  5. Hej Myrra..
    Vill bara titta in och önska dej en fin helg. Jag jobbar imorrn men söndag är jag ledig=)
    Jag har inte läst artikeln du hänvisar till här för jag måste vara alert när det är på engelska men nu är jag så trött efter en lång dag på jobbet. Men snart är jag pigg igen..ler
    Igår kväll lyssnade jag på mötet som flammor refererar till på sin hemsida. Minns inte vad hon hette men det var inspelat den 21 juli (eller möjligen juni) Jag grät mej igenom hennes budskap. det var ett sånt starkt budskap om vad det kostar att följa Jesus men att det ändå är värt allt.. Lyssna på det Myrra och helst alla som är in här och läser detta..Förlåt Myrra för att jag använder din blogg för att skriva om detta men det känns så angeläget
    Ha en fin helg min kära vän.
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, den videon är så fantastiskt nödvändig att jag hade ett eget blogginlägg om just den videon här på Fyrbåken den 10 juli. Jag har sällan hört något som är så starkt och nödvändigt! Jag gjorde som du och grät och rannsakade mig själv och tänkte att det här behövde vi alla lyssna till!

      Jag tror att hon fick betala ett högt andligt pris för att förmedla detta till Sveriges kristenhet. Tack för att du påminner om denna video igen. Du får mer än gärna använda bloggen till det, jag blir jätteglad för det, Marianne! För egen del har jag sett videon flera gånger och jag är tacksam att det var på midsommar hon gick ut med det när det är så mycket folk samlat. Jag tror att många blev djupt tagna av budskapet.

      Jag önskar dig en fin helg Marianne! Guds välsignelse och Frid och många kramar!

      Radera
  6. Lilla goa Myrra jag glömde ju säga att det du skrev var ju så fantastiskt och tankeväckande och såå kärleksfullt. Lilla gumman du betyder så mycket för många. Det är jag säker på Tack för att jag får vara din vän

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Tack kära vän! Jag skickat det tillbaka till dig för du betyder så oändligt mycket och jag är så glad och tacksam att få vara din vän!
      Många kramar till dig!

      Radera

Kommentar: