16 oktober, 2012

Tack Kjell Samuelson och Svein Johnsen för i kväll…

I kväll såg många av oss fram emot Kjell Samuelson som skulle medverka på Vision Norge. Jag har nyss sett programmet färdigt och säger: Tack Kjell! Tack för att du påminde om det enkla vardagliga, att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, att använda oss av vittnesbördet för att berätta om Jesus mitt i vardagen för människor vi möter.

Kjell Samuelson Country Gospel Kjell Samuelson Goda Nyheter

Kjell Samuelson

Det var en fin och välsignad kväll att få se Kjell och Svein sitta i studion och småprata i all enkelhet, sjunga tillsammans, Kjell hade sitt dragspel och Svein sin gitarr. Deras naturliga samtal förmedlade en enkelhet som om de satt hemma i vårt eget vardagsrum. Precis så tror jag att många längtar efter att tv ska vara. Avslappnat, naturligt och där tv-publiken får känna att de deltar nästan i samma rum.

sveinjohnsen_file_10183__t2

Svein Johnsen

Dessutom var det flera gäster med denna kväll och tankar väcktes när det visades reportage  från Ukrainas fattigdom och många vittnesbörd om Guds under gick ut i stugorna. Tack Jesus för vad du gör genom TV och för att du har satt iordning människor som dina verktyg att använda som du vill. Tack för alla villiga människor som står i din tjänst.

Fyrbåken blinkar:

501

(Andra Mosebok kapitel 14, vers 14.)

Herren skall strida för er och ni skall vara stilla därvid.

8 kommentarer:

  1. Hej.

    Kan man se Vision Norge på nåt sätt?




    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, om du inte har parabol så du kan se det den vägen så kan du se det via webb-tv på datorn. Du ser i toppen av Fybåkenbloggen här ovanför kan du klicka på Vision Norge och då kommer du direkt in på Vision Norges hemsida och därifrån klickar du på webbtv och ser vilka program du vill. Du kan ju titta i helskärm på datorn så blir det ganska bra ändå.

      Sedan beror det på om man inte har parabol, så ska det finnas möjlighet att ta in det på Com Hem eller Canal Digital. Men jag är inte alls säker på de uppgifterna. Själv har jag köpt en parabol för flera år sedan, som vi ställde in på de kristna kanalerna. Parabolen med allt som behövdes kostade inte ens 2000 kr inklusive moms och det var en engångsavgift. Alla de kristna kanalerna ligger "free to air" i luften så vi behöver inga månadsavgifter eller hyra av kort eller något sådant. Det är helt gratis och då får vi in många bra kristna kanaler. Det är det bästa jag någonsin har köpt tror jag. Det har gett mig så mycket, undervisning, kristen sång och musik m.m.m.m. genom åren. Jag ser för det mesta på dessa kanaler och glädjer mig stort åt dem.

      Ha en fin onsdag!

      Radera
    2. Jaha. Jaja.

      Ja detta är väl ett hyreshus, så då har man väl varken parabol eller rättigheter.


      /Hej då

      Radera
    3. Hej Andreas
      Det kanske beror på vilka regler din hyresvärd har. Jag frågade min hyresvärd, jag bor ju också i hyreshus. Det gick bra bara jag placerade parabolen så den syntes så lite så möjligt utåt. Hoppas att du också får den möjligheten. Annars kan du ju kika via datorn om du vill, det går också bra när man förstorar upp skärmen.

      Allt gott och en fin torsdag önskar jag dig!

      Radera
    4. Ja inte klarar jag att sätta upp en parabolantenn. Men som du säger, det går väl bra med datorn med...



      /Hej då

      Radera
    5. Hej Andreas
      Ja visst. Kör med datorn. Dels kostar det inget extra och dels slipper du monteringen av parabolen på balkongen. Det är ju så stora fina dataskärmar till datorerna nu för tiden. så man kan få en fin upplevelse ändå av webb-tv. För en billig penning kan man köpa till bra högtalare och koppla till datorn så blir ljudet också bra. Jag har bra högtalare med extra baslåda till vid golvet. Men jag använder nästan alltid hörlurar som jag köpte för några hundralappar. Jag tycker det blir bäst så för att inte störa några grannar. När det är bra musik vill jag ha rejält med ljud på, och med hörlurarna blir det perfekt ljudåtergivning, i stereo och med rejäl volym. :-)

      Ha en fin dag!

      Radera
  2. Åhh,så synd att jag missade detta!!!
    Kan tänka mig att det var en Välsignad kväll,i går då...
    Önskar dig en fin dag!!!
    KRAAAMAAAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, det är fina program när man känner att det är så äkta och naturligt. Det går tvärs igenom tv-rutan och in i vardagsrummet, nästan så man upplever att man själv deltar i verkligheten. Då tycker jag att man har lyckats perfekt med sina direktsändningar.
      Önskar dig en fortsatt fin vecka och stoooor kram tillbaka!

      Radera

Kommentar: